هنر و فرهنگ

«پدر» از بغارستان به فجر جهانی می‌آید

فیلم “پدر” نماینده سینمای بلغارستان در سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در گروه اسکار بهترین فیلم بین المللی به نمایش در می آید.

به گزارش رویداد برتر ، “کریستینا گروزووا” و “پدر” پیتر یالچانوف در بخش ویژه نمایش سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر به عنوان نماینده سینمای بلغارستان در اسکار بهترین فیلم بین المللی به نمایش در می آیند.

“گروزووا” و “یالچانوف” نامه های آشنایی به مخاطبان جدی جشنواره بین المللی فجر هستند. فیلم “جلال” ساخته این دو کارگردان زودتر و در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و جایزه سیمرغ بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر مرد را در این رویداد از آن خود کرد.

این شکوه همچنین جایزه سینمای جدید لوکارنو ، جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم کلکته ، جایزه فیلمنامه فایفر ، جایزه بزرگ جایزه آستریا جشنواره فیلم گیخون و بهترین فیلم نامه جشنواره فیلم دوبلین را دریافت کرد.

“پدر” که به گفته کارگردانان سومین در سه گانه است که با “درس” و “جلال” آغاز می شود ، بهترین عکس را در جشنواره های فیلم کارلووی واری و تیرانا و همچنین تورنتو ، ال گونا ، مینسک و فیلم وایادولید به دست آورد. جشنواره ها. بخش مسابقه.

در خلاصه داستان “پدر” آمده است: پس از مرگ والنتینا ، همسایه وی ادعا می کند که توسط زن متوفی تماس گرفته شده است. پس از این حادثه ، پسر والنتینا ، پاول ، و پدر عزادار او ، واسیلی ، که مدت زیادی است با یکدیگر در تماس نیستند ، سفری را آغاز می کنند که معنای جدیدی به رابطه بین آنها و محیط زندگی آنها می بخشد.

استفان دوبرو در “جعبه اروپا” نوشت: “در همان زمان ، پدر می تواند به مخاطب اجازه دهد با گزارش او بازی کند زیرا بینندگان مختلف فیلم را براساس تجربیات شخصی خود متفاوت می فهمند.”

سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر از 5 تا 12 خرداد 1400 به دبیری نویسنده ، کارگردان و تهیه کننده فیلم محمدمهدی عسگرپور در تهران برگزار می شود.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا