خبرهای کلی

معرفی و بررسی گوشی پوکو X3

پوکو ایکس 3

پوکو ایکس 3 NFC یک باتری با ظرفیت 5160 میلی آمپر ارائه کرده است که شارژدهی مناسبی را به شما ارائه می دهد. البته گفتنی است که اگر این گوشی را روی صفحه نمایش 60 هرتز قرار دهید، می توانید یک روز کامل از آن توقع شارژدهی داشته باشید، اما اگر روی 120 هرتز قرار دهید، مصرف باتری به شدت زیاد خواهد شد.

نکته مهمی که برای گیمرها مناسب است، این است که این گوشی حالتی دارد و روی آن حالت مصرف باتری بهینه می شود تا بتوانید به راحتی به بازی بپردازید و بابت تمام شدن باتری نگران نباشید.

گوشی شیائومی پوکو ایکس NFC یک آداپتور فست شارژ 33 وات دارد که 0 تا 100 شارژ در زیر 1 ساعت انجام می شود و همچنین در 20 دقیقه می توانید 0 تا 50 درصد این گوشی را شارژ کنید که در نوع خود فوق العاده است که این نکته مثبتی در این گوشی موبایل به شمار می رود. شیائومی که به ارزان بود معروف است قیمت گوشی پوکو x3 را در فروشگاه های آنلاین با قیمت در حدود 6 تا 7 میلیون تومان می توانید بیابید.

تاریخچه

مدیر عامل و مدیر اجرایی شرکت شیائومی لی جون نام دارد که در سال 2010 شرکت شیائومی را در شهر پکن چین به عنوان یک شرکت کوچک در تولید گوشی های هوشمند راه اندازی کرد. لی جون با استفاده از تبلیغات گسترده در سطح وب و رسانه های اجتماعی و همچنین تولید محصولات با کیفیت خیلی زود نظر مردم چین را به خود جلب کرد و خیلی زود پس از 4 سال از زمان تاسیس شهرت جهانی پیدا کرد و جز بهترین شرکتهای تولید گوشی در چین و سطح جهان شد و در سال 2015 توانست رکورد فروش بیشترین گوشی همراه را بزند.
طولی نکشید در چین و سایر کشورهای درحال توسعه چون هند، پاکستان، بنگلادش و غیره که عموما جمعیت زیادی دارند طرفداران زیادی پیدا کند و توانست رکود فروش و صدور گوشی های هوشمند را بزند و در سال 2015 تنها در نیمه سال توانست دو برابر محصولات اپل به کشورهای دیگر صادرات داشته باشد.

بررسی شرکت پوکو

سری پوکو از جمله میان رده ه ای پرقدرت و عالی این برند محسوب می شوند که تمرکز عمده این شرکت بر دوربین ها و سخت افزار آنهاست در حالی که از قیمت بسیار عالی نیز برخوردارند. سری شیائومی پوکو نیز از جمله پایین رده های این برند محسوب می شوند که با وجود قیمت بسیار عالی، امکانات بسیار خوبی را در اختیار کاربر قرار می دهند.

از دیگر خطوط تولید این شرکت می توان به پوکو ایکس تری اشاره کرد که بازهم گوشی های بسیار خوبی را ارائه می دهد. سری پوکو نیز منحصراً به تولید گوشی های گیمینگ اختصاص دارد و پردازنده قدرتمند و سیستم خنک کننده مایع مواردیست که این شرکت برای عملکرد بهتر و ارائه تجربه بهتری از گیم در محصولات خود بکار گرفته است.

معمولا برای ساخت اکثر گوشی های هوشمند با قیمت پایین، از پردازنده هایی با کیفیت پایین استفاده می شود، اما تقریبا هر گوشی هوشمند شیائومی مجهز به پردازنده های اسنپدراگون می باشد که در حال حاضر بهترین پردازنده های گوشی هوشمند در بازار جهانی است.
در کل، متریال مورد استفاده برای ساخت اجزای داخلی و خارجی گوشی های شیائومی از کیفیت بالایی برخوردار می باشند. استفاده ی شیائومی از سخت افزارهای با کیفیت، از جمله ماژول دوربین، یکی از نمونه های نشان دهنده آن است؛ همه گوشی های هوشمند شیائومی، از جمله رده های پایین آن، همیشه از یک دوربین عالی برخوردار هستند.

