خبرهای کلی

طبق گزارش عراقچی، بخش مهمی از تحریم‌ها باقی مانده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رویداد برتر

“ابوالفضل عمویی” با اشاره به جلسه امشب (یکشنبه ، دوم خرداد) کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی برای انجام وظایف نظارتی خود از تیم مذاکره کننده درخواست می کند توضیح. روند مذاکره برای نمایندگان.

سخنگوی کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: “ما اخیراً دور چهارم مذاکرات بین ایران و 1 + 5 را برگزار کردیم که در پایان آن از عراقچی ، رهبر تیم مذاکره کننده ایران دعوت کردیم تا گزارشی در رابطه با صحبت می کند. “

وی افزود: عراقچی گزارشی را در مورد چگونگی پیروی از چارچوب اصلی و سیاست تعیین شده جمهوری اسلامی در طی روند مذاکره به نمایندگان ارائه داد.

عمویی ادامه داد: لغو کلیه تحریم ها و انجام آزمایش راستی آزمایی برای رفع تحریم ها از سیاست های اصلی و تعیین شده جمهوری اسلامی در طی روند مذاکرات است و پس از آن جمهوری اسلامی ایران آماده بازگشت به تعهدات قبلی خود در مورد شورای امنیت سازمان ملل متحد. “

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: خواسته نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این جلسه پیروی از همه عناصر و سیاستهای خاص رژیم جمهوری اسلامی در جریان مذاکرات بود.

وی افزود: عراقچی در این جلسه روند مذاکرات با نمایندگان را توضیح داد. تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران ، با توجه به منطق رژیم و سیاست مصمم برای رفع تحریم ها ، توانسته است بیشتر تحریم ها را به مرحله ای برساند که آمریکا و غرب لغو آن را تأیید کنند ، اما بخش مهمی از تحریم ها باقی مانده است.

سخنگوی کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نمایندگان مجلس خواستار لغو همه تحریم ها هستند و می توانند این تحریم ها را لغو کنند.

آمویی گفت: “هنوز برخی از اجزای موضوعی تحریم ها مشکلاتی دارند و طرف آمریکایی معتقد است این تحریم ها مربوط به موضوعات منطقه ای و حقوق بشر است.”

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: نظارت بر لغو تحریم ها یکی از موارد مورد بحث است و خواست جمهوری اسلامی ایران این است که تحریم ها به طور اساسی و م effectivelyثر برداشته شود و این فقط روی کاغذ نیست. و تأکید کرد که نظارت بر رفع تحریم ها باید دقیق باشد. به گفته عراقچی ، مذاکرات نیز در جریان است.

سخنگوی کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: به همین دلیل ، مسائل جدی در روند مذاکره باقی مانده و هیئت مذاکره کننده ما باید نیازهای اصلی جمهوری اسلامی را در نظر بگیرد.

دکمه بازگشت به بالا