خارجی

چین قانون ضد تحریم‌ تصویب کرد

قانونگذار عالی چین قانونی ضد تحریم تصویب کرده است که از اقدامات چین در برابر تحریم های خارجی حمایت قانونی می کند.

به گزارش رویداد برتر ، به نقل از South China Morning Post ، این قانون در جلسه غیرعلنی کمیته دائمی کنگره ملی مردم به تصویب رسید ، اما جزئیات این قانون هنوز علنی نشده است. این قانون از امروز اجرا می شود.

تم یو چونگ ، تنها نماینده هنگ کنگ در کمیته دائمی کنگره ملی مردم ، گفت که طبق این قانون ، شورای ایالتی و نهادهای آن مسئول هماهنگی اقدامات تلافی جویانه خواهند بود.

وی افزود: این اقدامات ممکن است علیه سازمان ها یا افراد و همسران ، اقوام و سازمان های افرادی که به آنها تعلق دارند اعمال شود.

به گفته این مقام ، طبق ماده 6 قانون جدید ، اقدامات تلافی جویانه پکن می تواند شامل رد ویزا یا ورود به چین باشد. حتی برای دارندگان ویزا ، مقامات می توانند سند را باطل کرده و آنها را اخراج کنند.

اموال منقول و غیر منقول افراد نیز ممکن است توقیف شود و م institutionsسسات از انجام هرگونه معامله با این افراد یا سازمانهای هدف منع می شوند.

این قانون همچنین مقرر کرده است که هیچ کس در کشور در انجام اقدامات تبعیض آمیز به کشورهای خارجی کمک نمی کند. در عوض ، آنها باید به مقامات پکن در اجرای اقدامات تلافی جویانه کمک کنند. این مقام همچنین گفت افراد و سازمانهایی که تحت تأثیر این تحریم ها قرار گرفته اند می توانند در دادگاه های سرزمین اصلی شکایت کنند.

به گفته رسانه های دولتی چین ، این اقدام به منظور ایجاد مبانی قانونی برای پاسخ چین به تحریم ها صورت گرفته است. چین در واکنش به تحریم های اعمال شده توسط ایالات متحده ، اتحادیه اروپا ، انگلستان و کانادا به دلیل سرکوب سیاسی پکن در هنگ کنگ و رفتار آن با گروه های اقلیت قومی سین کیانگ اقدامات ضد تحریمی صادر کرده است.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا