خارجی

ترامپ در واکنش به اعتراضات سیاهپوستان: جمجمه‌هایشان را خرد کنید!

کتاب جدید مایکل بایندر روزنامه نگار آمریکایی نشان می دهد که دونالد ترامپ ، رئیس جمهور پیشین آمریکا ، به مقامات ارشد دولت دستور داده است “جمجمه معترضانی را که در تابستان گذشته در اعتراض به مرگ جورج فلوید ، سیاه پوست آفریقایی-آمریکایی به خیابان ها آمده بودند ، خرد کنند.”

به گزارش روزنامه ایندیپندنت انگلیس ، کتاب مایکل بایندر وال استریت ژورنال نشان می دهد که دونالد ترامپ با دیدن معترضین در خیابان ها شعارهای سیاه و سفید ، بسیار ترسناک تر از عصبانیت ، عصبانی شد.

کتاب “بدیهی است که ما در این انتخابات برنده شدیم: جزئیات ضرر ترامپ” (صادقانه بگویم: ما در این انتخابات برنده شدیم: تاریخچه داخلی ضرر ترامپ) نشان می دهد که ترامپ با مقامات ارشد دولت صحبت کرده است. “اینگونه است که باید با آن کنار بیایید. جمجمه های آنها را خرد کنید!”

به گفته نویسنده ، ترامپ در فرصتی دیگر از ارتش خواست تا معترضان را هدف قرار دهد. وی همچنین چندین بار با مقامات امنیتی صحبت کرد و گفت: “آنها را شلیک کنید!” وقتی دادستان کل بیل بار و مایک میلی ، رئیس ستاد ، به دستور وی اعتراض کردند ، وی سعی کرد توضیح بیشتری بدهد و گفت: “خوب ، به پاها یا بازوهای آنها شلیک کنید. اما آنها را محکم بزنید!”

“اینها هر دو دستورات ترسناک و کودکانه بودند و جای تعجب نیست که شخصی مانند ترامپ آن را اعلام کرد ، زیرا به جای نادیده گرفتن این تصمیم وقتی شخصی مانند بیل بار از آن نام برد ، وی چنین دستوراتی را برای حمله تلافی جویانه شدید صادر کرد ،” این برای معترضان غیراخلاقی است ، ترامپ به جای استفاده از استانداردهای مناسب برای شهروندان صلح طلب حقوق قانونی خود ، در مورد چقدر عصبانیت باید از معترضان نشان دهد صحبت کرد.

ایندیپندنت افزود: “ترامپ ، که درگیر سیاست نیز بود ، عواقب خطرناکی برای میلیون ها نفر به همراه داشت ، از جمله کمترین آنها فرزندان مهاجر بودند که از والدین جدا شده و زندانی شده بودند.” خانواده ها با ممنوعیت سفر از کشورهای عمدتا مسلمان از هم پاشیده شدند و اگر تلاش های کنگره و دادگستری نبود اوضاع بسیار بدتر می شد.

در پایان این مقاله آمده است: “دفعه بعد كه باند ترامپ فرصتی برای تصاحب استراتژی ، تصمیم و قدرت برای دولت پیدا كرد ، ممكن است ایالات متحده چندان خوش شانس نباشد.” نهادهایی که اساساً دموکراسی آمریکا را نجات دادند ، با یک آزمایش کاملاً جدید روبرو هستند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا