هنر و فرهنگ

«تنهایی» با محیط زیست در تلویزیون

مستند “تنهایی” که به محیط زیست و موضوعاتی مانند گرد و غبار ، آب و خشکسالی ، تالاب های شادگان و هورالعظیم ، شکارچی ، جنگلبان ، جنگلبان ، جنگل نشین ، آلودگی هوا و … می پردازد.

به گزارش رویداد برتر ، به نقل از روابط عمومی این برنامه ، پخش سریال “تنهایی” با موضوعات زیست محیطی و اجتماعی به تهیه کنندگی سعید نبی و کارگردانی سعید نبی و مریم خدیوی از ساعت 23:15 جمعه (9 تیر) آغاز می شود. ) در شبکه One Smooth.

تولید این مجموعه داستانی 14 قسمتی مستند از سال 2016 آغاز شد و تا 1400 ادامه داشت.

فیلمبرداری این مجموعه در چهار فصل در پنج استان خوزستان ، گلستان ، مازندران ، گیلان و تهران انجام شده است. گرد و غبار ، آب و خشکسالی ، تالاب های شادگان و هورالعظیم ، شکارچیان ، نگهبانان جنگل ، جنگلبانان ، جنگل ها ، آلودگی هوا و … سناریوها برای هر قسمت از این مجموعه به طور مستقل ساخته شده اند.

محمودیار محمدلو ، بابک بهداد ، احمد وفایی ، آرش زاهدی اصل و آرش کردسلی تدوینگران این مجموعه هستند ، رضا تیموری ، رضا ابیات ، مهران فردپور و مسعود مسجدی فیلمبرداری این مجموعه را بر عهده دارند.

صدابرداران این مجموعه ، حسن شبانکاره و حبیب محمدی ، بهروز شهامت ، صداگذاری این مستند را طراحی کرده اند. بهرام كيابي و اصغر عبدولي بوم شناسان و مشاوران علمي اين مجموعه بودند كه طبق نظر متخصص علمي مرتبط با اين مجموعه در هر مرحله با هم همكاري داشتند.

داستان قسمت اول مجموعه مستند “تنهایی” با حضور استاد حسین پور ، یکی از معلمان فرهیخته بیش از 23 ساله که اکنون به عنوان رهبر شهرستان تالش ، زمستان ، پاییز ، از مناطق جنگلی سخت و صعب العبور سفر می کند و بهار: تلاش برای دیدار با شهرهای مناطق عشایری دور افتاده. حسابرسی از مدارس جنگل های تالشی نشان می دهد دانش آموزان یک منطقه مشکلات آموزشی زیادی دارند و در این مدارس خبری از آموزش زندگی جنگل ها و رفتار صحیح برخورد با طبیعت وجود ندارد. او تصمیم می گیرد زمان بیشتری را به سفر به مدرسه اختصاص دهد و مدیر ، معلم و دانش آموزان را ترغیب می کند تا دانش خود را در مورد زندگی جنگلداری و فرهنگ کار با جنگل توسعه دهند. بیاموزید که چگونه درختان و رودخانه ها را در جنگل مدیریت کنید و براساس مدل های اشتغال پایدار در جنگل و بر اساس آب و هوای کودکی خود بیاموزید. در همین حال ، او متوجه می شود که دانش آموز دیگری در مدرسه دیگری مشکلاتی دارد که او را مجبور به ترک تحصیل می کند. از آنجا که خانواده ای که به طور سنتی در جنگل و مزرعه زندگی می کنند درآمد بالایی ندارند و فرزند این خانواده باید به خانواده کمک کند تا زندگی خود را تأمین کنند و به همین دلیل مدرسه را ترک کرده است. معلم با حل مشکلات این کودک و خانواده دانش آموز به ادامه تحصیل کمک می کند تا اینکه …

این مستند به دلیل ماهیت مشکلات پرداخت ، 5 سال در سکوت به پایان رسید.

این مجموعه مستند را در:

پس از پخش مجموعه مستند ، برنامه استودیویی “با تأخیر به تنهایی” به مدت 45 دقیقه با اجرای سعید نبی و اجرای عبدالرشا امیر احمدی و همچنین حضور کارشناسان و مسئولان پخش می شود.

این مستند در گروه تاریخ ، فرهنگ و هنر شبکه یک سیما ساخته شده است.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا