خارجی

رژیم صهیونیستی، غزه را بمباران کرد/مقاومت پاسخ داد

جنگنده های اسرائیلی صبح روز یکشنبه نقاط مختلف نوار غزه را هدف قرار دادند.

به گزارش رویداد برتر ، به نقل از قدس العرب ، منابع فلسطینی اعلام کردند که جنگنده های اسرائیلی صبح امروز پس از اعتراضات دیشب در مرز فلسطین ، که برای اولین بار پس از پایان تجمع های مکرر در اواخر سال 2019 برگزار شد و بیش از 40 فلسطینی مجروح شدند ، حمله کردند. نوار غزه

این حملات سه گروه مقاومت فلسطینی را در مرکز و غرب نوار غزه هدف قرار داد ، از جمله پایگاه مقاومت در شمال اردوگاه النصرت در مرکز ، پایگاه در منطقه نترسیم در جنوب غربی و پایگاه در اردوگاه الشتیبان در غرب. غزه

یک قطعه کشاورزی در شمال اردوگاه النصیرات نیز در مرکز غزه بمباران شد.

علاوه بر این ، جنگنده های اسرائیلی 9 موشک به منطقه ای در مجاورت نیروگاه النوسیرات در وسط نوار غزه شلیک کردند.

سخنگوی ارتش اسرائیل مدعی شد که جنگنده های ارتش به چهار انبار سلاح حماس در غزه حمله کرده اند.

وی در توییتی نوشت که این حملات در واکنش به “اقدامات خشونت آمیز در شمال نوار غزه ، از جمله تیراندازی در داخل نوار غزه که منجر به زخمی شدن یک مرزبان شد” بوده است.

پاسخ مقاومت

در پی این حملات ، منابع محلی در نوار غزه گزارش دادند که پدافند هوایی مقاومت فلسطین به سمت جنگنده های اسرائیلی در شمال خط آتش گشود.

به گفته منابع عبری ، یک گلوله ضدهوایی به ساختمانی در سدیروت نزدیک خط برخورد کرده و خسارت هایی را وارد کرده است.

شبکه عبری “کان” صدای انفجارهای ناشی از جنگنده های اسرائیلی در حملات به نوار غزه در شهرهای نتیفوت و اسعد را گزارش کرد.

احتمال درگیری جدید در غزه

یاوا اولیوت ، تحلیلگر نظامی روزنامه یدیعوت آحرونوت گفت: “پس از سه ماه از جنگ 11 روزه ، احتمالاً در آستانه درگیری دیگری با غزه هستیم.”

در همین رابطه ، خبرنگار هاآرتص گزارش داد که مصر و سازمان ملل متحد برای پایان دادن به درگیری در غزه مداخله کرده و در تلاش هستند تا از تشدید وضعیت به جنگ دیگر جلوگیری کنند.

برای ارتش اسرائیل آماده شوید

شنبه شب ارتش اسرائیل از تقویت نیروهای خود در مرز با نوار غزه خبر داد.

ارتش در بیانیه ای اعلام کرد: بر اساس ارزیابی وضعیت امنیتی ، تصمیم گرفته شده است که واحد غزه را با نیروهای اضافی تقویت کند.

با این حال ، روزنامه عبری یدیعوت آحرونوت گزارش داد که ارتش اسرائیل با پیش بینی اینکه گروه های فلسطینی موشک هایی را در غزه شلیک می کنند ، آمادگی خود را در گنبد آهنین افزایش داده است.

حمله اسرائیل پس از آن صورت گرفت که یک شهروند فلسطینی توسط سرباز رژیم مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شدت زخمی شد. شبه نظامیان صهیونیستی در جریان فعالیت های اسرائیل در سالروز آتش زدن مسجد الاقصی توسط اسرائیل هدف حمله قرار گرفتند.

در پی درگیری های دیشب ، وزارت بهداشت غزه در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که 22 نفر از 40 فلسطینی مجروح کودک هستند ، در حالی که دو نفر به شدت وخیم طبقه بندی شده اند ، یکی از آنها پسر 13 ساله ای است که بر اثر اصابت گلوله به سر مجروح شده است. به

منابع فلسطینی اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی از مهمات زنده استفاده کرد و به سمت معترضان در نزدیکی حصار شرقی غزه گاز اشک آور پرتاب کرد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا