اقتصادی

۱۰۱ شهر در وضعیت قرمز تامین آب/ خبری از کوپن آب نیست

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور اخبار کوپن آب در فضای مجازی را تکذیب کرد اما گفت: هنوز به شرایط کوپن نرسیده ایم اما باید گفت 101 شهر از 304 شهر در معرض آب در تامین آب قرمز قرار دارند. ”

به گزارش رویداد برتر ، حمیدرضا جانباز امروز در نشست خبری با اشاره به وضعیت بارندگی اظهار داشت: در شش حوضه رودخانه کشور نسبت به سال گذشته شاهد کاهش بارندگی هستیم. طبق آمار ، به طور متوسط ​​در شش حوضه رودخانه ، کاهش بارندگی نسبت به سال گذشته 52 درصد کاهش و کاهش بارندگی در مقایسه با متوسط ​​بلند مدت 37 درصد کاهش دارد.

وی افزود: بیشترین قسمت کاهش بارندگی در حوضه شرقی و میانه فلات ایران 53 درصد و کمترین (کاهش بارندگی) در شمال غربی و حوضه آبریز دریاچه ارومیه بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: علاوه بر کاهش بارندگی در کشور ، افزایش بی رویه و کنترل نشده دما نیز باعث نگرانی در کشور شد که در تابستان امسال مشکلاتی ایجاد کرد. در ماه های گرم سال ، یخچال های وسط فلات ایران حدود 11 درصد از آب مصرفی را تشکیل می دهند.

وی در مورد وضعیت سدهای تأمین کننده آب آشامیدنی اظهار داشت: تأمین آب شرب حدود 500 شهر است و دقیقاً 467 شهر به منابع آب سدها بستگی دارد. اگر وضعیت آب سدهای مهم کشور را که وظیفه تأمین آب آشامیدنی را دارند بررسی کنیم ، ورودی آب سد امسال نسبت به میانگین سال گذشته 60 درصد کاهش یافته و متاسفانه میزان آب سد نیز کاهش یافته است. 34٪

این پیشکسوت گفت که ما در تابستان امسال در برخی از استان ها در وضعیت دشواری قرار داریم و یادآوری کرد که اگر میزان تولید و مصرف آب یکسان باشد ، ما به وضعیت بار آب اشاره می کنیم. تا سال 1400 ، 304 شهر در حال حاضر در معرض آب قرار گرفته اند. 304 شهر در معرض فشار آب و 101 شهر در تامین آب قرمز قرار دارند.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور ، در سالهای اخیر تعداد شهرهای تحت ولتاژ بسیار بیشتر بوده است ، بنابراین در سال 1994 حدود 285 شهر در وضعیت تامین آب قرار داشتند.

وی همچنین درباره تصویب برنامه های مقابله با تابستان سخت تصریح کرد: ما در مناطق مختلف کشور پروژه ها و برنامه های مختلفی را برای بهبود پایداری و کیفیت آب اتخاذ کرده ایم که بیشتر مربوط به بازسازی ، افزایش و بهبود میزان مخازن ذخیره سازی است. کیفیت ، نمک زدایی آب آشامیدنی و تکمیل پروژه های اولویت دار.

وی افزود: در مواردی که امکاناتی وجود ندارد ، باید از برنامه آبرسانی سیار استفاده کنیم. البته یک برنامه تثبیت جریان اضطراری نیز در دستور کار قرار گرفته است. در تابستان امسال 8405 روستا توسط ناوگان سیار تأمین می شوند.

وی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور است و اظهار داشت که موضوع کاهش سرانه مصرف آب آشامیدنی از سال 2008 در دستور کار قرار گرفته است و ما با استفاده از اسناد بین المللی که میزان مصرف آب را در نظر می گیرد ، این موضوع را بررسی کرده ایم. ، وی گفت: در سطح بین المللی ، از زمان شروع این پروژه ، سرانه مصرف آب کاهش یافته است.

وی ادامه داد: مصرف آب آشامیدنی در کشور 300 لیتر در روز بود که در حال حاضر در بخش خانگی به 179 لیتر سرانه کاهش می یابد ، اما به نظر می رسد جای کار وجود دارد و می توانیم 30 لیتر دیگر نیز بدست آوریم.

به گفته این جانباز ، این تعداد در کشورهای کم آب 150 لیتر و در کشورهای دارای آب 250 لیتر است که در بعضی از نقاط به 300 لیتر در روز می رسد.

به گفته وی ، ما در حال برنامه ریزی بر اساس بدترین حالت در بخش آب آشامیدنی هستیم. در سال آبی فعلی ، برنامه ریزی با توجه به نظارت انجام شده انجام شده است و برای مدت طولانی امکان برنامه ریزی یک فصل خشکسالی یا مرطوب وجود ندارد زمان.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور در پاسخ به س ISال رویداد برتر که چه تعداد تصفیه خانه و پمپ آب در حال حاضر به ژنراتور مجهز شده است ، گفت: “در حال حاضر تمام امکانات اصلی به ژنراتور و مولد اضطراری مجهز هستند ، اما در هیچ جا” دنیا ژنراتورهای اضطراری را برای چاه های پراکنده در سطح شهر در نظر نمی گیرد ، اما با توانیر سعی کردیم اطمینان حاصل کنیم که هر منبع تغذیه قطع شده در مکان های آبرسانی قرار ندارد.

وی در پاسخ به س anotherال دیگر رویداد برتر درباره اقدامات تأمین آب سیستان و بلوچستان ، گفت: “ما تعدادی پروژه آبرسانی در سیستان و بلوچستان داریم و چندین واحد آب شیرین کن و خطوط لوله را با همکاری آب و برق ایران در نظر گرفته ایم. شرکت توسعه. اقدامات خوبی در 200 روستای بسیاری از استانها انجام شده است و ما عملیات آبرسانی داریم و بیشتر اینها امسال به بهره برداری می رسد.

این پیشکسوت با بیان اینکه اوضاع در سیستان و بلوچستان بسیار شدید است و با توجه به اینکه بیشتر به منابع آب زیرزمینی بستگی داشتند ، اظهار داشت: در شهرک سیرکان آب را با تانکر تأمین می کنیم اما پروژه های آبرسانی در این استان در حال انجام است ، بنابراین بگذارید 11 درصد از پروژه های آبرسانی کشور صرف این استان شود.

وی در پاسخ به این سال که آیا مجوز آب در یک شهر قرمز به دلیل گرمای هوا صادر می شود ، گفت: ما قصد نداریم سهمیه آب را قطع کنیم و به مدت هفت سال این مسئله را با تیمار فشار بررسی می کنیم.

خط قرمز شرکت آب و فاضلاب کیفیت آب رسانی سیار را حفظ می کند

در این جلسه حمیدرضا کشفی سخنگوی تأمین کننده آب و فاضلاب کشور نیز با تأکید بر اینکه خط قرمز تأمین آب سیار حفظ کیفیت است ، گفت: حمل و نقل و تأمین آب ، تولید ، پر و مصرف ، نمونه برداری از آب در تمام مراحل آماده هستند

وی اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال حدود 8000 روستا از طریق آبرسانی سیار آبرسانی شوند كه این میزان در سال گذشته معادل 5500 روستا بود.

وی یادآور شد: یکی از پیامدهای خشکسالی افزایش تعداد روستاهایی است که توسط تانکرهای سیار آب رسانی می شود و این نشان می دهد که ما منابع محلی آب این روستاها را از دست داده ایم و نیاز به انتقال آب به منطقه از طریق منابع دورافتاده داریم.

معاون سرپرست و ناظر شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به نمونه برداری از آبرسانی سیار ، افزود: در سال های اخیر مواردی در اکثر مناطق با تأمین آب سیار از جمله استان سیستان و بلوچستان مشاهده شده است.

کشفی گفت: “خوشبختانه یکی از فعالیتهای اصلی ما در شرکت آب و فاضلاب حفظ کیفیت سیستم توزیع آب و توزیع آب است.” “آزمایشگاه های شرکت آب و فاضلاب که مسئول این کار هستند از جمله آزمایشگاه های دارای گواهینامه بین المللی هستند.” بسیاری از آزمایشگاه ها همچنین به عنوان آزمایشگاه های مورد اعتماد ، دارای گواهینامه ملی و حتی آزمایشگاه های محلی در بیشتر مراکز درمانی در مناطق مختلف کشور کار می کنند .

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا