خبرهای کلی

عاشورا نتیجه عدم تبیین درست واقعه غدیر بود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرنگار آنلاین گفت حجت الاسلام محمدتقی کرامتی پنجشنبه شب در جلسه مرکز یادبود غدیری گفت: عمق غدیر به معنای عدالت و عدالت است که شیعیان به آن قاطعانه اعتقاد دارند و یکی از اصول دین است.

وی اعلام كرد كه پیامبر گرامی اسلام 23 سال برای زنده نگه داشتن دین اسلام تلاش كرده و در روز غدیر به امر خدا ، نگهبان علی امام (ع) “پس از رحلت پیامبر (ص) ، برخی افراد مورد غدیری را دست کم گرفتند و این مسئله مهم به درستی توسط جامعه توضیح داده نشد. اگر غدیر فرهنگ سازی می شد ، عاشورا اتفاق نمی افتاد.”

امام جمعه گلپایگان تأکید کرد: “وظیفه ما این است که دهه استان را تضمین کنیم تا اهمیت آن به فرهنگ فرهنگ عمومی تبدیل شود زیرا به دلیل دین غدیر توسعه یافته است.”

وی یکی از اهداف راه اندازی مرکز غدیر را فرهنگ سازی و تبیین شناخت این واقعه مهم اسلامی دانست و افزود: “اگر واقعیت غدیر شناخته شود ، واقعیت دین نیز شناخته خواهد شد.”

توزیع 30000 پرس غذای گرم در روز عید غدیر

دبیر مرکز غدیر در گلپایگان گفت: دو سال از تأسیس مرکز یادبود غدیر در گلپایگان می گذرد تا فرهنگ سازی شود تا از این رویداد بیشتر آگاهی پیدا کند و حرکت خودجوش مردم را تقویت کند.

محمد سعید طاهری اظهار داشت که عید غدیر خم بزرگترین عید شیعیان است و برای این واقعه بزرگ فرهنگ لازم است. امسال مرکز غدیر در گلپایگان با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی دهمین سالگرد ولایت و روز عید غدیر را با شعار “ما برای همیشه با غدیر خواهیم ماند” جشن می گیرند.

کمپین “پرچم همه خانه” برای عید غدیر آغاز شده است

وی گفت: سال گذشته به مناسبت عید غدیر خم با کمک این مرکز و همکاری شهرداری های سه شهر، دو هزار پرچم در قسمت های مختلف این سه شهر قرار داده شد و افزود: “امسال جنبش” یک پرچم در هر خانه “برای باز کردن درب های هر خانه با پرچمی با نام حضرت علی (ع) راه اندازی شد.ع) توجه باید به این واقعیت جلب شود که اجرای این س importantال مهم نشانگر تعظیم شعائر الهی است.

دبیر مرکز غدیر در شهر گلپایگان گفت: مردم گلپایگان موظف هستند در مناسبت های مختلف مذهبی پرچم هایی را بر روی خانه های خود قرار دهند ، مردم با تکان دادن پرچم نشان دادند که واقعه غدیر را جشن می گیرند.

وی گفت: هر خانه با پرچم اسکن می شود ، برگزاری مراسم عید غدیر در پارک جنگلی گلپایگان ، توزیع 30000 پرس غذای گرم ، برگزاری مراسم هر شب در مسجد ، جابجایی کاروان ، روشنایی عید غدیر در شب با آسمان گلپایگان و آسمان همزمان شبیه سازی واقعه غدیر در آستانه مقدس هفده امامزادگان اتفاق می افتد.

کاروان دانشجویان سادات گلپایگانی در حال حرکت از حرم به حرم است

طاهری افزود: حرکت کاروان دانشجویان سادات گلپاژگان به سمت حرم از امامزاده سیدالسادات تا 17 گلپایگان ، همایش پیاده روی بانوان تا گلزار شهدا ، پیوستن به مراسم دعای ندبه

دکمه بازگشت به بالا