اقتصادی

خانه کمتر از ۵۰۰ میلیون در تهران یافت می‌شود؟

به دلیل بالا رفتن قیمت ها ، مسلم است که آپارتمان مستند دیگری با قیمت کمتر از 500 میلیون گوجه فرنگی در تهران وجود دارد ، اما در ماه مه سال جاری ، 3.2 درصد معاملات مربوط به این محدوده قیمت بوده است.

به گزارش رویداد برتر ، از 3 هزار و 938 واحد مسکونی فروخته شده در تهران در اردیبهشت ماه امسال ، 126 مورد مربوط به کمتر از 500 میلیون تومان مربوط به واحدهای مربوطه بوده است. البته خانه هایی با این محدوده قیمت اغلب در جنوب تهران قرار دارند و گاهی از امکانات کافی برخوردار نیستند. ارزان ترین منطقه تهران منطقه 18 است که به طور متوسط ​​در هر متر مربع 11 میلیون و 971 هزار گوجه فرنگی دارد و یک آپارتمان 40 متری در این منطقه به طور متوسط ​​478 میلیون گوجه فرنگی هزینه می کند. در اردیبهشت امسال 124 معامله مسکن در منطقه 18 منعقد شده است که 3.1 درصد معاملات تهران را تشکیل می دهد.

بررسی پرونده های ارائه شده برای بازار مسکن در تهران همچنین نشان می دهد که در مناطقی مانند اتابک ، شهرری ، تقی آباد ، شوش ، یافت آباد ، آذری ، فلاح ، خزانه ، علی آباد ، شریف آباد و کاروان با اطراف می توان مسکن ، زمین یا خانه ساخت. 500 میلیون گوجه فرنگی در نقدینگی. .یک خرید.

در ماه مه ، 1400 خانه به ارزش 500 میلیون و یک میلیارد گوجه فرنگی ، با سهم 21.4 درصدی معاملات در تهران ، از نظر ارزش واحدهای مسکونی در رتبه اول قرار گرفتند. مقام دوم به خانه های یک و نیم میلیارد تومانی و مقام سوم به واحدهای 1.5-2 میلیارد تومانی تعلق گرفت.

به طور کلی 53.5 درصد معاملات مسکن در تهران در اردیبهشت ماه امسال در محدوده قیمتی کمتر از 2 میلیارد گوجه فرنگی انجام شده است. کمترین سهم به خانه ها با 9 تا 9.5 میلیارد تومان تعلق گرفت که 0.4 درصد از کل قرارداد فروش را تشکیل می داد.

از نظر زیرساختی ، در ماه مه 1400 ، بیشتر معاملات به واحدهای 50 تا 60 متری با سهم 2/15 درصد اختصاص یافت. واحدهایی با زیربنای 60 تا 70 متر مربع با سهم 14.8 درصدی در رتبه بعدی قرار دارند. به طور کلی ، املاک مسکونی با زیربنای کمتر از 80 فوت مربع 56.1٪ از معاملات ماه را تشکیل می دهند.

بازار مسکن آرام است

تعدیل انتظارات تورمی در بازار مسکن منجر به تاخیر خریداران مسکن به دلیل ثبات بازارهای رقیب و انتخابات ریاست جمهوری پیش رو شد و معاملات به یک سوم وضعیت عادی رسید. قیمت ها نیز در ماه گذشته به اندازه 10 درصد کاهش یافته است. با این حال ، به گفته یکی از کارشناسان ، در صورت کنترل تورم ، قیمت مسکن همچنان نزول خواهد کرد.

در تهران ، پس از حدود 5٪ کاهش قیمت مسکن و 50٪ کاهش معاملات در دو ماه اول سال ، گزارش های محلی آژانس های املاک و مستغلات نیز نشان می دهد که حجم فروش و فروش در خرداد ماه تا خرداد سال گذشته به شدت کاهش یافته است سال بازیگران اصلی بازار مسکن منتظر شرایط انتخابات 1400 و دولت بعدی برای تصمیم گیری و سیاست های جدید هستند. این مورد در بازارهای دیگر از جمله ارز و طلا نیز وجود دارد و در واقع خطرات سرمایه گذاری کاهش یافته است. با این حال ، از ابتدای ماه ژوئن ، متقاضیان بالقوه بازار مسکن را رصد می کنند.

در مورد وضعیت فعلی بازار مسکن ، بنگاه های املاک و مستغلات می گویند که دانش از وضعیت فعلی و آینده بازار از اوایل ماه ژوئن در حال حرکت است. البته تجارت افزایش نیافته است و به نظر می رسد متقاضیان علاقه بیشتری به گسترش اطلاعات برای به دست آوردن تجزیه و تحلیل بازار دارند. از طرف دیگر ، برخی از مالکان به دلیل ابهامات موجود در اقتصاد ، فروش خانه خود را به سال آینده موکول کرده اند و در حال حاضر جلوی این کار را می گیرند.

با این حال ، بازار به طور کلی آرام است و چشم انداز تورمی وجود ندارد. به استثنای مناطق جنوبی که تعادل را حفظ می کنند و بنابراین قیمت ها اندکی افزایش یافته است ، به طور کلی بازار به طور کلی توانسته است قیمت ها را تثبیت یا کاهش دهد. با این حال ، مهدی سلطان محمدی ، اقتصاددان مسکن ، درباره آینده بازار مسکن 1400 می گوید که نمی توان از افت قیمت مسکن خیلی خوشحال بود. از آنجا که مسکن مانند همه کالاها از تورم عمومی پیروی می کند و ما شاهد افزایش نرخ تورم در ماه مه به 41 درصد هستیم.

وی با بیان اینکه کاهش قیمت باید به طور مداوم باشد گفت: اگر می خواهیم رکود بازار را کاملاً درک کنیم ، لازم است که این آمار برای چندین ماه متوالی کاهش یابد. وضعیت این است که اکنون بازار در تردید است و روند رشد گذشته ادامه پیدا نکرده است. انتظار می رود بازار نسبتاً متعادل باشد. قیمت ها را می توان کمی تنظیم کرد ، اما فشارهای تورمی منحنی را به سمت بالا سوق می دهد. البته اگر رشدی وجود داشته باشد ، کمتر از تورم است.

در تهران قیمت هر متر مسکن 28.8 میلیون است

مه 1400 میانگین قیمت خرید و فروش خانه یک متر مربع در تهران این 28 میلیون و 800 هزار گوجه فرنگی بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 1.8 و 69.7 درصد افزایش داشت. تعداد معاملات این ماه 3.9 هزار فقره بوده که نسبت به ماه مشابه سال قبل 65.2 درصد کاهش و نسبت به ماه قبل 88.1 افزایش داشته است.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا