ورزش

محمد مایلی‌کهن:بازی با عراق را ساده نگیرید؛چرا می‌گویید راحت می‌بریم‌شان؟

زاوش محمدی: تیم ملی ایران در یکی از حساس ترین دیدارهای مقدماتی جام جهانی امشب به مصاف عراق می رود. تیم ملی عراق با 17 امتیاز پیشتاز است و ایران با 15 امتیاز در رده دوم قرار دارد. عراق با توجه به امتیازات کسب شده صعود کرده است اما تیم ملی ایران برای صعود باید سه امتیاز کسب کند. بیش از 10 سال از آخرین پیروزی رسمی ایران در برابر عراق می گذرد و شاگردان اسکوچیچ اکنون می خواهند آن را بشکنند. به بهانه این بازی به سراغ محمد مایلی کهن رفتیم و با او درباره شرایط تیم ملی و بازی با عراق صحبت کردیم که در زیر می خوانید:

رابطه تیم ملی را قبل از بازی با عراق چگونه می بینید؟

قبل از شروع به تیم بسکتبال و والیبال کشورمان که در مسابقات اخیر خوش درخشیده تبریک می گویم و به آنها می گویم خسته نباشید. تیم فوتبال ما در سه بازی گذشته عملکرد خوبی ارائه داده و هر سه را با یک پیروزی شکست داده است و شکست دادن بحرین با سه گل کار آسانی نبوده و قابل تحسین است. او به آنها گفت خسته نباشید و در نیمه دوم تیم ملی ما بر حریف مسلط شد و توانست در خانه پیروز شود. بسیاری از مردم دیدار امروز با عراق را ساده می دانند و معتقدند که ما می توانیم به راحتی در این بازی پیروز شویم ، اما من می گویم که هیچ بازی آسانی نیست و نباید تیمی را دست کم گرفت و این یکی از جذابیت های فوتبال است. پیش بینی بازی ها در فوتبال امکان پذیر نیست. ما بارها دیده ایم که تیم های ضعیف تیم های قدرتمند را شکست می دهند و این باعث جذابیت فوتبال می شود. عراق همیشه رقیب ما بوده و آنها تیم خوبی دارند و این بازی آسانی برای تیم ملی نیست. امیدوارم مثل نیمه دوم بازی با بحرین باشیم و بتوانیم یکی از خانه ها را از جلو بگیریم.

با همان بازیکنان و با هدایت ویلموتس ، ما به بحرین و عراق باختیم اما اکنون 3 گل پیروز شده ایم. آقای اسکوچیچ چقدر در این پیروزی نقش دارد را می بینید؟

افرادی که به تازگی به تیم ملی دعوت شده اند از زمان ویلموتس تغییر کرده اند و به نظر می رسد کادر تیم ملی وقت بیشتری را برای شناسایی بازیکنان صرف کرده اند و من فکر می کنم بازیکنانی در داخل کشور هستند که شایسته عضویت در تیم ملی هستند تیم تیم اما به طور کلی ، بعد از شکست مقابل بحرین و عراق ، کل تیم احساس خطر کرد و بازیکنان و کادرفنی با تمام توان وارد مسابقات شدند و اگر مقابل بحرین امتیاز از دست می دادیم ، دیگر شانس صعود نداریم. ما بازیکنان حرفه ای داریم و می بینید که آنها در کشورهای مختلف بازی می کنند و به همین دلیل در تیم ملی تفکر حرفه ای دارند تا از این بحران خارج شوند. امیدوارم امروز بتوانیم عراق را شکست دهیم و پیروزی های زیادی در گل مهم نیست و ما فقط باید در این بازی پیروز شویم و من نباید هیچ تیمی را دست کم بگیرم.

تیم عراق صعود کرده است ، فکر می کنید کار ما راحت تر شود؟

حتماً باید بدانید که همه تیم ها انگیزه پیروزی را دارند ، بنابراین عراق بدون استرس و راحتتر بازی خواهد کرد. فشار روی تیم ما در حال حاضر روی بازیکنان عراقی تأثیر نمی گذارد و این می تواند به ضرر ما باشد. اما ما تعدادی بازیکن حرفه ای داریم که از چنین شرایطی آگاه هستند و تحت چنین شرایطی قادر به مراقبت از خود و تیم ملی هستند. دو گل سردار آزمون به بحرین را مشاهده می کنید. هر دو گل در سطح کلاس بین المللی است و پاسهای طارمی را نمی توان نادیده گرفت. در برهه ای با آقای بازیکن در تیم ملی امید با این بازیکنان کار کردیم. در آن زمان این بازیکنان بسیار جوان بودند و ما باید مراقب باشیم شیطنت نکنیم اما اکنون شرایط تغییر کرده است و آنها به عنوان یک بازیکن حرفه ای شرایط را به خوبی درک می کنند.

وحید هاشمیان و کریم باقری را در تیم ملی چطور می بینی؟

کمک مربیان همیشه نقش ارزنده ای در فوتبال دارد اما شناخت نقش این عزیزان که علاقه زیادی به نقش آقای اسکوچیچ دارند اشتباه است. اگرچه من نسبت به انتخاب آقای اسکوچیچ بسیار انتقاد داشته ام ، اما فعلاً نمی توان نقش وی را پنهان کرد.

به دنبال انتخاب آقای اسکوچیچ ، ویروس کرونا گسترش یافت و بازی های ملی به مدت یک سال به تعویق افتاد. بسیاری معتقد بودند این اتحاد می تواند تیم ملی را به وحید هاشمیان تحویل دهد

از روز اول ، من به حضور آقای اسکوچیچ در جایگاه تیم ملی اعتراض کردم و من از آن دسته افرادی نیستم که می خواهم نظرم را تغییر دهم. اما با علاقه زیاد به وحید هاشمیان ، فکر نمی کنم او بتواند اولین باشد. هاشمیان شخصیت متواضعی دارد من به عنوان رهبر کار موافق نیستم. شما به عنوان سرمربی باید با هم تصمیم مشخصی بگیرید.

256 251

دکمه بازگشت به بالا