ورزش

واکنش مایلی‌کهن به حمله فرهاد مجیدی به وزیر

                                                                                                                                                                                                            واکنش قدیمی مایلی به حمله به وزیر فرهاد مجیدی

طبق گزارش ها شفافتقریباً همه هواداران فوتبال به خوبی با محمد مایلی کهن ، هافبک 19 ساله پرسپولیس و تیم ملی 50 و 60 تیم ملی ایران ، با پاهای بلند و پوشیدن جوراب های ورزشی منحصر به فرد که می توانند نسل طلایی را به فوتبال ایران معرفی کنند ، کاملاً آشنا هستند. سالها بعد ناسلی یکی از محبوب ترین تیم های تاریخ فوتبال ایران است.

وی که امروز کمتر در مورد مسائل و مشکلات فوتبال ایران ، شهرآورد 95 و حومه آن و وضعیت فعلی تیم ملی ایران صحبت می کند ، اظهارات زیر را بیان کرد:

* آقای مایلی ، به عنوان اولین سال ، آیا می خواستیم نظر شما را درباره آخرین اتفاقات دربی و مسابقه جویا شویم؟
Old Miley: بازی ای که از نظر فنی چانگ را به خود جلب نکرد. متأسفانه در پایان مسابقه نه تنها شاهد درگیری و اختلاف زیادی بودیم ، بلکه این اختلافات علی رغم پایان بازی رخ می دهد. تا آنجا که من محمد نادر را در این سال ها می شناسم ، باید بگویم که او از نظر شخصیت و تکنیک نیز بازیکن بسیار شایسته ای است. با این حال ، ممکن است که او در جایی اشتباه کرده باشد ، و من فکر نمی کنم که این اشتباه برای ارزشمند کردن این واکنش کافی بوده باشد. متأسفانه ، هر چقدر هم که ما در مسابقات خارجی مثل بره رفتار کنیم و مطیع ، تعظیم ، و حتی فشار بیاوریم و از نظر تصمیماتی داوری را قبول کنیم ، در کشور خودمان ، ایران ، با هر سوت علیه خودمان به سمت داور می پریم. قضاتی که می توانند در بعضی مواقع اشتباه کنند اما در واقع افراد شریفی هستند. اما این اشتباهی مهمتر از تصمیم داور در برابر منچسترسیتی و تاتنهام در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا نبود که از من سیتی حذف شد.

* همانطور که می دانید طی دو هفته گذشته ما شاهد بحث و گفتگوهای بسیار و ازدحام زیادی در زمین فوتبال خود بوده ایم. آیا این نگرانی نیست؟
مایلی پیر: گفتم. متأسفانه فوتبال ما بیشتر تحت تأثیر رسوایی قرار گرفته است. از طرف دیگر ، نمی توان فهمید که آیا ما از موفقیت نمایندگان آسیایی خود راضی هستیم یا خیر. ما بازی ها را می بریم ، یک مشکل داریم و بازی می کنیم ، یک مشکل دیگر داریم. به عنوان مثال ، بازیکنان ما دائماً شکایت دارند که پاداش خود را پرداخت نمی کنند. اگر به شرایط اسفناک زندگی مردم نگاه کنیم. تا آنجا که من می دانم ، مبلغ قراردادها گاهی به 13 یا 14 میلیارد تومان رسیده است. یعنی آنها ماهیانه از یک میلیارد تومان فراتر می روند ، اما ما هنوز به عدم پرداخت پاداش آنها مباهات می کنیم و این درد بزرگی است. اکنون او وضعیت جامعه را می بیند وقتی باسیلیان صورت سرخ داشتند.

آقای مایلی کهن ، لطفاً در مورد نظرات آذری جهرمی بعد از بازی دربی نظر دهید.

پس از انقضا Shah شهرآورد ، این وزیر احترام زیادی برای مثال با شوخی ، شوخی یا شوخی با طرفداران رقبای خود قائل شد. او تازه آمد و یک شوخی ساده کرد ، اما اینجا آقای فرهاد مجیدی تعجب می کند. البته ، از یک نظر ، ما باید به فرهاد هم حق بدهیم ، زیرا در شرایط دشوار تیمی که باخته است ، که البته تحمل آن کمی دشوارتر از بازی های دیگر است ، ما قبل از اینکه کسی او را در این مورد مطلع کند به آنجا می رسیم . تحت فشار تیم او که اکنون داربی را رها کرده است ، به او گفتیم که آقای وزیر چنین گفته است و با لحنی بسیار زشت به وزیر امور خارجه حمله کرده است. استفاده از چنین ادبیاتی در مورد وزیری که گفته می شود یکی از وزرای خوب است بسیار بد است. این توییت آنقدر عجیب نبود که در هر صفحه و رسانه ای به یک موضوع اصلی تبدیل شود و بهانه ای برای توهین به یکدیگر شود. بگذارید به شما هم بگویم که هرجای عشق و علاقه به شما وجود دارد چقدر خوب است. آقای مجیدی مطمئناً در این کشور شغلی دارد ، ببینید چگونه به آن ارزش داده می شود و منتقل می شود. البته باز هم تکرار می کنم که مقصر اصلی شخصی بود که در چنین شرایطی چنین مواردی به او منتقل شد ، اما روزی که او برای رفتن به فوتبال با رئیس جمهور کشور می رود و در عوض اجازه می گیرد ، کشور خوب است. این رفتارها و حرفه ها بسیار آزار دهنده است: ما به جای اینکه بخواهیم مانند سایر موارد زندگی خود از فوتبال لذت ببریم ، از این پدیده لذت نمی بریم ، اما برعکس ، ما باید دائماً حریص و آزرده خاطر شویم.

* البته این موارد همه چیز در مورد فوتبال ایران نیست.
بله ، درست است ، آسات. ببینید چقدر لجباز و فروتن است ، صحبت می کند و همیشه به حریف خود احترام گذاشته است و این کاملاً ستودنی است.

* در ابتدای تمرینات تیم ملی ایران ، به عنوان سرمربی سابق تیم ملی ، نظر خود را در مورد شرایط فعلی و مأموریت سخت آن با ما در میان بگذارید.
خوب ، در مورد آقای اسکوچیچ به همه گفته اند که او با ریال قرارداد دارد. من یک سوال دارم ، آیا شما ریال را با خود می برید و در کرواسی خرج می کنید؟ این نوع کارها ناراحت کننده است. یا فردا ، اگر آقای Sko چ i چ به جام جهانی نرسد ، می تواند به راحتی ادعا کند که تیم کافی ندارد و به عنوان مثال ، عدم بازی های تدارکاتی را بهانه ای برای بازگشت به میهن خود قرار می دهد و میراث بحث و جدال بسیار بی فایده است. می بینی بعد از رفتن ویلموتس چه اتفاقی افتاد؟ با پولی که از خود می گیریم ، ویلموتس کار خود را خیلی راحت در گوشه ای از دنیا انجام می دهد و ما همدیگر را خراب می کنیم.

* به آینده فوتبال ایران امیدی دارید؟
ما باید تعدادی از واقعیت ها را بپذیریم. آیا ما یک استادیوم مناسب و بین المللی داریم؟ البته من استادیوم فولاد را اداره کردم اما ظاهرا چمن آن ورزشگاه هم از بین رفته بود. استادیوم آزادی که تنها ورزشگاه بین المللی ما بود ، هنگام رفتن من همه جا را آب گرفت. متأسفانه ، ما در همه زمینه ها ادعا می کنیم ، اما در عمل کاری نمی کنیم. با این شرایط ما می خواهیم میزبان جام ملت های آسیا باشیم و ایران را به عنوان حق خود در مقدماتی جام جهانی می بینیم. نکته قابل توجه این است که ما همه چیز را مسلم می دانیم (می خندد)

دکمه بازگشت به بالا