در یک آزمایش، برای سنجش کیفیت گوشی هوشمند شیائومی پوکو ایکس 3 را از ارتفاع، بر روی سطح جلویی و پشتی آن به زمین انداخته و با کمال تعجب خسارت بزرگی مشاهده نکردند؛ زیرا که اکثر گوشی های هوشمند شیائومی از فلز ساخته شده اند. همچنین اکثر محصولاتی که توسط این کمپانی ساخته شده از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار می باشند که به عنوان کپی یا مشابه محصولات دیگر برندها شناخته نمی شود!

این شرکت به عنوان توسعه دهنده گوشیهای هوشمند رده بالا و تلویزیونهای اینترنتی شناخته میشود، بنیانی برای زنجیره زیست محیطی است. شاید برای برخی، هنوز مفهوم زنجیره ی زیست محیطی شیائومی ناشناخته باشد و یا افرادی معانی و مفهوم متفاوتی از مفهوم واقعی آن در ذهن خود داشته باشند و تصور شود که برخی برندها و محصولات تقلبی، خود را جزئی از برند شیائومی معرفی می کنند تا به گونهای جایگاه بالاتر و در نتیجه فروش بیشتری بدست آورند، ولی واقعیت این نیست.

دوربین گوشی Poco x3

در قسمت دوربین شیائومی پوکو ایکس 3 NFC می توانیم 4 لنز دوربین را مشاهده کنیم که لنز اصلی 64 مگاپیکسل است و در نور مناسب کیفیت بسیار عالی را به شما ارائه می دهد. البته در نور نامناسب می توان گفت کیفیت عکس ها خیلی مناسب نیست و ممکن است کمی نویز در تصاویر وجود داشته باشد.

در کل می توان گفت در این بازه قیمتی دوربین پوکو ایکس 3 ان اف سی شیائومی یک دوربین سرپا و مناسبی است و می تواند نیازهای شما را برطرف کند. همچنین این گوشی در شب خیلی کیفیت مناسبی ندارد و نمی تواند نویزها را حذف کند. فیلمبرداری این گوشی موبایل هم کیفیت مناسبی دارد و می تواند ویدیوهای خوبی را به شما ارائه دهد، البته در نور کم مانند دوربین عکاسی کمی مشکل دارد که اگر با اصول نورپردازی آشنا باشید، می توانید ویدیوهای خوبی را ثبت کنید.

دوربین سلفی شیائومی پوکو ایکس  3 NFC می توان گفت کیفیت خوبی را ارائه می دهد و می توانید عکس های سلفی مناسبی را با این دوربین ثبت کنید. البته در هنگام زوم در این دوربین کیفیت افت می کند که بهتر است بدون زوم از این دوربین استفاده کنید.

گوشی پوکو ایکس 3

گوشی Poco X3 NFC دارای 4 دوربین عقب هست که در یک بخش دایرهای جای گرفتن. دوربین اصلی 64 مگاپیکسل و دارای سنسور Sony IMX682 هست که از بسیاری گوشی های هم ردش قوی تره. دوربین دیگر این گوشی نیز دارای لنز فوق عریض و سنسور 16 مگاپیکسلی هست.

مانند دیگر گوشی های اقتصادی اندروید دو سنسور دیگه نیز کمتر از 2 مگاپیکسل و برای عکسهای ماکرو و Portrait هستن. دوربین های این گوشی هم در روز و هم در شب عکس های خوبی با کیفیت بالا تهیه میکنه. در شب نیز این گوشی به کمک نویز گیرش تا حد زیادی از تصاویر نویزی جلوگیری و عکسهای خوبی تهیه میکنه.

متاسفانه عملکرد Poco X3 در فیلم برداری بسیار خوب نیست. این گوشی میتونه فیلم های Ultra HD 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه تهیه کنه اما وضوح تنها نیمی از داستان هست. فیلم برداری دارای کنتراست بسیار سنگینی هست و دوربین به خوبی در معرض نور قرار نمی گیره. به طور کلی از فیلم های تهیه شده توسط این گوشی می تونین در شبکه های مجازی و جاهایی از این قبیل استفاده کنین اما برای کارها و محتواهای جدی مناسب نیست.

دکمه بازگشت به بالا