اقتصادی

پایان حواشی واردات کامیون های کارکرده/ گمرک و وزارت راه توافق کردند

سرانجام ، طبق مذاکرات مقامات گمرک ایران و وزارت راه و شهرسازی ، پس از سه سال اختلاف نظر در مورد ترخیص کالا از گمرک کامیون ها در انبار ، توافقاتی در مورد نحوه حذف آنها حاصل شد.

به گزارش رویداد برتر ، براساس مصوبه شورای دولت در سال 1397 ، به منظور نوسازی ناوگان وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی ، امکان واردات کامیون هایی که حداکثر سه سال از آن استفاده می شد و تعیین شرایط واردات برای آن کامیون ها سال گذشته ، و وزارت صمت به گمرک ایران اطلاع داد.

انتقاد از وزیر و واکنش گمرک

با این وجود اخیراً بارها موضوعات مربوط به ترخیص کالا از گمرک کامیون های وارداتی مطرح شده و وزیر حمل و نقل و شهرسازی از انبارهای گمرکی آنها انتقاد کرده است ، در حالی که مقامات گمرک تأکید کرده اند که گمرک مشکلی ندارد. ترخیص کالا از گمرک باید از مجوزهای مربوطه ، از جمله محیط زیست و دفتر استاندار ملی جلوگیری شود. منتشر شده.

پیشنهادات گمرک برای ترخیص کالا از گمرک کامیون ها

به دنبال این روند ، در 3 ژوئیه ، آروانگی ، معاون فنی فنی ایران ، نامه ای به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نوشت و با اشاره به موانع ترخیص کالا از گمرک و ارائه چهار پیشنهاد برای سرعت بخشیدن به واردات این کامیون ها.

معاون فنی گمرک در پیشنهادهای خود توصیه کرد که شماره شاسی کامیون های اسقاطی پس از ترخیص و قبل از شماره گذاری به ناجا اعلام شود.

علاوه بر این ، در صورت انحراف از مشخصات ، انطباق با اطلاعیه های مربوط به سال ساخت و مطابقت با بخشنامه های اعلامیه ، کالاها باید بدون وارد کردن مجدد بررسی با وارد کردن مشخصات صحیح در لیست گمرک ، بازرسی شوند. هنگام شماره گذاری.

یکی از دلایل عدم ترخیص گمرک کامیون های وارداتی تأخیر در صدور و ارسال کد رهگیری بانک بود. در همین راستا پیشنهاد شد که در صورت تأیید و پذیرش موضوع توسط وزارت راه ، کامیون ها بلافاصله از گمرک ترخیص شده و کد رهگیری به موقع ارائه شود. مشتری باشید.

رهداری پاسخ داد و شرایط را ابلاغ کرد

در همین حال ، اداره راه به صورت كوتاه ، درمورد پیشنهادهای گمرك نظر صادر كرد و با یكدیگر توافق كردند كه ارائه گواهی اسقاط پس از برداشته شدن كامیون ها ، مهمترین قسمت آن به او سپرده شد.

بر این اساس معاون سازمان راهداری به معاون فنی گمرک ایران اطلاع داد که تصمیم گرفته اند پس از ترخیص و قبل از شماره گذاری ، ترخیص گمرک را به گمرک گزارش دهند. و ما تخفیفات حمل و نقل جاده ای را بر اساس اسقاط کامیون های دست دوم مسترد خواهیم کرد.

برای ترخیص کالا از گمرک کامیون های وارداتی ، تأیید استاندارد ایمنی و کیفیت باید از سازمان ملی استاندارد ، استاندارد آلودگی از سازمان حفاظت محیط زیست و خدمات پس از فروش از شرکت خدمات دریافت و به اداره راه ارائه شود.

با توجه به کد رهگیری بانکی که برای نشان دادن و تأیید مبدا ارز مورد نیاز است ، تأکید می شود که کد SATA باید به طور سیستماتیک گزارش شود و به مقامات گمرکی ارسال شود و این روند منظم است و فقط به مقامات گمرکی اعلام می شود. توسط مقامات گمرکی صادر شده است.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا