خبرهای کلی

کاهش ۷۰۰ هزار تنی تولیدات بخش کشاورزی لرستان به دلیل خشکسالی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، اسفندیار حسنی مقدم با اشاره به اینکه بخش کشاورزی لرستان 5.5 تریلیون گوجه فرنگی از خشکسالی رنج برده است ، گفت: همچنین شاهد کاهش 700000 تنی تولید محصولات کشاورزی هستیم.

وی افزود: لرستان علی رغم اینکه 11 درصد آب رودخانه کشور را در اختیار دارد ، 5 درصد از اراضی کشاورزی را نیز به خود اختصاص می دهد اما سهم استان در ساخت سد کمتر از نیم درصد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لورینتان گفت: امسال نیز 50 درصد سدها به دلیل خشکسالی اجرا نشد.

حسنی مقدم تأكید كرد: تقاضای وزارت نیرو تأمین آب كافی استان خصوصاً در بخش كشاورزی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ، با اشاره به ایجاد مرکز توسعه سرمایه گذاری در جهاد کشاورزی استان ، گفت: “به دلیل محدودیت منابع عمومی ، بخش خصوصی برای توسعه بخش کشاورزی باید وارد عمل شود.”

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لورینتان افزود: از طرف دیگر ، استفاده از تسهیلات بانکی نیز مشکلاتی دارد ، بنابراین یکی از بهترین راه های توسعه بخش کشاورزی سرمایه گذاری در بخش خصوصی است.

حسنی مقدم اظهار داشت: 21 هزار مجوز در این زمینه قابل صدور است راسی صنعت کشاورزی سلام، دام 10 هزار راسی دشت سیلاخور هفت هزار گاو کلاسیک است راسی سلام و مجتمع های تولید خاویار رومشکان نقل می کند.

وی همچنین با اشاره به پدیده تصرف استان خاطرنشان کرد: برخی از ذینفعان آن را با خرد کردن و تقسیم زمین های کشاورزی می فروشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در لرستان گفت: انتظار داریم همکاران جهاد کشاورزی ما اطلاعات لازم را در این زمینه داشته باشند تا شهروندان بتوانند از طریق مجاری قانونی زمین را خریداری و بفروشند.

دکمه بازگشت به بالا