اقتصادی

مجوز بدهید برای ساخت نیروگاه برق سرمایه‌گذاری کنیم

معاون برنامه ریزی در نامه ای به وزارت نیرو درخواست كرد كه وزارت نیرو در اسرع وقت به 13 شركت آماده ساخت نیروگاه با ظرفیت كلی بیش از 10،500 مگاوات مجوز ساخت صادر كند.

به گزارش رویداد برتر ، سعید زرندی معاون برنامه ریزی و برنامه ریزی وزارت صنعت ، معدن و تجارت (سمت) در نامه ای به معاون وزیر برق و نیرو با اشاره به مذاکرات برای تقویت تولید پایدار برق و اعلام سرمایه گذاری در نیروگاه در قالب یک طرح پس انداز مقاومت با شرکتهای اصلی ، و با توجه به آمادگی ایمیدرو ، معاون از وزارت خواست تا مجوز ساخت را برای شرکتهای زیر صادر کند تا در اسرع وقت مطلع شوند.

طبق این نامه ، اگر وزارت انرژی مجوز صادر کند ، بخش صنعتی نیروگاه های جدیدی را در مناطق مختلف کشور با ظرفیت 10،536 مگاوات احداث می کند. به عبارت دیگر ، 13 پروژه در مناطق مختلف کشور با مشارکت و همکاری 12 سرمایه گذار معدن و سازمان شناسایی شد.

بر اساس پایگاه اطلاعات تولید و تجارت (شاتا) ، سعید زرندی با در نظر گرفتن شرکت ها ، یک منبع قابل اطمینان ، بدون وقفه و پایدار برق به صنعت انرژی و خصوصیات صنعتی و همچنین افزایش بهره وری و کاهش شدت انرژی در صنعت و معدن را فراهم کرد. “تمایل به سرمایه گذاری در ساخت نیروگاه. او اهداف این طرح را صادر کرد.

پیگیری های رویداد برتر از این معاون همچنین نشان می دهد که ساخت این نیروگاه ها برای مصارف صنعتی است ، اما می توان مازاد آن را به شبکه توزیع داد. البته تأکیدات معاون برنامه ریزی و برنامه ریزی وزیر در این زمینه بر اساس تعریف یک مدل اقتصادی مطلوب ، سرمایه گذاری بخش صنعت در ساخت نیروگاه ها ، دقیق تر تعریف اقتصادی خرید مازاد است. برق نیروگاههای خصوصی

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا