ورزش

«یک گلی»که برای ورزش «بهار»نشد/شمارش معکوس برای خروج از«فقر مدال»

طبق گزارشات شفاف، سی و دومین دوره بازیهای المپیک تقریباً در نیمه راه خود قرار دارد و امیدها برای سکه کاروان ورزشی ایران از روز یکشنبه رنگ و بوی جدیدی به خود می گیرد. جایی که چشم ورزشکاران به کشتی ، وزنه برداری و کاراته است تا زمین خشک شده را آبیاری کنند و ورزش کشور را از این بیهودگی خارج کنند.

مدال هایی که توسط کاروان ایران توزیع نشده است

یک هفته از شروع رسمی المپیک و شروع کار ورزشکاران در این رویداد می گذرد. این هفته در شرایطی برای کاروان ایران سپری شد که برخی از رشته ها و ورزشکاران آنها برخلاف انتظار نتوانستند موفق باشند و از مسابقات کنار رفتند.

تکواندو یکی از این علوم بود. رشته ای که ورزشکاران قبلاً در آن مدال کسب کرده بودند و بر همین اساس ، مسئولان ورزش کشور امیدوار بودند که این بار تکواندو حداقل یک مدال برای کاروان ایران کسب کند ، اما عواقب افت این رشته در گذشته المپیک را ادامه می دهد تا به امروز ، هوگوپوشان بدون کسب مدال توکیو را ترک کرد.

شمشیربازی یکی دیگر از امیدهای ایران برای کسب مدال در این دوره از بازی ها بود ، زیرا سکه تیم این رشته که به ارتقاء موقعیت کاروان کمک می کند و همچنین قرار دادن رشته جدیدی در لیست مدال ها 100 است درصد ، اما برخی از ورزشکاران از حالت معمول فاصله زیادی دارند.

تیم ملی شمشیربازی میزبان آخرین دیدار مقابل ایتالیا در اولین بازی المپیک بود. این مسابقه با دقت دنبال شد اما در نهایت به دلیل ناعادلانه بودن امتیازات خود به ایران نرسید. با شکست شاگردان پیمان فخری ، آنها توکیو را با دست خالی ترک کردند و مدالهای المپیک خود را به حداقل 4 موکول کردند و بوی مدال جدیدی را از کاروان ایران گرفتند.

حامد حدادی که در مسابقات پرتاب دیسک المپیک لندن به مدال نقره دست یافت ، ورزشکار دیگری بود که انتظار می رفت این مدال را کسب کند.

تنها مدالی که غیر منتظره بود

البته در هفته المپیک ، کاروان ایرانی ورزشکاران دیگر موفقیت آمیز نبود. به استثنای نازنین ملایی که به مرحله نیمه نهایی مسابقات قایقرانی راه یافت که برای اولین بار در تاریخ قایقرانی ایران انجام شد ، سایر ورزشکاران در سایر رشته های ورزشی نتوانسته اند نتیجه قابل توجهی را در کارنامه خود ثبت کنند. و در ورزش ایران

البته ناکامی های هفته گذشته المپیک یکی پس از دیگری برای ایران ثبت شد که از اولین روز بازی ها سکه کاروان کشورمان شد ، مدالی که هیچ مکان و نشانه ای از پیش بینی ها نداشت و به دست آمد به طور غیر منتظره ای در این زمینه

در همین حال ، عملکرد غیر منتظره برخی ورزشکاران همراه با حواشی داخلی و خارجی دست به دست هم داد تا شکوه این مدال به سرعت شکوفا شود ، اگرچه این تنها مدالی است که در کنار مدالهایی قرار دارد که ورزش کشور انتظار دارد بسیار عالی باشد در روزهای آینده در به دست آوردن موقعیت بهتر کمک کنید.

بازیهای المپیک از فردا آغاز می شود

در هر صورت ، یک هفته پس از شروع بازی های المپیک ، که بیشترین زمان صرف شکست و سقوط برای ایران می شد ، کاروان ایران از فردا در مسیر جدیدی قرار دارد که در صورت کنار گذاشتن اتفاقات عجیب ، می تواند منجر به مدال های رنگارنگ

این کشتی در ابتدای این دوره امیدوار کننده قرار دارد ، در منطقه ای که همیشه بار گرفتن مدال از کاروان ایران را به دوش کشیده است و اکنون توجه بسیاری را در توکیو و خارج از کشور به خود جلب می کند تا این مأموریت را تکرار کند.

آنها با بلند کردن وزنه در وسط راه به کاروان ایرانی و سکه های آنها کمک می کنند. اگرچه وزنه برداری ایران در توکیو نام بزرگی ندارد ، اما کسب مدال حداقل شرط لازم در این زمینه است. سرانجام ، امیدها بر کاراته متمرکز شده است و حداقل دو فینالیست در این رشته تازه المپیکی حضور خواهند داشت.

به هر حال ، برای ایران و ایرانیان ، المپیک فردا با جدیت بیشتری آغاز می شود و همه منتظرند تا موفقیت های ورزش کشور را در این چند رشته ببینند. البته پیش بینی کشتی قبل از المپیک چندان امیدوار کننده نبود ، اما شاید مقامات نمی خواستند انتظارات را افزایش دهند.

دکمه بازگشت به بالا