اقتصادی

طلسم شکنی طلا بعد از چند هفته

قیمت طلا تحت تأثیر تضعیف دلار در معاملات روز جمعه بازار جهانی قرار گرفت که در هفته اول چهار هفته گذشته افزایش را نشان داد.

به گزارش رویداد برتر ، هر اونس طلا برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش به 17778.48 دلار رسید. در این بازار ، قیمت معاملات از ابتدای هفته بیش از 0.8 درصد افزایش یافته است ، در حالی که هفته گذشته شش درصد کاهش داشت. در بازار آتی ایالات متحده هر اونس طلا با 0.1٪ افزایش به 17778.30 دلار رسید.

استفان اینس از SPI Asset Management گفت: “طلا متقاعد کننده در تلاش است تا قیمت خود را در این هفته بهبود بخشد.” بازار تحت تأثیر جهت گیری دلار آمریکا قرار دارد. تا زمان انتشار آمار اقتصادی ، بازار طلا در رده قیمتی فعلی خود باقی خواهد ماند. فدرال رزرو آمریکا در افزایش نرخ بهره عجله ندارد و تورم کافی برای حمایت از قیمت طلا در بازار وجود خواهد داشت.

در آستانه انتشار اطلاعات قیمت تولید کننده ایالات متحده امروز ، که تخمین های بیشتری از تورم را ارائه می دهد ، شاخص دلار در برابر رقبا 0.1 درصد افت کرد و باعث شد طلا برای خریداران غیر آمریکایی ارزان تر شود.

به گزارش رویترز ، دو مقام از دو بانک مرکزی ایالات متحده روز پنجشنبه هشدار دادند که ممکن است تورم در کوتاه مدت فراتر از انتظار سیاست گذاران باشد. جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده ، با بیان اینكه تورم تنها تعیین كننده تصمیمات مربوط به نرخ بهره نیست ، نگرانی های سرمایه گذاران را در مورد سیاست های پولی بیشتر آمریكا كاهش داد.

طلا در نتیجه سیاست های انبساطی پولی فدرال رزرو ایالات متحده پناهگاه مطمئنی برای تورم است ، اما افزایش نرخ بهره باعث افزایش هزینه های نگهداری این فلز گرانبها ناکارآمد و جذابیت سرمایه گذاری آن می شود.

وانگ تائو ، تحلیلگر فنی در رویترز ، گفت كه هر اونس طلا می تواند حمایت خود را در 1،769 دلار بشكند و بین 1734 تا 1744 دلار كاهش یابد.

در سایر فلزات گرانبها ، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.5 درصد افزایش یافت و به 26.6 دلار رسید. هر اونس پالادیوم با افزایش 0.5 درصدی به 2665.17 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.6 درصد افزایش یافت و به 1099.11 دلار رسید.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا