جامعه

انتظاراتی برای سفر عراق در ماه محرم

در آستانه ماه محرم ، مقامات سازمان حج و زیارت منتظر ادامه سفر زیارت عتبات هستند ، هرچند “به میزان محدود” ، اما دوباره.

به گزارش رویداد برتر ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج ، رئیس عالی امور حج و رئیس سازمان حج و زیارت در دیدار با آیت الله محمدی رایشهری گفت: فرم محدود در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

ریش شهری ، که در حال حاضر مسئول آستان عبدالعظیم حسنی (ع) و از رهبران ارشد سابق حج و زیارت است ، بر ضرورت راه اندازی سفرهای زیارتی تأکید کرد و این مسیرها را در پر کردن شکاف های فرهنگی اجتماعی م effectiveثر دانست. به

علیرضا رشیدیان ، رئیس سازمان حج و زیارت ، پیشتر در نامه ای هفتگی از موافقت وزارت بهداشت با اعزام زائران هوایی به عتبات عالیات خبر داده بود. با اعزام نماینده ای به عراق ، این سازمان سعی کرد به مناسبت روز عرفه ، زیارتی برقرار کند ، اما به گفته رئیس سازمان حج ، قرار بود مذاکرات اعزام حجاج ایرانی به دلیل تعطیلات عید قربان در عراق ادامه یابد. بعد از تعطیلات. به آرامی

سازمان حج و زیارت با اشاره به سفرهای غیرمجاز که در حال حاضر بدون محدودیت و نظارت به عراق انجام می شود ، می گوید سفرهای سازمان یافته با رعایت پروتکل های بهداشتی بهتر می توانند این سفرها را مدیریت کنند.

عراق هنوز زیارت محرم را اعلام نکرده است. سال گذشته ، این کشور اقدامات سختگیرانه ای را در ماه محرم اعمال کرد. دادگاه وقف شیعه در عراق نیز اعلام کرده است که تاکنون هیچ دستورالعملی برای مراسم محرم صادر نشده است و آنها منتظر تصمیم کمیسیون بهداشت عراق هستند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا