خارجی

سفیر آمریکا: هنوز به کمک ائتلاف بین‌المللی در عراق نیاز است/ به انتخابات کمک مالی می‌کنیم

سفیر آمریکا در بغداد در مصاحبه ای تاکید کرد که ایالات متحده روابط عادی بین ایران و عراق را تشویق می کند و در نهایت ، روابط بین دو کشور باید بر اساس احترام متقابل و احترام به حاکمیت باشد.

به گزارش رویداد برتر ، متیو تولر ، سفیر آمریکا در بغداد ، ضمن اعلام اینکه آمریکا برای موفقیت در انتخابات آینده کمک های مالی قابل توجهی به عراق خواهد کرد ، در دیدار مصطفی الکاظمی ، نخست وزیر عراق و جو بایدن در کاخ سفید گفت: رئیس مجلس نمایندگان نشان می دهد که روابط دو کشور به نفع آنها است.

وی به العراقیه گفت: “هر ملاقات دوجانبه این هفته در واشنگتن و همچنین دیدار نخست وزیر عراق و رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید نشان می دهد که روابط عراق و آمریکا منافع هر دو کشور را تامین می کند.”

تولر گفت: “ما به طور جدی متعهد به ایجاد پایه های محکم و گسترش چشم اندازهای همکاری اقتصادی و فرهنگی هستیم ، نه فقط برای امنیت.”

حضور نظامی آمریکا در عراق

سفیر آمریکا در عراق خاطرنشان کرد که حضور نظامی آمریکا در عراق در حال حاضر به درخواست دولت عراق در سال 2014 آماده می شود. سفیر آمریکا در عراق گفت: ایالات متحده در حال رهبری ائتلافی بین المللی از بیش از 90 کشور است که از عراق می خواهد از تخریب گروه تروریستی داعش حمایت کند. جواب داد!

با تاکید بر اینکه با وجود آزادسازی تمام مناطق عراق از دست گروه تروریستی داعش ، این گروه همچنان تهدیدی برای عراق و مردم آن محسوب می شود ، حملات هفته گذشته به شهر صدر ، حمله به برج های برق و زیرساخت ها و حملات تروریستی. الطارمیه و مناطق دیگر که بسیار نزدیک به بغداد هستند.

ضرورت ائتلاف بین المللی

وی همچنین گفت که ائتلاف بین المللی هنوز به کمک نیروهای عراقی در حال نبرد و نابودی داعش نیاز دارد و با تقویت نیروهای عراقی ، نقش ائتلاف بین المللی در نتیجه همکاری نزدیک بین نیروهای عراقی تغییر کرده است. ، بر این تغییرات تاکید کرد.

“کمیته فنی امنیت در جلسات مهم به این موضوع پرداخته است. معاون فرمانده کل ستاد فرماندهی ارتش عراق با همتایان آمریکایی خود دیدار کرده و برنامه های آنها در ماه ها و سال های آینده و چگونگی کمک ائتلاف بین المللی را مورد بحث قرار داده است. “آنها حاكمیت دارند و می توانند از عراق و مردم آن محافظت كنند.

وی حضور ایالات متحده را توجیه کرد و اظهار داشت که ایالات متحده برای دستیابی به ثبات و امنیت در منطقه از دریای مدیترانه تا خلیج فارس تلاش می کند و بایدن در دیدار خود با الکاظمی این موضوع را به وضوح بیان کرد. ثبات عراق ثبات منطقه است و وجود یک عراق قوی ، پایدار و یکپارچه منطقه را منعکس می کند.

میدل گفت: “حضور دیپلماتیک ما بر اساس روابط عادی دیپلماتیک است ، زیرا امنیت سفارت و کارکنان ما بر عهده دولت عراق است ، بنابراین ما امنیت را مدیون یک دولت مستقل و قوی عراق هستیم ، نه فقط این.” ما به دیپلمات ها و دیگر سازمان های بین المللی ، بلکه به دولت و نهادهای عراق اعتماد داریم.

اقدامات انجام شده توسط دولت عراق

سفیر آمریکا در بغداد خاطرنشان کرد که الکاظمی در یک سال گذشته تمایل زیادی برای بازگرداندن اقتدار نهادهای دولتی عراق نشان داده است.

تظاهرات در عراق

وی در بخش دیگری از سخنان خود در این مصاحبه ، به اعتراضات سال 2019 در عراق اشاره کرد و گفت: “این تظاهرات زمانی که جوانان با حمایت خانواده هایشان به خیابان ها آمدند و گفتند که کشور خود را به خاطر می آورند ، نیازهای آنها را به وضوح بیان می کرد.” انتخابات مقدماتی فراخوانده شد و آنها دولت وقت را مجبور به استعفا کردند.

انتخابات آتی عراق

تولر با اشاره به چالش های امنیتی پیش از انتخابات عراق به دلیل اینکه برخی احزاب می خواهند در انتخابات مانع ایجاد کنند ، تاکید کرد که ایالات متحده کمک های مالی قابل توجهی به عراق در انجام انتخابات ، از جمله UNAMI ، که نظارت بر کمک های فنی انتخابات به این کشور را دارد ، می کند. کمیسیون مستقل انتخابات و جامعه مدنی و سازمان های غیردولتی.

سفیر آمریکا در بغداد افزود که ایالات متحده می خواهد انتخابات عراق برگزار شود ، اما بیش از همه ، مردم عراق می خواهند انتخابات سالم باشد و بسیاری از مردم عراق برای شرکت در این انتخابات نشان دهند که به دموکراسی و سیاست متعهد هستند. بنیادگرایان عراقی معتقدند.

روابط ایران و عراق

در بخش دیگری از مصاحبه ، تولر در مورد روابط ایران و عراق صحبت کرد و اظهار داشت: “ما روابط عادی بین ایران و عراق را تشویق می کنیم و به دنبال ایجاد مشکل در روابط عراق و ایران نیستیم. در نهایت ما خواهان روابط عادی بین این دو هستیم.” ما کشوری هستیم که مبتنی بر احترام و احترام به حاکمیت است.

وی در بیانیه ای بی اساس گفت: “مشکل این است که بسیاری از فعالیت های ایران در عراق حاکمیت عراق را تضعیف و تضعیف می کند ، و این غیر معمول نیست که یک کشور همسایه دارای گروه های مسلح و احزاب سیاسی باشد که نهادهای دولتی هستند.” “آنها ضعیف می شوند.” و حمایت از عراق ؛ این فعالیتها در ایران برای ما بسیار نگران کننده است ، و من فکر می کنم عراقی های زیادی نیز هستند که نمی خواهند یک کشور همسایه یا خارجی وضعیت کشور خود را در دست بگیرد. “

اصلاحات اقتصادی عراق

تولر همچنین تحت نظارت وزیر دارایی عراق به شدت از كتاب سفید در مورد دولت عراق حمایت كرد و گفت این اصلاحیه بسیار مهمی است كه وابستگی شدید دولت به درآمد نفت را كاهش داده و منابع درآمدی آن را متنوع می كند.

وی خاطرنشان کرد: متقاعد کردن شرکت های بین المللی برای سرمایه گذاری در عراق دشوار است در حالی که موانع امنیتی و سرمایه گذاری هنوز وجود دارد و بازار نفت به سرعت در حال تغییر است.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا