اقتصادی

نوسازی راهبردی در حکمرانی اقتصادی با جایگزینی صنعت به جای نفت محقق می‌شود

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صمت در یادداشتی به مناسبت روز ملی صنعت و معدن در 10 ژوئیه ، روز ملی صنعت و معدن را به کلیه فعالان اقتصادی ، کارآفرینان ، صنعتگران و معدنکاران تبریک گفت نیاز به نوسازی استراتژیک حاکمیت اقتصادی به جای نفت تأکید شده است.

به گزارش رویداد برتر ، در یادداشت محمد حسن ترابی آمده است: “نوسازی استراتژیک یا تحول استراتژیک یکی از مهمترین جنبه های کارآفرینی سازمانی است که چگونه می تواند در شرایط امروز و به عنوان یک استراتژی برای اداره اقتصادی کشور م beثر باشد. این یادداشت تحلیل می شود.

تغییرات محیطی و سازمانی از جمله عوامل اصلی نوسازی استراتژیک است که منجر به رفتار کارآفرینی از طریق بازسازی عملیات کلیدی ، طیف وسیعی از تغییرات در فعالیت ها و رویکردها و در نظر گرفتن شرایط رقابت در ابعاد داخلی و بین المللی می شود.

نویسنده معتقد است که در شرایط خاص کشور ، به دلیل ایجاد فضای تحریم و تأثیرات پیچیده آن بر زیرساخت های اقتصادی ، تصمیم گیرندگان در حال نوسازی استراتژیک حاکمیت اقتصادی بر اساس روش های کارآفرینی و فرصت طلبان هوشمند با هدف “جایگزینی” صنعت هستند. مزیت رقابتی با نفت “یکی از مهمترین استراتژیهای امروز کشور است.

لازم به ذکر است که این راهکارها همیشه با پذیرش ریسک و پذیرش هزینه های تغییر و همچنین پذیرش ریسک مواجهه با این شرایط ، که می تواند اثربخشی تغییرات و بررسی های استراتژیک را افزایش دهد ، اجرا شده اند.

صنعت و معدن با سهمی در حدود 45٪ از تولید ناخالص داخلی و 36٪ از اشتغال کشور ، از طریق شرایط سخت تحریم های سرکوبگرانه دشمنان ، نقش موثری در غلبه بر اقتصاد کشور داشته است. نیازهای کشور و توسعه اقتصادی ، و زمینه را برای غلبه بر تنگناهای پیش رو فراهم می کند. موضوعی که توانایی این میدان در جایگزینی میدان نفتی را بر همگان آشکار کرده است.

حضور واقعی بخش خصوصی به عنوان متولی اصلی صنعت و معدن ؛ این بخش تولیدی جریان ساز و پول ساز را در صف مقدم جهاد اقتصادی در خط مقدم توسعه ، کارآفرینی ، اشتغال و ارز قرار داده است.

انعطاف پذیری ، پویایی و ظرفیت جامعه تولیدی و تجاری کشور ، تمام ظرفیت ها برای دستیابی به جهش در تولید ، افزایش کیفیت و تنوع محصولات ایرانی ، تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خام فروشی ، جایگزینی و بهبود واردات. تراز تجاری کشور ، رشد اقتصادی. این هزینه برای ایجاد شغل ، بهبود شرایط زندگی و ایجاد امید برای جامعه ، توسعه نوآوری در فن آوری و کارآفرینی و حرکت به سمت اقتصاد درون زا و برونگرا و هدایت سرمایه به سمت صنعت تولید برای پاسخگویی به چالش ها و ساخت آن هزینه شده است. کشور مرفه تر ، کشور پیشرفته تر ، امید و انگیزه بیشتر.

پیشگامان صنعت و معدن در ایران طی یک سال گذشته در این شرایط دشوار و طاقت فرسا توانسته اند نتایج بزرگی را به ثبت برسانند و آرزوی باورنکردنی تحویل آب خلیج فارس و دریای عمان به توسعه همه جانبه در شرق را تحقق بخشند. و فلات میانه به عنوان یکی از بزرگترین ابر پروژه های دوزیستان در تاریخ زمین یکی از مهمترین آنها بود و این امید به رشد و شکوفایی بیشتر در قرن جدید بود.

رشد 7 درصدی در بخش صنعت ، احیای مسئولیت اجتماعی شرکت ها ، احیای واحدهای صنعتی و معدنی بسته و نیمه تعطیل و برنامه توسعه سرمایه گذاری بزرگ و جدید برای اقتصاد مقاومتی با شرکت های اصلی ، آزادسازی 6000 منطقه منفعل و معادن و تولید رشد با رشد بیش از 100 درصد در برخی مناطق صنعتی واقعه مبارک دیگری بود که با تکیه بر سخت کوشی صنعت ، معدن و تجارت کشور حاصل شد.

مروری بر آمارهای 10 سال گذشته شامل افزایش 160 ، 99 و 697 درصدی تعداد پروانه های صادر شده ، اشتغال و سرمایه و افزایش به ترتیب 8.9 ، 7.7 و 961 درصد. تعداد پروانه های صادر شده ، اشتغال و سرمایه وی مجددا تأیید می کند که بهبود وضعیت موجود و حمایت از این بخش مهم ، استراتژی جایگزینی “صنعت نفت” را که در سالهای اخیر محقق بوده و زمینه را برای یکی از مهمترین نگرانی ها و منویات رهبر معظم انقلاب فراهم می کند ، اجرا خواهد کرد: “این باعث کاهش یا وابستگی اقتصادی کشور به نفت را از بین ببرید. “

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا