خبرهای کلی

نگرانی شدید از کاهش رعایت پروتکل‌ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رویداد برتر
دکتر علیرضا رئیسی در برنامه اصلی امشب رویداد برتر گفت: “ما واقعاً نمی دانیم چرا آنها پروتکل ها را دنبال نمی کنند زیرا ویروس دائماً جهش می یابد ، قویتر و مسری می شود.”

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: “ما در حال حاضر 169 شهر سرخ ، 166 شهر نارنجی و فقط 112 شهر زرد داریم و میزان شیوع ویروس و رشد بیماری ها و بستری شدن در کشور بسیار کم است.

رئیسی با ابراز ناراحتی از تعطیلی مشاغل پرخطر مانند سالن ها ، رستوران ها و دروازه ها گفت: “هنوز هیچ استانی به اوج خود نرسیده است و ما هنوز در شاخه در حال رشد بیماری هستیم.”

“در یک بیماری همه گیر مانند کرونا ، ایمن سازی یک یا چند کشور کافی نیست و درصد زیادی از مردم جهان برای شکستن زنجیره ویروس نیاز به واکسیناسیون دارند و اگر ما می خواهیم جهانی عاری از ویروس کرونا داشته باشیم ، افراد در سخنگوی گفت: جهان نیاز به واکسیناسیون دارد.

وی گفت: “شما باید برای واکسیناسیون عمومی مراجعه کنید.” “ما باید از همه واکسن های تایید شده و اولین واکسنی که به ما می آید استفاده کنیم.

رئیسی در مورد برنامه شهید سلیمانی گفت: طرح شهید سلیمانی با همکاری نیروهای مسلح ، بسیج و هلال احمر در مراکز تلفیقی ما با تمرکز بر واکسیناسیون در حال اجرا است.

سخنگوی ستاد ملی کرونا با اشاره به 2800 تیم واکسیناسیون کشور گفت: امروز ما از 307000 واکسن روزانه فراتر رفته ایم و پیش بینی می کنم این روند ادامه یابد و بهبود یابد.

رئیسی گفت: “من قول می دهم كه واكسن را برای اولین بار و دوم برای افراد 60 سال به بالا دریافت كنیم و برای همه و چهارشنبه هفته در دسترس خواهد بود.” پس از آن ، افراد بالای 60 سال واکسینه می شوند.

وی همچنین گفت: تا به امروز ما 11 میلیون و 200 هزار واکسن در سراسر کشور توزیع کرده ایم و فردا یک میلیون و 200 هزار واکسن و تا پایان هفته 4 میلیون واکسن دیگر دریافت خواهیم کرد ؛ واکسیناسیون می تواند همه افراد 60 سال به بالا را تحت پوشش قرار دهد .

سخنگوی خدمات ملی کرونا تأکید کرد: “هیچ اعتراضی به واردات واکسن توسط بخش خصوصی وجود ندارد و ما 35 بخش را به بخش خصوصی دادیم اما هیچ واکسنی دریافت نکردیم ؛ چرا آنها نمی توانند واکسن بزنند زیرا این واکسن تاج به یک استراتژیک و کالاهای سیاسی و دولت با دولتها معامله می کند و آنها را به بخش خصوصی نمی فروشد.

دکمه بازگشت به بالا