خبرهای کلی

واکاوی اثرات کمیته‌های حسابرسی در بازارهای سرمایه و پول

موضوع “افت اعتبار” بازار یکی از موضوعات مهمی است که در صورت عدم وجود ساختار نظارتی قوی در یک سازمان ، می تواند خطر رفتارهای اخلاقی و استانداردهای حرفه ای را افزایش دهد و حتی منجر به تقلب در مشاغل شود. لزوم توجه به این موضوع در سیستم حاکمیت شرکتی و حاکمیت شرکتی به منظور بهبود عملکرد و پاسخگویی در برابر ذینفعان و همچنین استقلال نظارت داخلی ، استقرار و طراحی نظارت داخلی به درستی مشخص شده است. کمیته های حسابرسی مورد توجه جدی قرار گرفته اند و کمیته حسابرسی یکی از ارکان اصلی سیستم حاکمیت شرکتی است.
کمیته های حسابرسی علاوه بر حمایت و درک انتظارات قانونی و مصوبات نهادهای سازمانی ، باید بتوانند خود را به ابزارهای دقیق مجهز کنند تا بی نظمی های احتمالی در روند گزارشگری مالی را شناسایی کنند و راه حل های عملی و دقیق برای رفع آنها ارائه دهند.

این کمیته ها باید از روشهای پیشرفته برای اطمینان از عملکرد شفاف فرایندهای شرکت ، به ویژه گزارشگری مالی شرکت ها ، استفاده کنند.
اگرچه کمیته های حسابرسی به طور مستقیم در تهیه و تهیه گزارش های مالی و حسابرسی های مستقل نقش ندارند ، اما نقشی اساسی در اطمینان از صحت و کیفیت این گزارش ها و رویه ها دارند.
البته باید توجه داشت که کمیته های حسابرسی باید به طور مداوم به روز شوند و از یک رویکرد سیستماتیک و حرفه ای پیروی کنند تا علاوه بر کارایی ، مشاوران موثر و قابل اعتماد سهامداران و سهامداران شرکت باشند.

در آخر ، باید توجه داشت که در بخشهای پولی و مالی مانند بیمه ، بازارهای سرمایه و بانکداری ، وضعیت ویژه این صنایع اهمیت کمیته های حسابرسی موثر را برای حفظ سلامت و سلامت صورتهای مالی دو چندان کرده است. گام استراتژیک در ایجاد ارزش های جدید برای شرکت ها.

* منتشر شده توسط خبرگزاری رویداد برتر

دکمه بازگشت به بالا