خبرهای کلی

یک خبر خوب برای آنها که کرونای خفیف گرفته‌اند

یک مطالعه علمی جدید از دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن نشان می دهد افرادی که دچار عفونت خفیف یا بدون علامت Covid-19 هستند ممکن است در بدن آنتی بادی هایی داشته باشند که می توانند آنها را از ویروس در طول زندگی محافظت کنند.

به گزارش رویداد برتر عصر ایران به نقل از رویترز: “نتایج جدید یک مطالعه علمی توسط یک گروه تحقیقاتی در دانشگاه واشنگتن در ایالات متحده دیروز (24 مه 2021) در مجله علمی Nature منتشر شد.” طبق این مطالعه ، اگرچه قبلا تصور می شد که ایمنی بدن تنها چند ماه پس از ویروس کرونا ویروس خفیف ادامه دارد ، اما تحقیقات جدید نشان داده است که ایمنی طولانی مدت در بیماران با ویروس کرون خفیف یا بدون علامت وجود دارد.

دکتر علی البدی ، عضو یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه ، گفت: “پاییز سال گذشته گزارش شد که آنتی بادی ها پس از آلوده شدن به ویروس Covid-19 به سرعت از بین رفته و تفسیرهایی در مورد ایمنی پس از عفونت وجود دارد.” واشنگتن در کرونا زیاد دوام نمی آورد. اما این سو mis تفاهم از داده ها است. کاهش سطح آنتی بادی پس از عفونت حاد طبیعی است و به صفر نمی رسد. سلول های تولید کننده آنتی بادی با وجود کاهش سطح آنتی بادی در خون ، در بدن افراد آلوده باقی می ماند. سلولهای تولید کننده آنتی بادی به مدت 11 ماه در بیماران یافت شد. این سلول ها تا پایان عمر در انسان ها باقی می مانند و آنتی بادی تولید می کنند و این خود گواهی محکم بر ایمنی طولانی مدت است.

وی افزود: “در طی یک عفونت ویروسی ، سلولهای ایمنی تولید کننده آنتی بادی تکثیر شده و به سرعت در خون گردش می کنند و باعث افزایش سطح آنتی بادی ها در بدن می شوند.” با پاک شدن عفونت ، بیشتر این سلول ها می میرند و سطح آنتی بادی در خون کاهش می یابد ، اما جمعیت کمی از سلول های تولید کننده آنتی بادی ، به نام “سلول های پلاسمای طولانی مدت” ، به مغز استخوان مهاجرت می کنند و در آن مستقر می شوند. “به طور مداوم سطح پایین آنتی بادی در جریان خون آزاد می شود تا بدن را از قرار گرفتن مجدد در معرض ویروس محافظت کند.”

تحقیقات جدید نشان می دهد که افراد مبتلا به بیماری شریان کرونا خفیف یا بدون علامت احتمال ابتلا مجدد به آنها بسیار کمتر است.

این گروه 77 داوطلب را که قبلاً به ویروس کرونا ویروس خفیف آلوده بودند مورد مطالعه قرار داد و فقط شش نفر از آنها در بیمارستان بستری شدند. در این مطالعه ، سطح آنتی بادی های ویروس در خون داوطلبان در فواصل 3 ماهه بررسی شد.

در فواصل 7 ماهه پس از بهبودی تیم داوطلب ، از 18 گروه تحقیقاتی علاوه بر آزمایش خون ، نمونه مغز استخوان گرفته شد و بعد از 4 ماه از 5 نفر ، نمونه دوم مغز استخوان نیز گرفته شد. .

این تیم همچنین از 11 نفر که به ویروس کرونا آلوده نبودند نمونه مغز استخوان گرفته و نتایج را مقایسه کرده است. در مقایسه ، تیم تحقیقاتی 15 سلول از 19 سلول را پیدا کرد که در نمونه مغز استخوان آنتی بادی ویروس کرونا تولید می کنند. این سلول ها همچنین در نمونه ای از پنج داوطلب که در آزمایش دوم مغز استخوان نیز شرکت کرده اند ، دیده شدند.

گروه در نمونه مغز استخوان هیچ یک از 11 داوطلب را که قبلاً توسط سلولهای تولید کننده آنتی بادی کرونا عروق کرونا نداشته اند ، مشاهده نکردند.

دکتر علی البدی می گوید: “افرادی که دارای عروق کرونا خفیف هستند ، معمولاً دو تا سه هفته پس از عفونت ویروس را پاک می کنند.” بنابراین ، 7 یا 11 ماه پس از عفونت ، هیچ ویروسی نمی تواند سیستم ایمنی فعال بدن را دور بزند و سلول های تولید کننده آنتی بادی تقسیم نمی شوند. آنها به آرامی در مغز استخوان می نشینند و آنتی بادی ترشح می کنند. “آنها از زمان برطرف شدن عفونت به طور نامحدود این کار را انجام داده اند.”

محققان بر این باورند که افراد آلوده که هیچ علائم یا علائم خفیفی ندارند ، ایمنی طولانی مدت نسبت به ویروس کرونا دارند – احتمالاً تا زمانی که زنده هستند. “با این حال ، این نظریه هنوز نمی تواند در افراد مبتلا به عفونت ویروس کرونا ویروس تعمیم یابد.”

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا