جامعه

تمام روش‌های استعلام خلافی ماشین در سال 1400

نقل قول از Mobile Mechanicاستعلام تخلف خودرو و نحوه کاهش آن ، موضوع این مقاله از مجموعه ای از مقالات مکانیک آمده است که در آن همه راههای دستیابی به آن را برای خوانندگان عزیز توضیح می دهیم. قطعاً پرداخت راحت است ماشین خوبه یکی از نگرانی های رانندگان این است که این کار را به صورت آنلاین و در زمان کمتر انجام دهند.

بررسی تخلفات خودرو یکی از بزرگترین نگرانی های رانندگان. جالب است بدانید که 4 نوع وجود دارد ماشین خوبه تسلیم ، پیوست ، دوربین و تولید مثل وجود دارد. اگر برای اولین بار دریافت می کنید تخلف خودرو سوالی دارید ، چگونه از آن مطلع می شویم؟ یا چه راهکارهایی برای کاهش این امر وجود دارد؟ آیا نرم افزاری وجود دارد که برای نقض مورد توجه باشد؟ نگران نباشید ، ما در هر س questionsالی به شما کمک خواهیم کرد.

کلیه روشهای استعلام تخلفات خودرو در سال 1400

در مورد رسیدگی به تخلفات خودرو چه می دانید؟

انواع جریمه

چندین روش برای جریمه وجود دارد که در این مقاله به تفصیل مورد بحث قرار گرفته است. در ابتدا ، انواع جریمه ها را ارائه می دهیم. به طور کلی ، تخلفات رانندگی به 5 دسته تقسیم می شوند:

ارسال جریمه

یکی از راه های ثبت تخلف خودرو این است که افسر راهنمایی و رانندگی بلیط را ارائه دهد. در این نوع جریمه ، چون افسر گواهینامه را می بیند ، جزئیات راننده متخلف در برگه جریمه خودرو ثبت می شود که به آن جریمه انتقال می گویند.

الصاقی جیریه

نوع بعدی جریمه زمانی است که یک افسر راهنمایی و رانندگی بدون حضور راننده بلیطی را روی خودرو بگذارد. در این حالت ، به دلیل عدم حضور راننده ، مشخصات شما در برگه جریمه ثبت نمی شود.

دوربین خوب است

این روش به این معنی است که جریمه توسط دوربین های ترافیکی نصب شده در دروازه ها ثبت می شود.

دو طرفه باشه

وقتی مامور راهنمایی و رانندگی به راننده متخلف دستور می دهد که بایستد ، اما راننده متوقف نمی شود ، جریمه دو برابر می شود.

مجازات برای امتناع

اگر پلیس راهنمایی و رانندگی با حضور راننده رسید صادر کند و راننده به هر دلیلی از پذیرش رسید خودداری کند ، جریمه ای به نام مجازات امتناع اعمال می شود. اگر راننده پس از صدور صورتحساب صحنه را ترک کند ، پلیس می تواند جریمه رد مجدد را صادر کند.

چه موقع تخلف دو برابر می شود؟

شاید برای شما این سال پیش بیاید که جرم چه زمانی دو برابر می شود؟ مالکان خودرو فقط 60 روز فرصت دارند هزینه انتقال را پرداخت کنند و در صورت عدم پرداخت این مهلت ، جریمه دو برابر می شود. علاوه بر این ، اگر مجموع جریمه به یک میلیون تومان برسد ، دستور توقف برای خودرو صادر می شود؛ بنابراین ، استعلام جریمه و پرداخت آن بسیار مهم است. اگر بعداً پشیمان نشدید ، خودرو را جدی بگیرید!

چرا باید تحقیقات جنایی را آغاز کنیم؟

بیشتر صاحبان خودرو به دو دلیل خاص پیگرد قانونی دارند:

پرداخت جریمه

جلوگیری از دو برابر شدن یا کاهش میزان جریمه به کمتر از یک میلیون تومان و جلوگیری از توقیف خودرو با بیش از یک میلیون تومان جریمه ، برخی از دلایل علاقه رانندگان به جریمه است.

فروش خودرو

دلیل دیگر درخواست جریمه این است فروش خودرو ون. البته ممکن است بسیاری از صاحبان خودروها از این نکته مطلع نباشند که قبل از فروش پلاک خودرو نیازی به رفع تخلف خودرو نیست.

کلیه روشهای استعلام تخلفات خودرو در سال 1400

راههای استعلام و پرداخت نقض خودرو چیست؟

روشهای آزمایش آسیب خودرو

علاقه به جریمه س questionsالات متعددی را برای افراد ایجاد می کند. راه های مختلفی برای پرس و جو در مورد تخلفات رانندگی وجود دارد. در اینجا شش روش اصلی آورده شده است:

برو پلیس 10+

بیش از 10 افسر پلیس به تحقیقات جنایی مراجعه می کنند. هزینه دریافت جریمه (سال 99) 8150 تومان و 6500 تومان ، هزینه دادرسی غیبت (در سال 1400) است. 375 تومان برای هر مورد خط قابل اعتراض در دسترس است. اگر لیست چاپ شده جریمه ها بیش از 3 برگ باشد ، برای هر برگ 550 برگ دریافت خواهید کرد.

استعلام تخلف از خودرو با پلاک

پلیس راهور ناجا استعلام تخلفات جزئی خودرو با پلاک امکان پذیر است. پلیس راهور ناجا به مالکان خودروها اجازه داده است از طریق تلفن به اطلاعات خودروهای خوب دسترسی داشته باشند. بنابراین ، اگر در مورد جریمه به صورت تلفنی استعلام دارید ، کافی است با شماره تلفن 88288888 از تلفن ثابت تهران یا 02188288888 یا شهرهای خارج از استان تهران تماس بگیرید. این یک شماره تلفن IVR است و خدمات زیر را ارائه می دهد:

  • شماره گیری 1: استعلام نقض رانندگی با دادن شماره پلاک به اپراتور
  • شماره گیری شماره 2: صدور گواهینامه و تست صدور کارت خودرو

ناگفته نماند که با این روش فقط می توانید از جریمه خودرو مطلع شوید و قادر به پرداخت آن نخواهید بود.

کلیه روشهای استعلام تخلفات خودرو در سال 1400

پرداخت آنلاین خودرو در سایت راهور

بهترین راه مراجعه به وب سایت راهور است. سیستم مربوطه یا وب سایت پلیس راهور ناجا اصلی ترین و معتبرترین منبع برای پرداخت جریمه خودرو است. برای دریافت جریمه پرداخت نشده خودرو کافی است در این لینک به rahvar120.ir مراجعه کنید. کافی است راهنمای ویدئویی را دنبال کرده و بارکد کارت خودرو را وارد کنید تا خودرو نقض شود.

پس از فشار دادن دکمه جستجو ، لیستی از جریمه های پرداخت نشده با توضیحات ظاهر می شود. در انتهای لیست ، امکان پرداخت جریمه با استفاده از شناسه حساب و شناسه پرداخت آنلاین وجود دارد.

علاقه به برنامه های تلفن همراه

یکی از ساده ترین راه ها برای استعلام نقض خودرو استفاده از برنامه های تلفن همراه است. به موازات افزایش استفاده از تلفن همراه در بین شهروندان ، بسیاری از شرکت ها اقدام به تولید نرم افزارهای موبایلی خوب کرده اند که توانسته با ابزارهای کاربردی خدمات خوبی را به کاربران ارائه دهد. این برنامه های Android ، علاوه بر نشان دادن تخلفات و جریمه های جزئی خودرو ، امکان پرداخت با استفاده از کدهای فرمان USSD را فراهم می کند که به شما کمک می کند هزینه رانندگی را حتی بدون شناسه حساب و شناسه پرداخت پرداخت کنید و جریمه را به صفر برسانید.

پیامک تخلف خودرو با کد پیامک VIN

برای این منظور برخلاف روش آنلاین که باید از کد 8 رقمی استفاده می کرد ، کافی است کد 17 رقمی VIN پشت کارت خودرو را به شماره 1101202020 ارسال کنید.

سپس یک پیام متنی دریافت خواهید کرد که نشان می دهد در صورت تأیید درخواست شما باید شماره 9 را ارسال کنید. هزینه دریافت پیامک 350 تومان خواهد بود. در صورت ارسال شماره 9 ، ما مبلغ کامل نقض ، تعداد جریمه ها و تاریخ آخرین به روز رسانی را برای شما ارسال می کنیم. هیچ شناسه حساب یا شناسه پرداختی وجود ندارد.

با استفاده از کد جریمه خودرو را جویا شوید USSD

با این روش ، کافی است کد # 110 * را شماره گیری کرده و وارد سیستم پلیس 110 شوید و با تایپ Vin درخواست جریمه کنید. در نظر داشته باشید که این روش تفاوت چندانی با روش پیامکی ندارد و ما نتایج پرسشنامه را به صورت پیامکی با همان مبلغ 350 تومان برای شما ارسال می کنیم.

نحوه کاهش تخلفات خودرو و اعتراض به آن

بسیاری از دارندگان خودرو وقتی با لیستی از جریمه های خودرو روبرو می شوند ، معتقدند که برخی از تخلفات ثبت شده ناعادلانه است یا اصلا تخلفی مرتکب نشده اند! بنابراین ، آنها اغلب به دنبال به چالش کشیدن و کاهش لیست جریمه ها هستند. در پاسخ به این س ،ال که چگونه می توان جریمه را کاهش داد؟ با ما بمان.

از جانب اعتراض به جریمه رانندگی سه راه وجود دارد که در زیر مورد بحث قرار می گیرد:

اعتراض به دریافت جریمه

چگونه به تخلف اعتراض کنیم؟ بدین منظور ، معترض باید به مرکز اجرایی منطقه یا شهر محل سکونت خود مراجعه کرده و موضوع شکایت را در منطقه مطرح کند. چنین مواردی را می توان در همان مکان اداره و اصلاح کرد.

اعتراض به وضعیت تخلفات رانندگی

در این مورد ، معترض ابتدا باید به پلیس +10 رفته و اعتراض کند. پرونده باید حداکثر ظرف 24 ساعت رسیدگی شود و نتیجه اعتراض معمولاً ظرف چند ساعت اعلام می شود. در این مراکز ، مردم دلیل اعتراض خود را توضیح می دهند. به عنوان مثال ، آنها در زمان تخلف حضور نداشتند یا قادر به پرداخت این مقدار جریمه نبودند.

اعتراض به جریمه بیش از یک میلیون گوجه فرنگی

اگر مبلغ جریمه شکایت شده بیش از یک میلیون تومان است ، باید برای اعتراض به جریمه با واحدهای رسیدگی به جرایم راهنمایی و رانندگی تماس بگیرید. در تهران ، شهروندان باید به ایستگاه راهنمایی و رانندگی مناطق 1 ، 3 ، 10 ، 12 ، 14 ، 16 ، 20 ، 21 ، 22 و دادگاه راهور که در خیابان آزادی ، نبش رودکی واقع شده ، مراجعه کنند. واقع در پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ. در استان های دیگر ، صاحبان خودرو نیز باید به مرکز استان بروند. در این مراکز ، کارشناسان پلیس نظرات خود را به قضات ولسوالی ها می دهند و این قضات که زیر نظر دادگاه راهوری هستند در مورد این اعتراضات نظر می دهند و در صورت لزوم مطابق مقررات تخلفی اعمال می کنند.

لطفاً توجه داشته باشید که برنامه هایی که قبلاً در این واحدها پردازش شده اند پذیرفته نمی شوند و رأی صادره از واحد نهایی خواهد بود.

آدرس واحدهای تحقیقات ترافیک به دلیل بیش از یک میلیون جرم گوجه فرنگی در تهران

کشور

عنوان

شماره تلفن

1

بزرگراه ارتش ، بلوار اوشان ، نبش میدان اوشان ، واحد 5 ، پلیس راهور منطقه 1 تهران ، تهران

3

بزرگراه حقانی ، نرسیده به تقاطع دنیای کودکان ، روبروی پارک آب و آتش

02186083244

10

بزرگراه نواب ، تقاطع خیابان محبوب معظم (ویژه جانبازان ، ایثارگران و خانواده شهدا)

02155437161

12

خیابان شوش ، نرسیده به میدان شوش ، پشت پارک بهاران ، جنب کلانتری 112

14

خیابان نبرد شمالی ، میدان نبرد ، انتهای خیابان شهید ابراهیم بیدی

02133057528

16

خیابان بعثت ، خیابان رجایی جنوبی ، هلال احمر ، سیلو

02155330307

20

شهرری ، روبروی خیابان استخر ، فروشگاه شهروند

02155902110

21

تهرانسر ، انتهای بلوار یاس

02144538808

22

بزرگراه همت غرب ، آزادگان جنوبی ، شهرک گلستان ، بلوار گلها ، خیابان یاسمن جنوبی

02144736840

دفتر اجرایی فاتب

بزرگراه یادگار امام ، خیابان حبیب الهی ، خیابان زنجان شمالی ، جنب آتش نشانی

مدارک مورد نیاز برای بررسی اعتراض به نقض خودرو

  1. اصل شناسنامه و اصل سند مالکیت خودرو
  2. فرم درخواست را پر کنید
  3. شناسنامه معتبر مالک یا نماینده قانونی خودرو

کلیه روشهای استعلام تخلفات خودرو در سال 1400

برای جلوگیری از جریمه ، دستورالعمل های راهنمایی و رانندگی را دنبال کنید.

نحوه تنظیم مجدد تخلف خودرو

نقض صفر خودرو به معنای پرداخت کل مبلغ جریمه است. اگر قصد دارید جریمه خودرو را مجدداً تنظیم کنید ، باید بگوییم که جریمه خودرو بدون پرداخت جریمه قابل تنظیم نیست و بنابراین بدون هیچ تلاشی پیگرد قانونی خواهد داشت.

البته ، کسانی که ثروت فقیرتری دارند ، می توانند جریمه را بپردازند. در این حالت ، شما می توانید جریمه خودرو را به صورت موردی پرداخت کنید تا جریمه خودرو زیر یک میلیون بماند.

سوالات متداول خرابی خودرو

در این بخش ، به سوالات متداول کاربران عزیز در مورد نقض خودرو پاسخ می دهیم:

آیا می توان هزینه تخلف را به صورت اقساط پرداخت کرد؟

آره. با مراجعه به وب سایت راهور یا ترافیک و رانندگی می توانید هزینه خودرو را به صورت اقساط پرداخت کنید.

چگونه می توان ثابت کرد که تخلف ثبت شده مربوط به خودروی ما نیست؟

شما باید به منطقه شکایات ترافیکی بروید و به نقض خودروی خود اعتراض کنید تا رسیدگی شود.

آیا اعتراض به نقض آن را کاهش می دهد؟

در صورت اعتراض ، تخلف از خودرو کاهش می یابد.

چگونه می توان هزینه جرایم توقیف شده خودرو را پرداخت کرد؟

مراجعه حضوری به 10 کلانتری

اگر به هر دلیلی صورت حساب تخلف دوبار پرداخت شود ، چه باید بکنم؟

به واحدهای انتظامی پلیس راهور در سراسر کشور مراجعه کرده و درخواست بازپرداخت کنید.

منبع: hamrah-mechanic.com

* گزارش آگهی

دکمه بازگشت به بالا