اقتصادی

رشد اشتغال‌آفرینی و توسعه فضای کسب‌وکار با ICT

به گفته رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی ، اکوسیستم ICT کشور طی دهه گذشته افزایش چشمگیری در ایجاد اشتغال ، توسعه مشاغل و یک محیط امن برای فعالان بخش خصوصی در اقتصاد کشور داشته است. در جهان و ایران بیش از هر زمان دیگری.

به گزارش رویداد برتر ، صنعت ارتباطات از حدود 150 سال پیش با تلگراف آغاز شد و از آن زمان مدت هاست تلفن مسئولیت ارتباط بین مردم را بر عهده دارد. اما تلفن های همراه کمتر از سه دهه از عمر آن می گذرد و تلفن های هوشمند با سیستم عامل هوشمند امروزی حتی 10 سال قدمت دارند. در سال های اخیر ، اما ، فناوری های جدید با تغییر پیام ها از متن و صدا به ویدیو ، ارتباطات را دگرگون کرده اند.

روز جهانی ارتباطات 17 مه است. ارتباطات دیگر محدود به تلفن و اینترنت نیست و اگرچه بیش از 150 سال پیش با تلگراف آغاز شد ، اما با فناوری هایی مانند اینترنت نسل پنجم گره خورده است که انقلابی در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد خواهد کرد. ، در آینده شاهد پیشرفت های بیشتری خواهیم بود.

روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی (WTISD) با هدف کمک به ایجاد پلهای ارتباطی هرچه بیشتر مستحکم بین کشورها و مردم مختلف جهان و توسعه فن آوری های ساخته شده و مورد استفاده برای گسترش زیرساخت های ارتباطی و ارتباط از راه دور است.

هولین ژائو – دبیرکل اتحادیه بین المللی ارتباطات از راه دور (ITU) – “تحول دیجیتال را در زمان های دشوار تسریع کنیدوی گفت: “فن آوری های ارتباطی و اطلاعاتی ، جوامع را به سمت تحول دیجیتال سوق داده است.” “این فن آوری ها آغاز اقتصاد دیجیتال و جامعه اطلاعاتی است که در وضعیت فعلی جامعه اطلاعاتی وجود دارد.” ارکان اصلی مبارزه با Covid-19 دارای چندین تجربه موفق در شناخت اهمیت ICT و حل نابرابری های دیجیتالی در داخل و داخل کشورها هستند.

وی افزود: در این سال حساس ITU با بهره گیری از روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی جهان را متحد می سازد تا تحول دیجیتالی را در همه زمینه های کاری و زندگی به دست آورد. این روز فرصتی عالی برای تقویت استراتژی های ملی توسعه ICT ، اتخاذ و اجرای سیاست های هوشمندانه و اقدامات م effectiveثر برای تشویق سرمایه گذاری در ICT و مهارت های دیجیتال ، ارتقا to خدمات موجود به فناوری های جدید ، از هوش مصنوعی به نسل پنجم تلفن همراه است. ارتباطات (G) ، که از اهمیت زیادی در اقتصاد دیجیتال برخوردار هستند.

حسین فلاح جوشقانی ، رئیس سازمان تنظیم مقررات رادیویی ، در پیامی در روز جهانی ارتباطات نیز گفت: “اکوسیستم ICT کشور از آخرین سال قرن گذشته ، اهمیت خدمات خود با شیوع ویروس کرونا را پشت سر می گذارد.

وی افزود: طی یک دهه گذشته ، بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور تنها بخشی بوده است که همه ذینفعان این حوزه را با سرعت و رشد چشمگیر در ایجاد اشتغال ، توسعه فضای کسب و کار ، افزایش سهم خود و ایجاد ایجاد کرده است. محیطی امن برای حضور بازیگران بخش خصوصی در اقتصاد کشور.

رئیس سازمان تنظیم مقررات همچنین گفت: “در این سال ها ، سیاست گذاری مناسب ، تنظیم منصفانه و تنظیم عادلانه حضور سرمایه گذاران ، کارآفرینان ، جوانان مشتاق و خلاق و بسیاری از شرکت های خصوصی در این زمینه و ایجاد یک رقابت رقابتی را تسهیل کرده است. محیط زیست ، اطمینان از عموم مردم در شهر و کشور.

جوشقانی اظهار داشت: دولت احتیاط و امید طی هشت سال گذشته تلاش زیادی کرده است تا از حق شهروندان برای دسترسی به فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی محافظت کند و آنچه به دولت آینده می سپارد راهی باشکوه است. اکنون بیش از هر زمان دیگری می دانیم که به گذشته برنخواهیم گشت و توسعه سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی فناوری اطلاعات و ارتباطات زمینه را برای راهی روشن و امیدوار فراهم کرده است.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا