خارجی

حکیم:‌ وقت خروج نیروهای آمریکایی از عراق است/ باید به اتهام‌زنی علیه حشدالشعبی پایان داد

رهبر جنبش حکمت ملی عراق گفت: زمان خروج نیروهای آمریکایی از عراق فرا رسیده است.

به گزارش رویداد برتر ، “سید عمار حکیم” در گردهمایی سالانه ابتدای محرم که جمعه شب در میدان “خلانی” بغداد برگزار شد ، گفت: نمی توان هیچ سیاست خارجی متناسب با داخلی کشور نداشت. سیاست. “بر اساس تعریف و تمجید از کشورهای منطقه و محدود به تولید سوغات باشد. ما خواهان روابط مبتنی بر علایق و اولویت های خود هستیم.

وی با تأکید بر حل مسائل و اختلافات منطقه ای گفت: “بسیاری از مسائل منطقه ای حل نشده وجود دارد که مهمترین آنها مسئله آبهای مشترک است و ما به مکانیزم های دیپلماتیک م andثر و تصمیمات سیاسی جسورانه نیاز داریم.”

رهبر جنبش حکمت ملی عراق همچنین اظهار داشت که اختلافات و اتهامات علیه نهادهای امنیتی این کشور علیه همه نیروهای وفادار در تمام شاخه های نیروهای مسلح و از همه مهمتر ، بسیج مردمی ، و برای هرکسی که از اقتدار دولت تخطی کند ، دولت از آن استفاده می کند. تفنگ ، درگیری

حکیم افزود: “زمان تکمیل کشوری با حاکمیت ارضی ، عاری از نیروهای خارجی و از همه مهمتر نیروهای آمریکایی فرا رسیده است.”

وی همچنین گفت: از نظر ما ، گام هایی که دولت آقای کاظمی برای دستیابی به این هدف برداشته است ، مصمم و موفق است و اجرای کامل آن نیازمند حمایت مردمی و سیاسی است.

حکیم ادامه داد: تلاش های دولت عراق برای برقراری مجدد روابط با کشورهای همسایه ، منطقه و جهان ستودنی است. این تلاش ها عراق را به منطقه ای برای درک و گفتگوی منطقه ای و بین المللی تبدیل کرده است ، نه منطقه ای برای شهرک سازی ها و درگیری های مخرب. ما همیشه از این رویکرد دولتی حمایت کرده ایم و تلاش می کنیم عراق را به عنوان یک بازیگر کلیدی در پل زدن به منافع کشورهای منطقه و جهان تبدیل کنیم.

در پایان این دیدار ، رهبر جنبش حکمت ملی عراق بار دیگر خواستار گفتگو و مذاکره برای حل مشکلات منطقه شد و اجازه داد تا ملت های منطقه فردا بنشینند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا