رویدادها

پلیس ایران از پیشرفته‌ترین و توانمندترین پلیس‌های دنیاست

به گفته فرمانده بزرگ پلیس تهران ، دشمن در تلاش بود “امنیت” را با مشکلات اقتصادی تضعیف کند.

به گزارش رویداد برتر سردار حسین رحیمی در جلسه پیشکسوتان و فرماندهان سابق پلیس راه تهران افزود: “در سفرهایی که به پلیس سایر کشورها حتی کشورهای پیشرفته داشتم ، پلیس این کشورها را خیلی بهتر از پلیس خود نمی دیدم و در بسیاری از بیشتر پلیس ایران است. “

وی ادامه داد: امروز پلیس ایران یکی از پیشرفته ترین ، باتجربه ترین و با جزئیات ترین پلیس در جهان است.

رحیمی افزود: ممکن است از نظر دارایی و امکانات خاصی مانند کشورهای اروپایی نباشیم اما سبک داریم و از نظر عملکرد ، مدیریت نوآوری و مجموعه ، مدیریت ترافیک و … حرفی برای گفتن داریم. دلیل این امر آن است که ما مردم را محور اصلی و پشتیبان برنامه های خود قرار داده ایم و شکل کار ما بر اساس همان محوری است که توسط انقلاب اسلامی ایران و رژیم جمهوری اسلامی ترسیم شده است. پس از انقلاب ، هر طرحی که در کشور ایجاد می شد ، برای صلح و امنیت مردم بود.

رحیمی به برخی جلسات محرمانه ای که حضور داشت اشاره کرد و گفت: “هدف اصلی برنامه ریزی در این جلسات تأمین آرامش مردم است.” امروز صبح دو جلسه برگزار کردیم که س questionsالاتی را درباره تجمع معلمان و کارمندان در شرکت های نفتی ایجاد کرد و من تأکید کردم و به مقامات ارشد خود گفتم که ما باید مبتنی بر مردم باشیم.

وی افزود: پلیس باید افتخار کند که مرد شجاع ، متدین ، ​​پاک و بهترین که ما به عنوان فرمانده خود می شناسیم ، فرمانده معظم کل قوا ، واحدی است که در پلیس وجود دارد و در هیچ کجای دنیا وجود ندارد ؛ همه ما ابزار سفارش و امروز ، ما تأکید می کنیم که کارگزاران ما باید دارای ارزشهای اسلامی و انقلابی باشند ، زیرا وقتی مأموری وارد این فضا می شود ، خدا را مسئول اعمال خود می داند و می داند که هر کاری که انجام می دهد برای صلح و امنیت است. عبادت.

رحیمی در ادامه با بیان اینکه ما پروژه های ابتکاری را در پلیس اجرا کردیم که یکی از آنها پروژه “موتور یار” بود ، یادآور شد: به یاد داشته باشید وقتی موتورسوار مورد اصابت قرار گرفت ، عده ای گفتند چرا او را مورد اصابت قرار داده اند و وقتی هیچ درمانی صورت نگرفت ، دیگران گفتند چرا آنها با این افراد رفتار نمی کنند متأسفانه با بیش از 4 میلیون موتورسیکلت در سطح شهر شاهد برخی بی انضباطی ها ، تخلفات و حتی جرایم جنایی توسط یک گروه موتور سیکلت هستیم ، بنابراین پروژه موتور یار را اجرا کردیم که این اقدام و فعالیت خوبی بود.

رئیس پلیس پایتخت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: “یکی از مهمترین موضوعاتی که ما با آن روبرو شدیم ، تبدیل پلیس آواره به یک نیروی پلیس مسئول است.” پلیس دیگر نمی گفت که من یک افسر و مقصر هستم ، بلکه یک افسر پلیس مسئول ، یک افسر پلیس که باید وظایف خود را به خوبی بشناسد و راه حل هایی برای حل آنها ارائه دهد.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور اظهار داشت: واقعیت این است که دشمن تحت فشار اقتصادی به دنبال تضعیف امنیت است اما می بینیم که در چنین شرایطی روز به روز بر امنیت کشور ما افزوده می شود. اما پشت آن شکلی وجود دارد.

رحیمی با بیان اینکه طرح های پلیس به طور مستمر و علمی در حال اجرا است ، گفت: هر شب پارک های تهران توسط پلیس پیشگیری و یگان امداد تمیز می شوند. اینها همان پارکهایی هستند که مهاجمان دو یا سه سال پیش در آنجا حضور داشتند و شهروندان حتی جرات نمی کردند با خانواده خود به آنجا بروند. 3-4 سال پیش ، گانگسترها در یک روز 20 مکان در تهران را سرنگون کردند ، اما امروز آنها به دنبال سوراخ موش در مقابل پلیس هستند.

در پایان این مراسم ، کتاب تاریخ شفاهی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران با بررسی خاطرات و تجربیات ، ناگفته ها و وقایع ناگوار پلیس راهنمایی و رانندگی تهران طی نیم قرن گذشته ارائه شد.

پلیس مشروطه متولد شد

به گزارش رویداد برتر ، خسرو معتضد مورخ نیز در این مراسم گفت: افسر پلیس متولد قانون اساسی و مردم است ، بنابراین در آن زمان استخدام وی در پلیس افتخاری برای مردم بود.

وی با بیان اینکه پس از سفر ناصرالدین شاه به فرنگ به فکر برقراری نظم افتاد گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی بیش از 100 سال سن دارند. پلیس در ابتدا تحت عنوان اداره راهنمایی و رانندگی فعالیت می کرد و اسناد تاریخی نشان می دهد شماره خودروهای ژانویه 1998 بیش از 100 سال از عمر این پلیس می گذرد.

وی ادامه داد: این آثار تاریخی ابتدا برای قرار دادن نام و نام خانوادگی مالک و آدرس محل سکونت مالک به جای پلاک در پشت ماشین ساخته شد اما بعداً با مشورت انگلیسی ها ساخته شد تا حرف اول هر شخص را قرار دهند نام روی پلاک خودرو. “یک شماره شناسایی باید ضمیمه شود ، به شرطی که این اطلاعات به طور کامل توسط پلیس ثبت شود.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا