خارجی

موافقت نهایی پارلمان مصر با قانون اخراج کارمندان اخوانی از ادارات دولتی

پارلمان مصر سرانجام قانون اخراج کارمندان دولت اخوان را تصویب کرد.

به گزارش رویداد برتر ، بر اساس اخبار خاورمیانه ، پارلمان مصر سرانجام با اصلاح برخی از مقررات قانون 10 مصوب 1972 “در مورد اخراج کارگران ، به جز اقدامات تنبیهی” موافقت کرد. هدف این اقدام اخراج کارمندان دولت است که ثابت می کنند عضو اخوان المسلمین هستند.

قطعنامه پارلمان مصر آشکارا مغایر قانون اساسی مصر است که می گوید هیچ تفاوتی بین شهروندان به دلیل وابستگی سیاسی یا هر دلیل دیگری وجود ندارد.

این اصلاحیه مقدمه ای است برای برنامه دولت مصر برای پاکسازی اخوان المسلمین و تلاش برای پایان دادن به تأثیر این گروه در جامعه مصر با قانونی کردن اخراج هزاران کارمند در ادارات و وزارتخانه ها یا طرف جامعه شخصی آنها که مخالف سیستم حاکم هستند. همانطور که دو سال پیش ، بسیاری از کارمندان از تحصیل ، نفت ، دانشگاه ها و سایر سازمان های دولتی اخراج شدند.

در 20 ژوئن ، عبدالفتاح السیسی ، رئیس جمهور مصر قانونی را تصویب کرد که خواستار اخراج کارمندان معتاد به مواد مخدر شد. اقداماتی که هدف اصلی آنها کاهش تعداد کارمندان عمومی و کاهش هزینه ها است.

مطابق استراتژی توسعه پایدار مصر در سال 2030 ، دولت می خواهد 50 درصد از 20 میلیون کارمند خود را اخراج کند در حالی که سیاست تعدیل نیرو و ممنوعیت دائمی کارمندان جدید را دنبال می کند ، مگر در قالب قراردادهای موقت. تعداد کارمندان پس از 2،900 سال به 3،900،000 افزایش یافت.

در حال حاضر حدود 5.8 میلیون کارمند دولت در مصر مشغول به کار هستند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا