خبرهای کلی

برداشت بهترین انجیر سیاه ایران آغاز شد/ محصولی در حسرت فرآوری – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه استان ها: محصولات کشاورزی و باغی شهر پلدختر در استان لرستان را بیشتر به “انجیر سیاه” می شناسند ، انجیری که به دلیل زود رس شدن آن وارد بازار می شود و در سراسر کشور و سراسر دنیا تقاضای زیادی دارد.

33 درصد انجیر سیاه و آبی کشور در لرستان تولید می شود

این محصول در منطقه وسیعی از شهر پلدختر کشت می شود و علاوه بر ایجاد فرصت های شغلی ، این شهر را به مرکز صادرات انجیر به کشورهای مختلف جهان تبدیل کرده است.

در ایران ، برداشت بهترین انجیر سیاه آغاز شده است / پشیمانی از فرآوری

طبق آماری که مقامات ارائه کرده اند ، 33 درصد انجیر سیاه و آبی کشور در لرستان تولید می شود و لرستان سابقه کشت و تولید انجیر سیاه را در کشور دارد ، در حالی که 92 درصد این میوه در پلدختر کشت می شود.

امروزه برداشت این محصول در شهرستان پلدختر آغاز شده است ، در حالی که این محصول به دلایل مختلف از جمله خروج آب در استان ، سیستم نامطلوب بهره برداری ، عدم سرمایه گذاری مناسب در بخش باغبانی ، غفلت از صنعت توسعه تحول و فرآوری و و در مقایسه با نداشتن بهره وری کافی.

محصولاتی که مایل به پردازش هستند

باغبان پلدختری وی با اشاره به آغاز برداشت انجیر این شهرستان اظهار داشت: به دلیل جاری شدن سیلاب و شرایط نامناسب در سال های گذشته ، وضعیت برداشت انجیر شهرستان امسال بسیار بهبود یافته است.

در ایران ، برداشت بهترین انجیر سیاه آغاز شده است / پشیمانی از فرآوری

وی گفت: خوشبختانه از ابتدای برداشت قیمت خرید محصول از باغداران خوب بوده است.

خوشبختانه امسال کیفیت انجیر در سطح شهر بهتر از سالهای گذشته است این باغبان پلدختر در ادامه اظهار داشت: محصول انجیر سیاه با توجه به اینکه در این شهر صنعت بسته بندی و تحول وجود ندارد ، دو تا سه روز دیگر دوام نمی آورد و در حال پوسیدگی است.

یکی دیگر از باغداران پلدختر با اشاره به درآمد مطلوب این گیاه برای باغداران در سال جاری ، گفت: خوشبختانه کیفیت انجیر شهرستان امسال نسبت به سالهای گذشته بهتر است.

وی از عدم بازسازی و بسته بندی محصول در پلدختر انتقاد کرد و گفت: “باغداران سالهاست که وجود دارند.” پلدختری آنها با این مشکل روبرو هستند.

در ایران ، آنها با تأسف شروع به برداشت بهترین انجیر سیاه / فرآوری محصولات کردند

پیش بینی برداشت 40 هزار تن انجیر سیاه

رضا عسگری ، رئیس دفتر جهادگر کشاورزی در پلدختر نیز در این باره اظهار داشت: سطح زیرکشت انجیر در پلدختر 2300 هکتار است.

وی افزود: از این 2300 هکتار ، 1800 هکتار بارور است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی پیاهختار با اشاره به اشتغال زایی زیاد در مزارع انجیر شهر پلدختر گفت: حدود 4600 نفر به طور مستقیم در مزارع انجیر این شهرستان کار می کنند.

در ایران ، آنها با تأسف شروع به برداشت بهترین انجیر سیاه / فرآوری محصولات کردند

عسکری گفت: به صورت فصلی حدود 10 هزار نفر در این منطقه کار می کنند.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود 40 هزار تن محصول از مجموع 1800 هکتار مزارع انجیر سیاه در شهرستان پلدختر به بازار ارسال شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی پیاهختار گفت: کار برداشت انجیر از باغات این شهرستان تا پایان ماه اکتبر ادامه دارد.

دکمه بازگشت به بالا