جامعه

انتقاد نماینده چابهار از موضع‎‎‌گیری رئیس جمهور نسبت به زیرساخت‌های بهداشتی سیستان و بلوچستان

نماینده مردم کبهار در پاسخ به اظهارات حسن روحانی درباره تعداد تخت های بیمارستانی در استان سیستان و بلوچستان گفت: اگر 5 هزار و 272 تخت بیمارستان در استان وجود دارد ، چرا شش شهر در سواحل مکران وجود دارد که جمعیت پنجم آنها کمتر از 300 تخت بیمارستان فقط در دو بیمارستان؟

معین الدین سعیدی در مصاحبه با رویداد برتر sرئیس جمهور خانان در جلسه کابینه وی در مورد وضعیت بیماری ویروس کرونا قلب در سیستان و بلوچستان گفت: آقای روحانی گفت که 5 هزار و 272 تخت در سیستان و بلوچستان وجود دارد. انتقاد من این است که فقط 2 بیمارستان در 6 شهر استان از جاسک تا راسک وجود دارد. در 4 شهر سیستان و بلوچستان به هیچ وجه بیمارستان وجود ندارد ، این بدان معناست که آنها مجبورند چندین کیلومتر را برای رسیدن به بیمارستان و دریافت خدمات پزشکی طی کنند.

یک نماینده مردم کبهار در مجلس گفت: اگر 5272 تخت در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد ، چرا نسبت سواحل ماکران اینقدر کم است؟ ساحل ماکران در 6 شهر و بیش از 600000 نفر جمعیت با کمتر از 300 تخت سکونت دارد. توزیع امکانات و زیرساخت های بهداشتی حتی در استان ها ناعادلانه است. چه کسی مسئول انتشار است به جز دولت؟ چرا رئیس جمهور در برابر فجایع سیستینا و بلالوچستان چنین واکنشی نشان می دهد؟

وی با اشاره به بازدید سعید نمکی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در استان های سیستانی و بلوچستان گفت: وزیر بهداشت دولت به کمبودهای بی سابقه و تاریخی در این زمینه اعتراف کرده است. من انتظار داشتم که رئیس جمهور گزارش وزیر بهداشت را که چهار گوشه استان را دید ، بررسی کند. اگر دستور رئیس جمهور پنج هزار و چند تختخواب درست باشد ، ما باید با فاجعه توزیع ناعادلانه روبرو شویم.

“من از تعداد تخت های بیمارستانی در استان نمی دانم”

یکی از اعضای کمیته کشاورزی مجلس گفت: “من نمی دانم آمار رئیس جمهور درست است یا غلط.” اگر این آمارها اشتباه است ، وای بر ما ، و اگر آمار رئیس جمهور درست باشد ، پس دوباره وای بر ما. زیرا چهار کشور از شش شهرستان ساحل مکران تخت بیمارستان ندارند. یک پنجم جمعیت استان در کرانه های مکران واقع شده اند. آیا نسبت شهرهای چابهار ، کنارک ، قصرقند و نیکشهر و … هزار تخت نبود؟ مگر ما حتی 500 تخت نیستیم؟ رویکرد دولت در اختصاص زیرساخت های بهداشتی رویکرد غلطی است.

وی گفت: “من هیچ آماری از تعداد اجساد در استان سیستان و بلوچستان ندارم.” “آیا رئیس جمهور کمبود هیئت را انکار می کند؟” به نظر من بد نیست رئیس جمهور گزارش وزیر بهداشت خود را بخواند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا