اقتصادی

احتمال تجدید نظر در لغو رجیستری گوشی‌های مسافری

رئیس انجمن فروشندگان سمعی و بصری و تلفن های همراه از رکود در بازار موبایل خبر داد و گفت: نتیجه مباحث مربوط به لغو ثبت نام تلفن های شخصی این بود که کسانی که سالانه تلفن همراه با گذرنامه وارد می کردند باید مجددا مورد بررسی قرار گیرند. به

به گزارش رویداد برتر ، از سوم اکتبر سال گذشته ، پرونده های تلفن باید در مبادی ورودی و حضوری نگهداری می شد که این امر باعث کاهش چشمگیر واردات مسافران آیفون شده بود ، اما تشکیل صف های طولانی و تاخیرهای فراوان باعث اعتراض تعدادی از مسافران و آداب و رسوم ایرانی به همین دلیل ، جمعیت با مشکلاتی روبرو شد که عموماً قادر به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در شرایط فعلی عروق کرونا نبودند. بنابراین ، از 1 دسامبر ، پرونده ها در غیاب وی ثبت شد ، که بر اساس آنها داده ها و مشخصات تلفن همراه در بدو ورود ثبت شد. اما طبق اعلام انجمن واردکنندگان موبایل ، خلاءهای قانونی در روش جدید ثبت نام مسافران سیار راه را برای قاچاقچیان باز کرده است و چند روز پس از عدم ثبت نام ، خرید و فروش گذرنامه آنقدر افزایش یافته است که قیمت آن افزایش یافته است. پنج میلیون – دو میلیون و 500 هزار.

سرانجام ، مهرداد جمال اروانگی ، معاون وزیر گمرک و گمرک ایران ، اذعان کرد که ورود تلفن های همراه شخصی و رجیستری که در اوایل ژانویه معرفی شده بود ، ورود تلفن های همراه مسافران ایرانی ، شهروندان و نامه های مربوط به تشخیص گمرک ایران را کنترل می کرد. بنابراین ، مقرر شد تلفن های اتباع خارجی از تاریخ ورود آنها به مدت یک ماه ثبت نشده و معافیت و ارز 4200 تومانی تلفن های پستی نیز حذف شود. در این رابطه انجمن واردکنندگان تلفن همراه ، تبلت و لوازم جانبی، از لغو 3400 تلفن همراه با سوء استفاده تجاری از روشهای جابجایی مسافر خبر داده است ، که در حال حاضر در دست بررسی است.

ابراهیم درستی در گفت وگو با رویداد برتر در مورد بررسی حذف دفترچه تلفن مسافران ، اظهار داشت: حدود 4000 تلفن از طریق شهروندان یا گذرنامه به کشور وارد شد. سال 2006 مجدداً مورد بررسی قرار گیرد تا حقوق هیچ فردی نقض نشود ، اما اینکه یک سال پیش شخصی با گذرنامه تلفن وارد کند خلاف قانون بود.

دستگاه های ممنوعه تنها 5 درصد سهم بازار دارند

وی درباره وضعیت بازار موبایل نیز گفت: قیمت گوشی بر اساس نرخ دلار متغیر است ، اما در حال حاضر هیچ کمبودی در این بازار وجود ندارد و قیمت ها افزایش چندانی نداشته است.

البته به گفته مقام اتحادیه ، واردات برخی از گوشی هایی که تنظیم کننده می گوید با تلفن های لازم ارتباط ندارند در هفته های اخیر تا زمان سازماندهی مجدد محدود شده است ، اما این تلفن ها تنها پنج درصد بازار را به خود اختصاص داده اند و تأثیر کمی در قیمت

به گزارش رویداد برتر ، چند سال پیش مباحثی مبنی بر ممنوعیت واردات برخی از مدل های تلفن پرمصرف از جمله شیائومی به دلیل مشکلاتی مانند عدم مدیریت صحیح شماره های اضطراری وجود داشت.

رکود بر بازار موبایل حاکم است

رئیس انجمن فروشندگان سمعی و بصری و تلفن های همراه گفت: “به طور کلی ، شرکت های واردکننده نیز می توانند در آشفتگی بازار شرکت کنند ، اما مغازه داران در قیمت شرکت نمی کنند.” با این حال ، بر اساس قیمت ارز ، در حال حاضر ثبات در بازار موبایل وجود دارد و تلفن های همراه در بازار فراوان است.

قیمت موبایل متناسب با نرخ ارز است

اگرچه هیچ افزایش غیرمعمول قیمت در بازار موبایل وجود ندارد ، وی تصریح کرد: اولین چیزی که بر قیمت گوشی تأثیر گذاشت ، قیمت دلار بود. البته ، در حال حاضر رکود در بازار و قدرت خرید پایین مردم وجود دارد که بر قیمت ها تأثیر می گذارد.

اکثر تجهیزات صوتی و تصویری خودرو در کشور تولید می شود

درستی همچنین در مورد تولید و واردات اقلام صوتی ، تصویری و سایر موارد مورد استفاده در خودروها اظهار داشت: درصد زیادی از آهنگ ، تقویت کننده و قطعات آنها در کشور تولید می شود و درصد کمی از طریق واردات حمل می شود.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا