رویدادها

زمانی برای مستی اتوبوس‌ها – رویداد برتر

تعداد قربانیان دو حادثه “واژگونی اتوبوس روزنامه نگار محیط زیست” و “حادثه اتوبوس نظامی” که در فاصله کمتر از 24 ساعت در 2 و 3 ژوئیه سال جاری رخ داده است ، از تعداد کل قربانیان بیشتر است. قربانیان حوادث اتوبوس در ژوئیه 1999. این موضوعی است که نشان می دهد حوادث اتوبوس در حال افزایش است و البته به نظر نمی رسد مقامات ذی صلاح خیلی نگران این موضوع باشند.

به گزارش رویداد برتردر اواخر ژوئن 1400 ، سازمان محیط زیست از خبرنگاران منطقه دعوت کرد تا اخبار را ارائه دهند و از فعالیتهای فرماندهی احیای دریاچه ارومیه بازدید کنند و پس از آن حدود 20 روزنامه نگار به میزبانی این سازمان در تاریخ 2 ژوئیه عازم آذربایجان غربی شدند.

پلیس گفت که در طی چند ساعت از آغاز ماموریت ، یک اتوبوس غیر استاندارد که از سازمان حفاظت محیط زیست به صورت رایگان از کارخانه سیمان تهیه شده بود ، سقوط کرده و واژگون شد ، به دلیل خرابی سیستم ترمز ، پلیس واژگون شد. در این حادثه ، مهشاد کریمی خبرنگار 25 ساله رویداد برتر و ریحانه یاسینی خبرنگار 27 ساله ایرنا کشته شدند.

کمتر از یک ساعت از این حادثه می گذرد و اگرچه جامعه خبر از از دست دادن دو روزنامه نگار جوان شوکه شده بود ، اما گزارش شد که اتوبوس حامل معلمان از سیستان و بلوچستان به شیراز از نظر فنی از مقابل پمپ بنزین دهشیر در استان یزد. وی در یک مسیر مخالف با یک تریلی برخورد کرد. در این حادثه حداقل پنج سرباز کشته شدند.

99 نفر در سال 1999 در حوادث مربوط به اتوبوس جان خود را از دست دادند

دو تصادف با اتوبوس در کمتر از 24 ساعت و حداقل هفت مصدوم در محل حادثه ، نگرانی هایی را در مورد افزایش تصادفات مربوط به اتوبوس ایجاد کرده است. البته این مورد توسط مسئول نظارت بر رویداد برتر تأیید نشده است و وی معتقد است که روزنامه نگاران همکاران خود را از دست داده اند ، نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری نشان می دهند. در حالی که آمار رسمی سابقه دیگری دارد.

با این حال ، طبق آماری که پزشکی قانونی به رویداد برتر ارائه کرده است ، در سال 1999 در مجموع 94 نفر در تصادفات اتوبوس جان خود را از دست داده اند که بیشتر آنها منجر به 16 مورد مرگ در اسفند 99 و حداقل سه مرگ مربوط به آوریل شده است. برای آن سال

14 مورد در 14 مه ، 4 در ژوئن و جولای ، 6 در آگوست ، 12 در سپتامبر ، 5 در اکتبر ، 9 در نوامبر و دسامبر و 7 مورد در ژانویه و فوریه وجود دارد. داده شده.

تعداد مرگ و میر اتوبوس ها در یک روز بیش از ژوئیه 1400 بیش از 31 مورد مرگ اتوبوس ها در 31 روز است

با مقایسه مجموع چهار مرگ در 31 روز از ژوئیه 1399 و هفت مرگ در 24 ساعت از هفته اول تیر ماه 1400 ، مشخص است که تعداد قربانیان حوادث اتوبوس افزایش یافته است و مشخص نیست که تا پایان جولای جولای و آمار نهایی عدالت بسیاری از کشته شدگان تصادفات مربوط به اتوبوس به این رقم اضافه می شوند.

نسبت استانها در قربانیان تصادفات مربوط به اتوبوس نیز در سال 1399 نشان می دهد که بیشترین موارد مربوط به تصادفات در استان اصفهان با 16 مورد مرگ است و پس از آن استان های خراسان جنوبی و البرز با 13 و 11 مرگ.

آذربایجان شرقی هشت ، تهران چهار ، چهارمحال و بختیاری دو ، خراسان رضوی دو ، خراسان شمالی و زنجان هر یک ، سمنان سه ، فارس چهار ، قزوین یک ، قم یک مورد دو کردستان ، کرمانشاه یک ، کرمان شش ، گیلان یک ، لرستان پنج ، مازندران و مرکزی دو مورد ، هرمزگان هفت و یزد یک مورد ، در این موارد دیگر در استان ها رخ داده است.

در سال 1999 هیچ حادثه مرگباری در اتوبوس در آذربایجان غربی ، اردبیل ، ایلام ، بوشهر ، خوزستان ، سیستان و بلوچستان ، کهگیلویه و بویراحمد ، گلستان و همدان رخ نداد.

روند سینوسی قربانیان تصادفات مربوط به اتوبوس در آوریل و مه 1400

همچنین بررسی آمار رسمی پزشکی قانونی در ماه آوریل و 1400 ماه مه نشان می دهد که در آوریل سال جاری به ترتیب هشت و شش نفر در تصادفات مربوط به اتوبوس کشته شده اند. آماری که در مقایسه با آوریل 1999 افزایش یافته و در مقایسه با مه 1999 کاهش یافته است ، وضعیت بی ثباتی و سینوس در آمار تصادفات مربوط به حوادث اتوبوس را نشان می دهد.

در دو ماه نخست سال جاری ، استان اصفهان با چهار مرگ در رده اول قرار دارد و پس از آن استان های تهران ، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در هر دو مورد و هر استان کرمان ، قم ، فارس ، چهارمحال و بختیاری قرار دارند. آنها در خطوط زیر قرار دارند

باید دید که روند نزولی تصادفات تاج منسوب به عملکرد حمل و نقل توسط پلیس راهنمایی و رانندگی و سایر آژانس های مربوطه در سال 1999 با کاهش میزان تاج در کشور ادامه دارد یا با روند رو به افزایش تصادفات در سال 1400 ادامه دارد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا