اقتصادی

تعطیلات کرونایی و گرانفروشی ایرلاین‌هایی که بلاتکلیف ماندند

در حالی که بیش از یک ماه از زمان افزایش نرخ بلیط هواپیمایی توسط شرکت های هواپیمایی می گذرد و جلسات شورای عالی هواپیمایی کشوری در هفته های اخیر چندین بار به تعویق افتاده است ، این بار جشنواره شش روزه تاج جلسه را لغو کرده است و مشخص نیست که چه زمانی هزینه و متخلفان تعیین می شود شغل

به گزارش رویداد برتر ، از نخستین روزهای ماه جولای ، شرکت های هواپیمایی بدون هیچ گونه توضیح و تأیید شورای عالی هواپیمایی کشوری ، قیمت بلیط های داخلی را تا 30 درصد افزایش داده اند. به دنبال این افزایش قیمت ، مقامات وزارت راه ، شهرسازی و هواپیمایی کشوری بارها در اظهاراتی اظهار داشتند که این افزایش قیمت غیرقانونی است و شرکت های هواپیمایی باید قیمت خود را به نرخ مصوب قبلی (نوامبر سال گذشته) برگردانند ، اما این امر هنوز اتفاق نیفتاده است و برخی از شرکت های هواپیمایی همچنان نرخ ارز را بالا نگه داشته اند.

زیرا به عنوان مثال در مسیر تهران – مشهد ، قیمت پرواز که باید حداکثر 771،200 تومان باشد ، به 1،078،500 تومان رسیده و نرخ پرواز بین تهران و شیراز نیز حداکثر 673،000 تومان بوده است.

در همین حال ، اظهارات و هشدارهای مقامات دولتی بی تأثیر بود و فقط چند شرکت هواپیمایی نرخ ها را به حالت قبلی برگرداندند یا آنها را اندکی کاهش دادند. سیاوش امیر مکری ، که طی هفته های اخیر به عنوان رئیس جدید سازمان هواپیمایی کشوری منصوب شده است ، در مصاحبه ها و اظهار نظرهای متعدد اظهار داشت که افزایش قیمت غیرقانونی است و با فروشندگان گران قیمت برخورد خواهد کرد. درگیری ها و جلسات بی سابقه شورای عالی هواپیمایی کشوری طی هفته های اخیر چندین بار لغو یا به تعویق افتاده است.

سرانجام ، سازمان هواپیمایی کشوری ، با همکاری وزیر راه و شهرسازی و شرکت های هواپیمایی داخلی ، روز گذشته (شنبه) در تاریخ 2 اوت جلسه شورای عالی هواپیمایی را برای حل اوضاع برنامه ریزی کرد. اما این جلسه هم برگزار نشد.

خبرنگار رویداد برتر گفت تعطیلات کرونا جلسه را چندین بار به تعویق انداخته است ، اما درخواست وزیر حمل و نقل و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری این بود که با شرکت های متخلف برخورد کرده و قیمت هواپیما را به مصوب برگرداند. یکی این هفته برگزار می شود یا در روزهای آینده مشکل به همان شکل باقی خواهد ماند و راه حل به دولت سیزدهم سپرده خواهد شد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا