خارجی

نتانیاهو به آخر خط رسید

احزاب مخالف رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه برای تشکیل دولت و برکناری بنیامین نتانیاهو توافق کردند.

به گزارش رویداد برتر ، به نقل از روزنامه صباح ترکیه ، حزب یاش آتید یائر لاپید اندکی قبل از نیمه شب چهارشنبه دولت ائتلافی با حزب کوچک عربی راعیم تشکیل داد و حزب لیکود را خاتمه داد.

سخنگوی لاپید گفت: رئیس جمهور رام ، منصور عباس سندی را امضا کرده است که به لاپید اجازه می دهد رئیس جمهور را در مورد توافق تشکیل دولت موقت مطلع کند.

لاپید همچنین در توییتی نوشت: “من قول می دهم كه این دولت به همه شهروندان اسرائیلی ، کسانی كه به آن رأی داده اند و کسانی كه رأی نداده اند خدمت خواهد كرد.”

با گذشت بیش از دو ماه از انتخابات اسرائیل ، این حزب تلاش مشترکی را برای اتحاد هشت حزب سیاسی مخالف نتانیاهو انجام داد که برخی از آنها از نظر سیاسی فاصله زیادی داشتند.

انتظار می رود دولت جدید اسرائیل در 14 ژوئن ، 11 روز دیگر سوگند یاد کند.

لاپید به حمایت اکثریت 120 قانونگذار کنست احتیاج دارد.

طبق گزارش رسانه های محلی ، ائتلاف وی شامل حزب راست افراطی یامینا به رهبری نفتالی بنت نیز می باشد. یامینا و لاپید توافق کرده اند که بنت در دو سال اول به عنوان نخست وزیر کار کند و سپس جایگزین لاپید شود. همچنین توافق شد که لاپید به عنوان وزیر خارجه تحت ریاست بنت فعالیت کند.

لاپید پیش از این مجری تلویزیون بود و به عنوان وزیر دارایی در دولت قبلی نتانیاهو کار می کرد.

نتانیاهو با 12 سال نخست وزیری ، طولانی ترین نخست وزیر اسرائیل است که هنوز هم به اتهامات جدی درباره فساد متهم است و بسیاری از تحلیلگران پیش بینی می کنند که در صورت محکومیت ، زندگی سیاسی وی پایان می یابد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا