خبرهای کلی

سیل مراجعه بیماران عادی بیشتر از کرونایی‌ها!

متخصصان و رهبران بیمارستان با افزایش شدت بیماری ها در طی یک اپیدمی کرونا ویروس موافقت می کنند.

به گزارش رویداد برتر ، روزنامه “ایرانوی نوشت: “شیوع اپیدمی کرونا ویروس ، بیماریهای اساسی و داخلی ایرانیان را تشدید کرده است.” گزارش ها از بیمارستان های ارجاع دهنده در تهران نشان دهنده افزایش شدت بیماری و افزایش اشغال تخت بیمارستان در مواقعی است که خبری از اپیدمی کوید -19 نبود. همانطور که مدیران و متخصصان بیمارستان می گویند ، کاهش مراجعه به کلینیک ها و بیمارستان ها و جایگزینی ویزیت های پزشک با تجویز خود به دلیل ترس از عروق کرونا ویروس قلب طی یک و نیم سال گذشته منجر به ویزیت های متناوب شده است و می تواند باعث ایجاد علامت در بیماران شود. در صورت بروز بیماری حادتر به مراکز درمانی مراجعه کنید. علاوه بر این ، کنترل بسیاری از بیماری ها ، از جمله بیماری های قلبی عروقی ، بیماری های خود ایمنی ، سرطان ها ، دیابت ، فشار خون کلیه و فشار خون و بیماری های عصبی ، به دلیل مراجعه دیر هنگام و دستکاری هنگام تجویز دوز مورد نیاز ، برای بیماران از بین رفته است. او افزود. متخصصان و رهبران بیمارستان با افزایش شدت بیماری ها در طی یک اپیدمی کرونا ویروس موافقت می کنند.

شدت بیماریها در مقایسه با روزهای قبل از شیوع افزایش می یابد

رئیس مجتمع بیمارستان امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه شیب منحنی بیمارستان برای بیماران Covid-19 در بزرگترین بیمارستان ارجاعی تهران کاهش یافته است ، به “ایران” گفت: “ترس مردم از مراجعه به Covid-19 به دلیل بیماری Covid-19 و در حال حاضر مراجعه به هنگام مراجعه و درمانگاه تقریباً برای مدت دو تا سه هفته طبیعی بود ، اما به دلیل اینکه بیماران مدتی در بیمارستان نبودند ، شدت بیماری ها افزایش یافته و میزان اشغال تخت های بیمارستان افزایش یافت. Covid-19 شناخته نشده بود.

دکتر خسرو صادقنیت با بیان اینکه حدود 15٪ از تخت ها متعلق به بیماران کرونا ویروس است ، اظهار داشت: در حال حاضر خدمات غیر Covid-19 با ظرفیت کامل ادامه پیدا می کند و بخش های کرونا ویروس به طور کامل از تخت های غیر کرونا ویروس جدا می شوند. برای اینکه اتاق عمل مانند قبل فعال شود و جراحی ، پیوند ، جراحی پیشرفته کبد ، قلب و کلیه انجام شود. تا همین چند هفته پیش ، طبق مصوبه وزارت بهداشت ، بیماران غیر عروق کرونا ویروس به جز در موارد اضطراری پذیرش نمی شدند و ما مجبور شدیم خدمات غیر کرونری را برای اسکان بیشتر تخت ها تعطیل کنیم.

همچنین دلیل شدیدتر بودن بیماری نسبت به روزهای قبل از همه گیری را توضیح می دهد: دلیل اصلی این امر ترس و اضطراب بیمارانی بود که می ترسیدند در صورت مراجعه به بیماری کرونا ویروس قلب مبتلا شوند. علاوه بر این ، بیماری زمینه ای به دلیل عدم درمان ، شدت این بیماری ها را افزایش داد. در حالی که بیماران سعی می کردند از بیماری عروق کرونا ویروس قلب جلوگیری کنند ، می بینیم که این بیماران مجبور به مراجعه به مراکز درمانی شدند و عوارض بیماری های زمینه ای شدیدتر شد.

پیشرفت سرطان و شیمی درمانی متوقف شده

رئیس بیمارستان سینای تهران با اشاره به کاهش تخت های گرفته شده توسط بیماران کرونا ویروس ، همچنین از افزایش نرخ جراحی غیر کرونا ویروس در روزهای اخیر خبر داد و به “ایران” گفت: 220 تخت از 480 تخت تخت در بیماران کرونا ویروس در مرحله اوج بیماری برای. کار پرستاران و پزشکان بیماران کرون را تحت فشار قرار می دهد. به همین دلیل ، خدمات محدود به بیماری عروق کرونا ویروس قلب نبودند. هنگامی که روند بیماری کاهش یافت ، در حال حاضر فقط 40 تخت برای جراحان پزشکی در دسترس است ، بقیه تخت ها برای بیماران عادی اختصاص داده می شود و پرستاران و پزشکان نیز بیماران غیر کرونا ویروس شیب دار و شیب دار را درمان می کنند.

به گفته دکتر محمد طالب پور ، پیک تاج علاوه بر آسیب به بیماری عروق کرونا ویروس قلب و افزایش تعداد مرگ و میر ، یک ضرر مضاعف داشت و این اجتناب از بیماران مراجعه کننده به بیمارستان های دانشگاه بود که می توان آن را بی خطر دانست. از نظر حقوق و دستمزد. خروج بیماران از یک مرکز پزشکی گاهی باعث پیشرفت بیماری و اتفاقات ناخوشایند با بیماران می شود. عواقب چنین وضعیتی به عهده کسانی است که از پروتکل های بهداشتی پیروی نمی کنند و باعث شیوع ویروس کرونا می شوند.

تأکید می کند ، اگرچه وضعیت پذیرش بیماران غیر کرونا ویروس عادی شده است ، اما جراحی های تأخیری باعث بهبود سرطان و به ویژه دیابت ، دیالیز ، روماتیسم ، نورولوژی و بیماری های مزمن شده است. دلیل این امر آن است که بسیاری از این بیماران در هنگام شیوع بیماری بیش از حد مصرف می کنند یا خود درمانی می کنند. همه اینها خطرناک است. ما در حال حاضر با موارد مطرح شده در کنفرانس ها روبرو هستیم که اگر 5 ماه قبل بیمار جراحی شود ، احتمال زنده ماندن آنها بیشتر است و بیماری آنها عود نمی کند. بیمارانی هستند که عملاً از بیماری خود مطلع هستند اما می گویند از تاجگذاری ترس ندارند.

به گفته طالب پور ، تأخیر در درمان بیماری ها دو نوع است: دسته اول بیماری هایی است که نیاز به جراحی دارند و پزشک جراحی دستگاه گوارش ، زنان ، اورولوژی و ارتوپدی را در شرایط بسیار نامساعد توصیه می کند. این بدان معناست که ما چند بیمار نداریم که باید 6 ماه پیش عمل می کردند اما هنوز جراحی نشده اند زیرا آنها ترسیده اند و عمل نکرده اند.

رئیس بیمارستان سینا می افزاید: گروه دوم بیماران داخلی مزمن هستند که هر ماه باید مرتباً بررسی شوند و در صورت بروز کمبودها و اگر بداخل ملاقات پزشک توسط بیمار کاهش یابد ، وی به مدت 6 ماه ویزیت می کند و طول نمی کشد داروی مناسب “نشان می دهد. به همه بیماران توصیه می شود که مرتباً وضعیت خود را بررسی کنند. با کاهش شیوع پیک چهارم و رعایت ایمنی ، حتماً به پزشکان مراجعه کنید تا داروهای آنها تنظیم شود و وضعیت آنها توسط پزشکان بررسی شود.

وی هشدار می دهد: “بیماران قلبی که از داروهای ضد فشار خون استفاده می کنند به دلیل افزایش یا کاهش دارو ناگهان می میرند.” علاوه بر این ، بیماری های غدد درون ریز و هورمونی باید به طور منظم ویزیت شوند و یک مراجعه مستقیم انجام شود. علاوه بر این ، بیماری های رایج مانند دیابت ، تیروئید و بیماری های خودایمن نباید فراموش شوند زیرا ناشناخته هستند و با آزمایش های منظم قابل بررسی هستند. از طرف دیگر ، سرطان و شیمی درمانی رها شده و مورد غفلت قرار گرفته است ، مردم جرات رفتن ندارند. اگرچه به دلایل ایمنی ، انتظار می رود خطر مراجعه به عود بیماری ترجیح داده شود.

اشغال بستر شغلی تأثیر قابل توجهی در پذیرش بیماران غیر کرونری دارد

رئیس بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) با اشاره به اینکه اشغال واحدهای مراقبت های ویژه توسط بیماران کرون تأثیر قابل توجهی در خدمات ارائه شده به سایر بیماران دارد ، می گوید: “در 16 ماه گذشته چهار قله در استان تهران مشاهده کرده ایم. “در قله چهارم ، که در مارس 2010 آغاز شد ، تا 50٪ از ظرفیت بیمارستان برای بیماران کرونا ویروس در نظر گرفته شده بود. در حال حاضر ، با حداکثر مراجعه به پیک چهارم ، تعداد بیماران بستری در سیستم تنفسی و بخش مراقبت های ویژه به دلیل عروق کرونا ویروس به یک سوم کاهش یافته است. حدود 50٪ آنها بیمارانی هستند که نیاز به تخت مخصوص پرستاری دارند. شاید دلیل این امر این است که طول عمر بیماران جدی در مقایسه با بیماران خوشحال بیشتر است. این رویداد تأثیر بسزایی در خدمات سایر بیماران داشت.

تقی ریاحی دو دلیل مهم برای کاهش مراجعه در بخشهای غیر کرونا ویروس را عدم مراجعه به بیماران و دستورالعمل قبل از بستن موارد بستری در جراحی و غیر اورژانس ذکر می کند و می گوید: مورد دیگر را باز کنید. ما قبلاً چگونگی ارائه خدمات به بیماران کرونا ویروس را محدود کرده ایم.

وی همچنین به کاهش درآمد بیمارستان ها به دلیل کاهش تعداد بیماران غیر کرونا ویروس اشاره می کند و می افزاید: منبع درآمد بیمارستان ها از تعرفه های رسمی وزارت بهداشت است که می توان نتیجه گرفت که در دو مورد اخیر ماه ، و هزینه ها بسیار بیشتر از درآمد است و وضعیت طبیعی حدود 20 تا 30 درصد و متوسط ​​زیان 30 تا 40 درصد است.

ترتیب مراجعه بیماران قلبی به پزشک مختل می شود

متخصص قلب و عروق دکتر حسن آقاجانی گفت: برنامه ویزیت های سرپایی با پزشک در طی همه گیری کوید -19 کمی گیج کننده است. “مشاهدات ما در مرکز قلب در تهران ، که یک مرکز مراجعه و ارجاع است ، نشان می دهد که گاهی اوقات ، به خصوص در روزهای اوج بیماری ، به دلیل احتیاط ویزیت بیمار کاهش می یابد و زمان ویزیت به تأخیر می افتد.

به گفته یک استاد دانشگاه پزشکی تهران ، بیماران مبتلا به کرونا ویروس قلب بسیار گیج بودند و ما با افرادی روبرو شدیم که به علائم خود توجه نکردند ، به موقع مراجعه نکردند و دچار حمله قلبی شدند ، یا مواردی داشتند که حمله قلبی رخ داده و بدتر از آن بود آنها به بیمارستان رسیدند. مردم معتقد بودند که محیط بیمارستان آلوده است و آنها به دلیل بیماری عروق کرونا ویروس قلب برمی گردند.

وی گفت: “مراجعه به موقع به پزشک برای بیماری های قلبی عروقی بسیار مهم است.” “در روزهایی که در اوج بیماری هستیم ، ویزیت های بیمار نظم خود را از دست می دهند.” در مرکز قلب و عروق ، ما به طور فعال وضعیت بیماران را رصد می کنیم و از طریق تماس بحث ها را اصلاح می کنیم. با این حال ، بیماران هر از گاهی به مراجعه خود ادامه می دهند ، و وقتی از آنها س askedال می شود ، پاسخ آنها این است: “ما از تاج نمی ترسیدیم”.

خانواده ها نمی آیند. کودکان باید با بیماری خود کنار بیایند

حجت درخشانفر ، متخصص ریه کودکان در بیمارستان مسیح دانشور ، از کاهش ویزیت های سرپایی در کلینیک های اطفال خبر می دهد: یکی از دلایل کاهش ویزیت های سرپایی در کلینیک های کودکان به دلیل مراقبت های بیشتر است که در طی همه گیری ایجاد شده است. استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی ، از جمله تعطیلی مدارس و کاهش دسترسی به جامعه ، از بروز بیماری های تنفسی و عفونی در کودکان می کاهد. به عنوان مثال ، آبله مرغان ، که در فصل مدرسه در بین کودکان شیوع دارد ، کاهش یافته و گال و شپش در کودکان کاهش یافته است.

وی گفت: “بیش از یک سال پس از همه گیری ، خانواده ها هنوز از مراجعه به کلینیک ها و بیمارستان ها هراس دارند.” وی افزود که کلینیک های بحران کووید-19 همچنان با کاهش درآمد مواجه هستند. بسیاری از بیماران ما بصورت آنلاین مراجعه کردند.

این مدرس دانشگاه پزشکی شهید بهشتی می افزاید: همزمان با شیوع ویروس کرونا ، نام برخی از بیمارستان ها از جمله مسیح دانشوری بر سر زبان ها افتاد. بنابراین ، بسیاری از خانواده ها هنوز از مراجعه فرزندان خود به این بیمارستان اجتناب می کنند. این درک وقتی شخص به بیمارستان مسیح ناجی وارد می شود و یک تاج دریافت می کند ، ادامه می یابد. در نتیجه ، جراحی انتخابی کمتر رایج شده است. اگرچه چندین بار به وی دستور داده شده است که عمل جراحی انتخابی عروق کرونا ویروس را قطع کند ، اما از آن زمان تاکنون ادامه یافته است ، به عنوان مثال ، هنگامی که کودک مبتلا به فتق ناف یا جراحی خاصی سعی در بازگشت ندارد. وی ادامه داد: حتی در این موارد خانواده ها پس از ریشه کنی یا واکسیناسیون اپیدمی ، فرزندان خود را مجبور می کنند تا به نوعی مشکلات و بیماری های خود را درمان کنند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا