جامعه

رصد آسیبهای اجتماعی محلات/رونمایی از اطلس آسیبهای کشور

به گزارش شفاف وحید قبادیدانا ، در مراسم تحلیف دبیرخانه نظارت بر آسیب های اجتماعی و در هنگام ارائه اطلس آسیب های اجتماعی ، ضمن تبریک هفته بهزیستی ، اظهار داشت: او همچنین سعی کرد نقش خود را در آسیب های اجتماعی ایفا کند.

وی ادامه داد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تأکید ویژه وی بر آسیب های اجتماعی به این 5 نفر ، وی همچنین از غم و اندوه سازمان برای جلوگیری از بروز این آسیب و مدیریت و کنترل آسیب ها استفاده کرد. ما باید به آسیب های اجتماعی در کشور توجه می کردیم ، که در قالب نظرسنجی ها و مطالعات مختلف در سطح ملی ، استانی و شهرستان انجام شد. در مطالعه محله محور آسیب های اجتماعی و نظارت بر آسیب های اجتماعی محله محور ، جای خالی وجود داشت که می توانیم با راه اندازی مراکز خدمات رفاهی در سطح محله در 2527 نقطه ، آن را به دست آوریم.

قبادی دانا یادآور شد: با توجه به اینکه اگر بتوانیم آسیب های اجتماعی را در برخی موارد و به صورت موردی کنترل کنیم ، نوع آسیب و نوع آسیب و عوامل خطر و عوامل محافظت کننده از آسیب ها ممکن است از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت باشد و ما می توانیم گام مهمی در این راستا برداریم ، اما علل آسیب های اجتماعی بسیار زیاد و متنوع است. دلایل مختلف اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی می تواند ایجاد شود و البته همه ابزارها ، نهادها و گروه ها در پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقش دارند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره بحث کاهش آسیب های اجتماعی موارد زیر را بیان کرد: سازمان بهزیستی باید مطابق قانون عمل کند و دستگاه های مختلف مناطقی را که سازمان وظیفه آنهاست همراهی و کمک می کنند.

قبادی دانا افزود: در بحث بین كارگر و كودكان خیابانی ، همكاران مدل مناسبی را براساس آسیب شناسی فعالیت های گذشته تهیه كردند و این نیز در تهران مطرح شد. طبق آمار موجود ، بیش از 80٪ از 949 نفر که در تهران سازمان یافته اند افغان هستند ، بقیه پاکستانی هستند.

وی در بخش دیگری افزود ، آنها اطلاعات بیومتریک خود را بر اساس تصویر عنبیه ثبت کردند.

قبادی گفت: “مطالعات مشاهده ای ، نظرسنجی ها و متاآنالیزها و همچنین برآورد جمعیت پنهان در مطالعات مختلف ، علاوه بر سیستم های ثبت نام از جمله 123 مشاوره اضطراری و 1480 تلفنی ، که مشاوره روانشناسی رایگان در زمینه امور رفاهی ارائه می دهند ، می تواند اطلاعات باارزش به سازمان. کیفیت مثبت مراکز خدمات زندگی همچنین اطلاعات محله محور و پیگیری را ارائه می دهد.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: مجموعه سوابق مجموعه های پلیس و پزشکی قانونی و همچنین سایر مجموعه های فعال در زمینه آسیب ها و اطلاعات به دست آمده توسط سازمان بهزیستی می تواند اطلاعات کاملی در اختیار ما قرار دهد که البته اگر اعتیاد بدون نظارت ، مسئله کودک مانند سیستان و بلوچستان ، یکی از مسائل آسیب های اجتماعی است ، بنابراین این آسیب ممکن است در استانی مانند یزد به شدت جدی نباشد و در اولویت نباشد ، بنابراین به دلیل منابع محدود ، منابع بهینه باید مصرف شود. و اقدامات م effectiveثر هستند و می توانیم از اقدامات انجام شده بازخورد خوبی بگیریم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در بخش دیگری از سخنان خود در زمینه نظارت بر معلولیت گفت: وی در زمینه پیشگیری از معلولیت ، توان بخشی و تقویت خانواده و همچنین سایر اقدامات مربوط به معلولیت در آنجا حضور دارد. افتتاح دبیرخانه در سطح کشور در مرکز رفاه کشور و همزمان دبیرخانه های استانی به ما این امکان را می دهد که تخمین های لازم را از معلولیت های مختلف پیش رو برآورد کنیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال ، ما به طور ناگهانی شاهد افزایش تعداد نابینایان در روستای اوایل شمال هستیم و خانواده های مختلف در آن روستا بچه نابینا به دنیا می آورند. این امر مستلزم مداخلات موثر و مشاوره ژنتیک است. تعیین توالی ژن باید در خانواده هایی که در یک روستای معین زندگی می کنند انجام شود و بنابر احتیاط ، می توانیم در اسرع وقت از تولد نابینایان جلوگیری کنیم.

وی افزود: غربالگری شنوایی برای نوزادان تازه متولد شده در کشور انجام می شود ، جایی که سالانه حدود یک میلیون نفر غربال می شوند و در صورت لزوم ، مراجعه و اقدامات موثری انجام می شود تا ببینیم روند ناشنوایی در مناطق مختلف چیست ، یا “در نابینایی و در زمینه موضوع غربالگری تنبلی چشم ، که هر ساله بین دو تا سه میلیون کودک سه تا شش ساله مورد بررسی قرار می گیرد ، این کار قبلاً در مهد کودک ها انجام شده و امسال در مراکز خدمات رفاهی توسعه داده خواهد شد. در جاهای مختلف استخراج و تجزیه و تحلیل این اطلاعات می تواند کمک بزرگی در پیشگیری و مداخله مربوط به معلولیت های مختلف باشد.

دکمه بازگشت به بالا