خبرهای کلی

کشف ۱۸۸ هزار دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رویداد برتر

مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اینکه این مراکز با 18 هزار میلیارد تومان شبکه برق را تحت فشار قرار داده اند ، گفت: 188000 دستگاه برای برداشت غیرقانونی رمز ارز در 3 هزار و 330 مرکز در سراسر کشور قرار داده شده است که با گزارش ها کشف شد. و آنها را به مراکز دادگاه منتقل می کنند.

سخنگوی بخش برق با بیان اینکه مصرف برق این مراکز 551 مگاوات است ، ادامه داد: برای تولید و تأمین این میزان برق ، باید یک نیروگاه 700 مگاواتی به جای مصرف ساخته شود.

رجب مشهدی با اشاره به اینکه برای ساخت یک نیروگاه 700 مگاواتی به 18000 میلیارد وام نیاز داشت ، گفت: صاحبان این مراکز برای استفاده غیرقانونی از شبکه برق از انشعابات قبلی استفاده کرده و یا اتصالات غیرقانونی ایجاد کرده اند که باعث نوسانات شدید برق در مناطق مصرف انرژی این مراکز.

وی به سوus استفاده کنندگان از شبکه های برق هشدار داد: “صنعت برق راهکارهای قانونی برای تأمین برق این مراکز در نظر گرفته است ، اما برخی از آنها به طور غیرقانونی از برق استفاده می کنند و ضمن ایجاد نوسان در شبکه برق ، حقوق دیگران را نقض می کنند.” این امر می تواند به لوازم برقی دیگران آسیب برساند. است.

رجب مشهدی افزود: اگر این مراکز غیرمجاز در مکانهای صنعتی مستقر باشند ، نوسانات شبکه می تواند میلیاردها خسارت به صاحبان صنایع در آن محل وارد کند.

سخنگوی صنعت برق گفت که حتی تجهیزات صنعت برق نیز در معرض استفاده های غیرمجاز هستند که بار سنگینی بر دوش شبکه می گذارند. موارد را می توان از طریق سامانه توانیر به نشانی www.tavanir.org گزارش داد. ایرلندی

دکمه بازگشت به بالا