خبرهای کلی

آقای رئیس جمهور! لطفا در اجرای قانون اساسی قاضی القضات بمانید

سلام رئیس جمهور

با توجه به اینکه مطابق اصل 119 قانون اساسی ، یک ماه به آغاز ریاست جمهوری خود فرصت دارید و در حال حاضر به عنوان قاضی کشور کار می کنید ، از این فرصت بی نظیر در تاریخ سیاسی کشور استفاده کرده اید. اصول مندرج در فصل 3 قانون اساسی با حقوق ملت را با قضاوت سال 2004 ، بر اساس ترس از رئیس جمهور بعدی و موقعیت فعلی او به عنوان مقام عالی قضایی ، بر اساس تجربه وی در دادگستری مقایسه می کند. قوه قضائیه.

وی سالها سمتهای مختلفی در دادگستری داشته و به معنای واقعی کلمه شخصیتی قضایی – حقوقی است ، بنابراین نویسنده معتقد است که سید ابراهیم رئیسی شخصیتی قضایی یا سیاسی است. حضور مداوم شما در دادگستری شما را مجبور می کند تا از نزدیک با انواع مشکلات مردم کنار بیایید ، به معنای واقعی کلمه رنج ملت را لمس کنید ، از انتظارات آنها مطلع شوید ، شاید درک این مسئله احساس وظیفه مانند فرمان شما را برانگیخته باشد. شما به این ایده رسیدید که حل مشکلات مردم در دستگاه های اجرایی از قوه قضائیه امکان پذیر و در دسترس است ، بنابراین وی بالاترین مقام قضایی را در خدمت افراد دیگر مناصب به خود اختصاص داد.

البته قاضی از روند رسیدگی به پرونده از ابتدای اجرا تا صدور مرحله اجرا کاملاً آگاه است و از مراحلی که یک ملت باید در قالب دادخواست برای دستیابی به آن بر دارد آگاه است. ماهها طول می کشد و سالها به * محکوم شدن. در لحظه ای که عنوان محکوم علیه بعد از نام شاکی قرار می گیرد ، در شرایطی که مطمئناً شاکی حکمی در دست دارد ، این طعم شیرینی دارد. وی به دنبال صدور دستور اجرای احکام برای بدست آوردن حقوق از دست رفته خود پس از طی مراحل دادرسی است که پرونده وی را به محکوم علیه تبدیل کرده است و این اجرای درخواست باعث می شود خستگی را که ماهها و سالها به طول می انجامد فراموش کنید. در هر صورت تشریفات و هزینه هایی وجود دارد که شاکی برای بدست آوردن حقوق مطالبه شده باید بپردازد ، همان حقوقی که طرف دعوا می نویسد.

از ابتدای ژوئن 1942 تا 26 فوریه 1957 ، هنگامی که پایه های قانون اساسی گذاشته شد و از 17 سپتامبر ، مردم ایران هزینه های ساخت یک نظام مبتنی بر جمهوری و قانون اساسی را متحمل شدند که از هیچ کس پنهان نمی ماند. سال 1959 ، هنگامی که دشمن باتیست به زمین حمله کرد. ملت برای حفظ اصول قانون اساسی و مبانی نظام با انواع و اقسام هزینه ها روبرو شد و در نهایت به دلیل مشکلات و رنج های ناشی از جنگ ، انصاف و صبر را تحمل کرد. تحریم ها ، به امید روزی که حقوق ملی اشاره شده در فصل 3 قانون اعمال شود. همان سابقه دادرسی که شاکی * ماهها و سالها به امید صدور حکم پشت سر می گذارد ، سپس حکم.

اگر فصل سوم قانون اساسی را دعوی حقوقی بدانیم كه در آن حقوق ملت به عنوان یك محكوم در آن لحاظ شده باشد ، در این صورت محكومین طبق قانون عالی كشور از این حق برخوردار می شوند.امروز مردم ایران مستحق ترین افراد جهان برای دستیابی به حقوقی از جمله حق مسکن ، اشتغال ، تحصیلات ، تربیت بدنی ، ازدواج و غیره هستند. سرانجام ، کربلادی ، در مقام قضایی خود ، برای اجرای تصمیمات اجرای قانون اساسی ، در قالب دادخواست صادر شده در 1958 و اصلاح شده در 19 ژوئیه 1968. ضرورت زمان و اراده یک ملت است.

ممکن است غیر منطقی باشد که تعرفه های درخواستی مقامات اجرایی را مشابه تعرفه های کشور در نظر بگیریم ، ملت را به کسانی که حقوق خود را به شما و شما را به عنوان قاضی تسلیم کرده اند محکوم کنید و نحوه اجرای قضاوت و احکام را محکوم کنید. یقین شما یافته ها را می دانید. فرایند اجرای حکم را همه بهتر از دیگران می دانند.

عالیجناب ، به عنوان عالی ترین مقام اجرایی کشور طبق ماده 113 قانون اساسی برای سمت رهبری مسئول اجرای قانون اساسی تعیین شده اید. در این تشبیه قاضی اجرای حکم نیز نقشی مشابه در واحد اجرایی دارد. به عنوان قاضی اجرایی ، با کمک قضات اجرای قانون ، از ابتدا تا انتها بر اجرای حکم نظارت می کنید ، عالیجناب ، شما چنین نقشی را در اجرای اصول قانون اساسی دارید. همراه با سایر مسئولیت های اجرایی آن ، به طور خاص در مورد چگونگی اجرای مواد 19-42 قانون اساسی بیاندیشید. به عنوان حقوق ملت.

آقای رئیس جمهور ، موقعیت آینده شما ادامه ایده ای است که شما در سند امنیت قضایی و دستورالعمل های قوه قضاییه در زمینه مبارزه با فساد و اجرای عدالت نوشته و اعلام کرده اید. برای شخصیتی قضایی و عاری از چالش های سیاسی در اجرای قانون اساسی ، کشور از تمام توانایی های انسانی خود برای اجرای اصول قانون اساسی استفاده کرده است ، همانطور که شایسته و مورد نیاز رژیم جمهوری اسلامی است.

آقای رئیس جمهور ، این سوال که کدام نهاد یا مرجع دولتی موظف به اجرای مواد 19-42 قانون اساسی است مدتهاست که در جریان قانون اساسی مطرح شده است. مقاله. اگرچه پاسخ س statال قانونی مجریه است ، اما چرا اصول تاکنون اجرا نشده است؟ سوال بی جواب است! ضمانت عدم رعایت اصول قانون اساسی چیست؟ در سیستم قضایی ایران ، اگر قاضی از رعایت مفاد دادخواست خودداری کند ، قضات دیوان عالی کشور با تطبیق و مقایسه این موضوع ، تخلف را بررسی می کنند. ما پیشنهاد می کنیم که اگر قوه مجریه از اصول قانون اساسی پیروی نکند ، تکلیف چیست؟ این ممکن است آغاز دولت دوازدهم و دولت سیزدهم باشد.

وکیل

* شاکی = که ادعا می کند جرمی علیه او مرتکب شده است

* شاکی یا شاکی = در پرونده های حقوقی ، شاکی شخصی است که خود را مستحق می داند.

محکوم = شخصی که به نفع او حکم صادر شده است

محکوم = موضوع قضاوتی که مدعی برای آن دادخواست یا شکایت کرده است

دکمه بازگشت به بالا