اقتصادی

لاکچری‌بازی آپارتمان و خودرو لوکس رواج یافته است

این کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه برخی لایه ها یک رقابت لوکس را با یکدیگر ، با بازی ، لوازم و ماشین های لوکس راه اندازی کرده اند ، گفت: “این پدیده نوظهور به یکی از دلایل اختلاف طبقاتی و فاصله شدید بین قیمت مسکن گران ، ارزان و گران تبدیل شده است. مناطق شهری. ”

ابوالحسن میرعمادی در گفت وگو با رویداد برتر ، اظهار کرد: در برخی اقشار ، نوعی رقابت اسباب بازی لوکس منجر به قیمت نجومی مسکن در مناطق مرفه شهر بزرگ شده است. در تهران ، برخی از مردم مایل به خرید 200 میلیون گوجه فرنگی و حتی خانه های بیشتر هستند. هرچه قیمت بالاتر باشد ، بهتر و لذت بخش تر است. زیرا پول برای آنها مهم نیست و وسواس رفاه دارند. این امر موجب سو theاستفاده برخی از دلالان ، سازندگان و فروشندگان در بازار مسکن در شمال پایتخت شده است.

وی افزود: اشرافی گری و تجمل گرایی در گروه های خانوادگی که شش تا هفت برابر قیمت واقعی خانه می خرند و فکر یکسانی ندارند ، تا حدودی تجربه می شود. این رفتارها باعث افزایش اختلاف طبقاتی و اختلاف قیمت مسکن بین محله های جنوبی و شمالی شده است که از نظر اجتماعی و اقتصادی بسیار خطرناک هستند.

این کارشناس بازار مسکن خاطرنشان کرد: تا چند ماه پیش یک آپارتمان 100 میلیون تومانی گران قلمداد می شد اما اکنون به حدود 200 میلیون تومان رسیده است و بدیهی است که این روند در اینجا متوقف نمی شود. برخی از مردم خانه ای را به قیمت ده میلیارد گوجه خریداری می کنند تا به دوستانشان بگویند این قیمت خانه ما است و رضایت قلب باید بیشتر باشد.

در سال 1400 ، قیمت خانه متعادل خواهد شد

میرعمادی درباره پیش بینی بازار مسکن در سال جاری گفت: به استثنای مناطق شمالی که نقش آنها مشخص است ، امسال سال تنظیم قیمت مسکن در مناطق مرکزی و جنوبی خواهد بود. با افزایش قیمت در یک حباب ، قیمت ها باید متعادل شوند تا بازار به یک سطح منطقی برسد. احیای برجام همچنین می تواند به اطمینان خاطر همه بازارها از جمله بازار مسکن کمک کند.

وی افزود: بی ثباتی اقتصادی عدم اطمینان را برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده و زندگی عادی مبتنی بر سرمایه گذاری سالم از بین رفته است. بنابراین فعالیتهای تولیدی از مشکلات اساسی رنج می برد.

صاحب خانه گفت: هیچ ارتباطی بین درآمد دولت و قیمت خانه وجود ندارد: “دو پیشرفت در بازار مسکن وجود دارد ؛ قیمت ها و بازار زودتر رونق می گیرند. هیچ یک از این دو ایده دیگر را نمی توان برای بازار مسکن تصور کرد.

مالکان خالی تأثیر کمی در کنترل بازار مسکن دارند

میرعمادی خاطرنشان کرد: تولید مسکن در سال های اخیر به دلیل نوسانات اقتصادی کاهش یافته است. زیرا تولیدکنندگان هیچ چشم اندازی از درآمد بازار ندارند. دولت باید بتواند قیمت مواد را کاهش داده یا حداقل ثبات دهد. افزایش دستمزد قابل انجام نیست از آنجا که این امر به معیشت کارگران مربوط می شود ، اما قیمت تجهیزات ، ملزومات و مصالح ساختمانی قابل تنظیم است. زیرا صنعت ساخت و ساز ورودی زیادی در داخل تولید می کند. متأسفانه دلالان و دلالان سودهای بالایی را می خواهند که باعث گرفتگی در این منطقه شده است.

وی با بیان اینکه دولت باید برنامه خود را بر اساس تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی تنظیم کند ، گفت: فکر نمی کنم پروژه هایی مانند مالیات خانه های خالی تأثیر کمی در کاهش قیمت مسکن داشته باشد. البته چنین سیاست های جانبی باید دنبال شود ، اما من معتقدم که بیش از 10 درصد موثر نخواهد بود. صنعت ساخت و ساز حدود 90٪ در کنترل بازار مسکن تأثیر دارد و اگر این بخش را در نظر بگیریم ، بازار راه خود را پیدا کرده و متعادل می شود.

در تهران متوسط ​​قیمت خانه 29.3 میلیون گوجه فرنگی است

بنابراین ، گزارش ، آوریل 1400 میانگین قیمت یک متر مربع خانه در تهران این 29 میلیون و 320 هزار گوجه فرنگی بود که نسبت به ماه قبل 3.1 درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل 91.7 درصد کاهش داشت. طبق اعلام بانک مرکزی ، تعداد معاملات در این ماه بالغ بر 2.1 هزار فقره بوده که نسبت به ماه قبل 60 درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل 68 درصد افزایش داشته است.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا