خارجی

محورهای توافق راهبردی آمریکا و عراق منتشر شد

به گزارش وب سایت خاورمیانه نیوز ، وزارت امور خارجه ایالات متحده روز شنبه بخشی از متن توافق نامه را منتشر کرد و گفت در جلسه کمیته هماهنگی اصلی ایالات متحده و عراق در واشنگتن بر لزوم تمدید کمک های آمریکا به عراق تأکید شده است.

این قسمت از متن توافق احتمالی ، بدون ذکر سرنوشت سربازان آمریکایی در عراق ، روز شنبه در رسانه های عراقی منتشر شد ، در حالی که کارشناسان و ناظران در مورد مسائل منطقه ای بر توافق برای خروج نیروها تمرکز داشتند.

کمیته هماهنگی عمومی عراق و آمریکا طی روزهای گذشته در جریان سفر فواد حسین وزیر امور خارجه عراق به واشنگتن حداقل چهار جلسه برگزار کرده است تا مقدمات فرایندی به نام گفتگوی استراتژیک بین دو کشور را فراهم کند.

وزارت امور خارجه ایالات متحده به موارد اصلی در توافق نامه اعلام شده مجدد توسط السومریه نیوز عراق پرداخت:

بهداشت عمومی و بیماری ها

ایالات متحده 500000 دوز واکسن Pfizer را از طریق برنامه Coax به عراق ارائه می دهد.

وزارت امور خارجه ایالات متحده 800000 دلار به عراق کمک می کند تا اقدامات بهداشتی را برای جلوگیری از سو mis استفاده از نمونه های بیولوژیکی و تجهیزات پزشکی تقویت کند.

ایالات متحده با افزایش آگاهی عمومی ، استفاده از واکسن علیه ویروس کرونا ، ادامه مراقبت های بهداشتی اولیه و ارائه بهداشت روان و حمایت روانی و اجتماعی ، به پشتیبانی از تلاش ها برای جلوگیری از ویروس کرونا ادامه خواهد داد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده کارکنان بهداشت عمومی را برای کاهش خطرات بهداشتی مرتبط با جوامع بزرگ ، بهبود پیشگیری و کنترل عفونت و تقویت واکنش به موارد اضطراری بهداشت عمومی آموزش می دهد.

امور بشردوستانه

ایالات متحده 155 میلیون دلار کمک بشردوستانه اضافی برای ارائه خدمات پناهندگی ، بهداشت ، غذا ، آب و بهداشت در سراسر عراق اعلام کرده است.
این همچنین به پناهندگان عراقی کمک می کند تا با بهبود وضعیت امکانات پزشکی و بهبود دسترسی به تحصیل و کار ، اسناد هویتی و خدمات حقوقی را بدست آورند.

انرژی پاک و تغییرات آب و هوایی

ایالات متحده کمک های فنی در زمینه انرژی های تجدید پذیر و سازگاری با آب و هوا ارائه می دهد.

ایالات متحده اقدام فعلی عراق برای ارائه کمک ملی محدود تحت کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در زمینه تغییرات آب و هوا ، توافق پاریس را ستود.

– ایالات متحده در حال همکاری با عراق برای تقویت ظرفیت خود برای مقابله و کاهش سازگاری با تغییرات آب و هوایی ، جلوگیری از سوزاندن گاز ، توسعه پروژه های انرژی پاک و تجدید پذیر ، ترویج صرفه جویی در مصرف آب و حمایت از حفاظت از گیاهان و جانوران محلی در عراق است.

– ایالات متحده عراق را به مشارکت در ابتکار ابتکار آب و هوای کشاورزی تشویق کرده است.

دانشمندان و دانشمندان آمریکایی و عراقی در مورد سازگاری و کاهش تغییرات آب و هوایی بحث می کنند.

همکاری اقتصادی

عراق و ایالات متحده در حال کشف روش هایی برای بهبود پروژه های حیاتی انرژی با شرکت های آمریکایی و تسهیل تجارت محصولات کشاورزی ایالات متحده هستند.

ایالات متحده آماده است تا از طریق برنامه شفافیت مالی متمرکز بر آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده و وزارت خارجه جدید احتمالی ، به عراق در اجرای مقاله سفید اصلاح اقتصادی کمک کند.
– آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده (USAID) به مشارکت در یادداشت تفاهم با عراق ادامه می دهد و قصد دارد یک میلیارد دلار برای تقویت بخش خصوصی ، ایجاد شغل و فرصت برای عراقی ها سرمایه گذاری کند.
– شرکت بین المللی مالی ایالات متحده در حال برنامه ریزی یک نشست مجازی با شرکت های آمریکایی و عراقی برای تسهیل پروژه های سرمایه گذاری است.

حقوق بشر و انتخابات

– دو هیئت در مورد چگونگی حمایت ایالات متحده از دولت عراق در حمایت از معترضان ، فعالان ، زنان در زندگی عمومی و روزنامه نگاران و پیگیری تحقیقات قضایی در مورد جنایات خشونت آمیز علیه این گروه ها بحث کردند.

ایالات متحده اخیراً 9.7 میلیون دلار به كمك كمك ملل متحد در عراق (یونامی) برای كمك فنی مربوط به انتخابات اعطا كرده است.

– ایالات متحده برنامه های خود را برای تأمین 2.5 میلیون دلار اضافی در اختیار تیم رصد انتخابات مربوط به یونامی قرار داده است که منتظر بررسی توسط کنگره است.

– دو کشور توافق کردند که حضور یک گروه ناظر متصل به هیئت UNAMI و یک گروه ناظر مرتبط با اتحادیه اروپا نشان دهنده تلاش صادقانه جامعه جهانی برای حمایت از نیازهای مردم عراق برای انتخابات آزاد و عادلانه در ماه اکتبر است.

– ایالات متحده بار دیگر بر تعهد خود در حمایت از عراق در کمک به بهبود ، بازسازی و ادغام مجدد جوامع مورد هدف داعش و ادغام مسالمت آمیز افراد با روابط خانوادگی احتمالی یا واقعی با داعش ، به ویژه زنان و کودکان تأکید می کند.

– ایالات متحده دولت عراق را به خاطر تصویب قانون بازماندگان یزید تحسین کرد و دو هیئت در مورد لزوم اجرای آن توافق کردند و از وزارت جدید کار و بازماندگان اجتماعی برای تسهیل ارائه خدمات و جبران خسارت ایزدی ها حمایت کردند. بازماندگان داعش. دولت عراق همچنین متعهد شده است که قانون دادگاه عالی را برای ارتقا justice عدالت برای بازماندگان داعش تصویب کند.

آموزش عالی ، علم و فرهنگ

ایالات متحده از سال 2017 17.5 میلیون دلار برای حمایت از م institutionsسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیرانتفاعی در عراق تأمین كرده است.

– ایالات متحده ، عراق و موسسه اسمیتسونیان تصمیم به گسترش و تمدید پروژه نجات نمرود گرفته اند.

ایالات متحده در پروژه های حفاظت از عتیقه در بابل ، موصل ، اربیل و سایر مناطق در معرض خطر کمک می کند.

– ایالات متحده با مشارکت شورای دولتی باستان شناسی و میراث ، ابتکار جدید موزه مجازی را با عنوان “گنجینه های بین النهرین” آغاز می کند که میراث فرهنگی غنی عراق را در دسترس میلیون ها نفر از طریق اینترنت قرار می دهد.

– ایالات متحده 1.2 میلیون دلار برای ابتکار دانشگاه برای شهرهای آزاد شده از داعش برای بهبود وضعیت دانشگاه های نینوا ویران شده توسط داعش اختصاص می دهد.

– ایالات متحده و عراق بار دیگر بر تعهد خود در زمینه آموزش فارغ التحصیلان و اساتید عراقی که مایل به کار با روش های پیشرفته تدریس ، فرصت های گسترده آموزش و بورس تحصیلی از طریق مشارکت های آموزش عالی ، برنامه فولبرایت ، برنامه تبادل رهبران جوان عراق و انگلیسی کوچک هستند ، تأکید می کنند. کمک هزینه تحصیلی

311311

دکمه بازگشت به بالا