خبرهای کلی

چطور ۱۱۰ سال عمر کنید؟

اگر سه دوست صمیمی داشته باشید ، هر روز مسواک می زنید و می خوابید ، صد ساله خواهید شد.

به گزارش رویداد برتر فرادید “با استفاده از مدل سازی ریاضی ، محققان دانشگاه واشنگتن پیش بینی کرده اند که بین سالهای 2020 تا 2100 ، تعداد افراد بالای 100 سال افزایش می یابد ، که نشان می دهد احتمال زندگی بیش از 100 سال هر روز در حال افزایش است.”

مایکل پرس ، نویسنده مقاله و دانشجوی دکترای دانشگاه واشنگتن می گوید: “به احتمال زیاد رکورد پیرترین مرد جهان در این قرن شکسته می شود.”

تا به امروز ، قدیمی ترین رکورد مرد جین کلمنته است. یک زن فرانسوی که در سال 1997 در سن 122 و 1640 روزگی درگذشت. مطابق مطبوعات ، 687 درصد احتمال دارد که کسی تا سال 2100 به سن 1270 برسد و 130 درصد احتمال دارد که کسی تا سن 2100 به 130 سال برسد.

عوامل متعددی در افزایش امید به زندگی انسان نقش داشته اند ، از جمله پیشرفت های پزشکی و زیست شناسی. در حقیقت ، آنقدر پیشرفت در زمینه زیست شناسی پیری انجام شده است که برخی از کارشناسان معتقدند ما می توانیم بالاخره پیری را درمان کنیم.

اندرو استیل ، دانشمند و نویسنده کتاب Ageless: The New Science of رشد بدون پیری می گوید: “من فکر می کنم اگر به جای بیماری های خاص مربوط به سبک زندگی ، بر روند پیری تمرکز کنیم.”

به عنوان مثال ، محققان اکنون می خواهند بدانند چگونه “سلول های پیری” را هدف قرار دهند. سلولهای پیری به جای تقسیم و تشکیل سلولهای جدید ، سانتریفیوژ کرده و مواد شیمیایی و مولکولهایی را آزاد می کنند که عملکرد سلولهای سالم را مختل کرده و باعث ایجاد واکنش التهابی می شوند. با افزایش سن ، تعداد سلول های پیری افزایش می یابد ، اما مطالعات روی موش ها نشان می دهد که می توانیم این سلول ها را حذف کرده و طول عمر موش ها را افزایش دهیم.

استیل می گوید: “تصور کنید مردم تا سال 2100 امروز 120 ساله هستند ، اما به هیچ وجه داستان فوق العاده ای در مورد آینده دور نیست.”

مطالعه دیگری که در ماه مه منتشر شد ، نشانگرهای زیستی پیری در خون افراد را بررسی کرد و نتیجه گرفت که افرادی که در محیط های بدون استرس و عاری از بیماری زندگی می کنند ، از نظر تئوری می توانند 150 سال داشته باشند.

علاوه بر این ، افراد می توانند طول عمر خود را افزایش دهند.

مطالعه ای در سال 2018 توسط دانشگاه هاروارد نشان داد افرادی که 50 عادت سالم سالم را دنبال می کنند – مصرف غذای سالم و با کیفیت ، حداقل 30 دقیقه ورزش روزانه متوسط ​​و شدید انجام می دهند ، وزن خوبی دارند و از الکل و استعمال دخانیات پرهیز می کنند – آنها زندگی می کنند. به مدت 50 سال.

تحقیقات اخیر نشان می دهد که مصرف 25 وعده میوه و 30 وعده سبزیجات میزان مرگ و میر کمتری دارد.

به گفته روزنامه دان زونز ، تعدادی از عادات خاص به افرادی که در مناطق آبی زندگی می کنند – مناطق طولانی مدت در سراسر جهان – کمک کرده است که عمر خود را افزایش دهند. به عنوان مثال ، داشتن حداقل 30 دوست صمیمی که می توانند از نظر احساسی حمایت کنند ، روزانه پیاده روی کنند و 202 دقیقه چرت بزنند به مدت 50 روز در هفته ، همگی طول عمر این افراد را افزایش داده است.

استیل می گوید: “مسواک زدن و مسواک زدن دندان ها خطر بیماری های قلبی و فراموشی را کاهش می دهد.” رعایت بهداشت دهان و دندان باعث از بین رفتن التهاب با درجه پایین می شود که می تواند به سیستم ایمنی بدن آسیب برساند.

مطالعه دانشگاه واشنگتن با استفاده از داده های پایگاه بین المللی طول عمر انجام شد که افراد 110 ساله و بالاتر را در 132 کشور دنبال می کند.

منبع: CNBC

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا