خبرهای کلی

اجرای بیش از ۵۰ درصد سند تحول قوه قضائیه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رویداد برتر
“غلامحسین اسماعیلی” در برنامه خبری امشب ، هفتم تیرماه در برنامه اصلی ، با اشاره به دیدار امروز مقامات قضایی با مقام معظم رهبری به مناسبت هفته عدالت ، گفت: لبخند رضایت رهبر معظم انقلاب از تلاش های قضایی در طی دو سال گذشته “خوب” برای ما. همانطور که رهبر معظم انقلاب گفتند ، عدالت امید مردم را برگردانده است ، اما ما همیشه فکر می کنیم از نقطه مطلوب فاصله داریم تا روند کار ما کند نشود پایین.

اسماعیلی با اشاره به مبارزه با فساد در دستگاه قضایی افزود: مهمترین نکته در مبارزه با فساد مبارزه با فساد است که باید با استراتژی شفافیت دستگاه های اجرایی آغاز شود. البته ما با شفافیت در دادگستری کار را شروع کرده ایم.

سخنگوی قوه قضاییه ، با بیان اقدامات دادگستری در کاهش تعداد بازداشت شدگان ، استفاده از فناوری اطلاعات را از مهمترین عوامل تحول در دادگستری دانست: “شاخص اصلی تغییر رویه” حداکثر استفاده از فن آوری های جدید. “در این دوره ، ما با اکثر فناوری های جدید در عدالت تکامل یافته ایم ، به عنوان مثال ، برخی از دادگاه ها به صورت آنلاین برگزار می شوند.

وی با اشاره به سند تحول قضایی گفت: بیش از 50 درصد اهداف و برنامه های سند تحول محقق شده و میانگین زمان پردازش نسبت به قبل از اجرای سند تحول 20 درصد بهبود یافته است. اقدام دیگر این است که تعداد موارد کاهش یافته است ، اما ما به دلیل افزایش تعداد موارد از سال به سال دیگر با تأخیر روبرو هستیم.

اسماعیلی در مورد مبارزه با فساد در دادگستری گفت: ما دستگاه های نظارتی دستگاه های خود را تقویت کرده و سعی کرده ایم از توانایی افراد در شناسایی مجرمان و مجرمان بالقوه استفاده کنیم. بر این اساس ، سیستم فساد اداری را در دادگاه ها و کنترل فعال کردیم. “تخلفات احتمالی ، و ما توانستیم از طریق برخوردهای منصفانه با چند عنصر متخلف برخورد کنیم. اکنون می توانم بگویم که هیچ کس در سیستم قضایی از مرتکب در سیستم پشتیبانی نمی کند و تعداد تخلفات مجموعه ما به طور قابل توجهی کاهش یافته است تا در موقعیت بهتری نسبت به گذشته باشد.

سخنگوی قوه قضاییه درباره نمونه کارکردهای توسعه فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: امروز دائما داشبورد مدیریت مرکز آمار و انفورماتیک را رصد می کنیم و ساعت به ساعت می بینیم که چند پرونده ثبت شده و در کجا برگزار شده است. و آنها چه روندی را طی می کنند. “

وی کار دستگاه قضایی در جلوگیری از تولید و مبارزه با فساد را به عنوان نمونه عنوان کرد و گفت: حدود 2000 واحد تولیدی احیا شده یا از بسته شدن آنها جلوگیری شده است ، ما قبل از مطالبه ارزهای صادراتی بانک ها به معوقات بانکی وارد شدیم. با تخصیص ارز ، ما به اشغال اراضی ملی و طبیعی وارد شدیم و 38000 هکتار را به دولت ، کمکهای مالی و سازمانهای مسئول بازگرداندیم ، سایتهای پذیرایی را جدی گرفتیم و بیش از 15000 سایت پذیرایی را مسدود کردیم و بسیاری از افراد شناسایی و مسدود کردند حسابهای بانکی که در آن عواید واریز شده است.

اسماعیلی درباره مبارزه قوه قضائیه با بدهکاران فوق بانکی نیز گفت: “آیا بانک ها اخبار ، اطلاعات و میزان بدهی بدهکاران بزرگ بانکی را دارند و هر از چند گاهی لیستی برای ما ارسال می کنند که نمی دانیم همه یا بخشی از آن است. اون لیست؟ “

در هر صورت ، ما اقدامی انجام داده ایم و بیشتر معوقات بانکی دریافت شده است ، اما فقط دادن یک لیست به ما کافی نیست ، بدهکاران باید با ارقام بیشتر و میزان پوشش خود به ما اطلاع دهند. مواردی داشتیم که شبکه بانکی با بی میلی به صحنه آمد و در بسیاری از موارد ما پرونده را با گزارش افسر شروع کردیم.

دکمه بازگشت به بالا