سلامت و دانش

روانچی: به خطر انداختن سلامت مردم برای اهداف سیاسی جنایت جنگی است

سفیر ایران و نماینده دائم سازمان ملل متحد خواستار رفع فوری تحریم ها شدند و گفتند این تحریم ها دسترسی به محصولات پزشکی ، فناوری و همکاری با نهادهای مالی بین المللی را مختل می کند.

به گزارش رویداد برتر ، مجید تخت روانچی ، سفیر و نماینده دائمی ایران در سازمان ملل ، در نشست سطح عالی مجمع عمومی ایدز در ایران درباره پیشرفت های انجام شده در ایران از نظر سلامت بیماران و افراد در معرض خطر ایدز. و HIV ، از جمله پیشگیری او به شیوع بیماری از مادر به کودک و کاهش آسیب های ناشی از آن اشاره کرد.

العالم گفت: دیپلمات ارشد ایرانی گفت: “علیرغم پیشرفت چشمگیر در این زمینه ، جمهوری اسلامی ایران همچنان از تحریم های یکجانبه سرکوبگرانه آمریکا که مغایر با منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی و همچنین هنجارهای اساسی روابط بین الملل است ، رنج می برد. “شما قول می دهید.

“تحریم های غیرقانونی منابع عمومی و خصوصی را برای پیشگیری و درمان ایدز و اچ آی وی کاهش داده و تأثیر منفی بر سیستم های بهداشتی ، جلوگیری از دسترسی به محصولات و فناوری پزشکی و مشارکت های مقرون به صرفه داشته است” – جمله تخت روانچی در بین الملل مسسات مالی

سفیر ایران و نماینده دائمی سازمان ملل افزود: در شرایط فعلی ناشی از اپیدمی کرونا ویروس ، تأثیرات منفی چنین اقداماتی بر سلامت عمومی در ایران به ویژه برای زنان ، کودکان ، نوجوانان ، افراد مسن و معلولین “.

وی هشدار داد: تهدید سلامت و ایمنی مردم برای اهداف سیاسی نه تنها غیرقانونی است ، بلکه جنگ و جنایتی علیه بشریت است و مسئولیت بین المللی دارد.
وی تأکید کرد: مسئولیت اخلاقی ما ایجاب می کند که با قاطعیت با چنین تحریم هایی مخالفت کرده و خواستار لغو فوری آنها شویم.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا