ورزش

نکونام: اگر قرار باشد به عقب برگردم، قطعا نمی‌مانم/ به فولاد نگاه ملی نشد

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان پرونده محمد بلبلی را که به دوره نقل و انتقالات باشگاه فولاد در لیگ بیستم خاتمه داد ، روشن کرد.

به گزارش رویداد برتر ، جواد نکونام در مورد عملکرد خود در لیگ بیستم و جام حذفی گفت: ما عملکرد خوبی داشتیم و شایسته این بود که در آخرین بازی لیگ باختیم حداقل در جایگاه چهارم لیگ قرار بگیریم. البته قبل از مسابقه سه بازی را از دست دادیم که در آن داوران و یکی از کمک داوران محروم شدند. در این سه مسابقه ، تیم من حداقل یک امتیاز کسب کرد ، ما چهارم شدیم ، اما در مکان ششم ایستادیم و عملکرد ما خوب و قابل دفاع بود. تیم ما واقعاً نمی تواند با تیم های بالای جدول که پول خوبی پرداختند رقابت کند. به منظورم این نیست که تیم ما هزینه نکرده است ، اما قطعاً باور اینکه بازیکن 40 و 100 میلیون تومانی تیم من ثابت بازی می کند ، سخت است. ما تعدادی بازیکن قرارداد خوب داشتیم که برخی از آنها 40-60 میلیون تومان قرارداد دارند و با فولاد با قراردادی سه ساله و دو فصل بازی می کنند. قرارداد موسی کولیبالی تومان بود.

ما در جام حذفی کار بزرگی انجام دادیم

او در یک برنامه رادیویی ادامه داد: “به هر حال ، قسمت قهرمانی در جام حذفی بود. از ابتدای جام حذفی که اولین برخورد ما با ماشین سازی بود ، بازیهای سختی را پشت سر گذاشتیم ، یک بازی مقابل سپاهان را شکست دادیم و یک تیم قدرتمند را از دست دادیم. ما تیم استقلال را در فینال بازی کردیم ، بنابراین به استقلال می گویم از این تیم خسته نباشید. این استقلال پرسپولیس را حذف کرد که کار بزرگی بود. همه اینها نشان می دهد که ما در جام حذفی کار بزرگی انجام دادیم و توانستیم دو تیم خوب فوتبال ایران را شکست دهیم و بتوانیم قهرمان شویم. به هر حال ، ما در جام حذفی می دانستیم که راه کوتاهتری برای رسیدن به سهمیه داریم ، زیرا از فقدان تیمم مادر خسته شده بودیم.

شفاف سازی در مورد پرونده محمد بلبلی

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان قرارداد خود را با محمد بلبلی که باعث بسته شدن پنجره فولاد شد تصریح کرد و گفت: بهتر است در این زمینه شفاف باشم تا طرفداران فولاد چند نکته را بدانند ؛ یکی از بزرگترین فوتبالیست های سابق ایران گفت که او شاگرد من است و دوست دارد به تیمش بیاید. بعداً ، در ماه رمضان ، او به هتل لاله رسید و همراه من ، حمید رجبی ، دستیارم ، رضایی و سپس مدیرعامل باشگاه ، و با عارف نیا ، وکیل باشگاه قرارداد بستیم و سپس این بازیکن رفت. در آن زمان ، ما فقط در حال امضای قرارداد بودیم و این بازیکن به ما گفت که من یک فرم رضایت نامه دارم و اصلا نیازی به رضایت باشگاه نیست. اگرچه او بازیکنی جوان و آینده دار بود ، اما با اشتباهی که کرد ، آنچه را که برایش اتفاق افتاده بود را دید و آینده فوتبال را خراب کرد و همچنین خسارتی که به باشگاه بزرگی مانند فولاد وارد کردند. در خوزستان ، برخی می گویند پنجره فولادی به دلیل پول بسته شده یا قرارداد بازیکن در جاهای دیگر بسته شده است و سپس آنها باید پاسخگوی آن باشند. به هر حال ، حقیقت چیزی است که من اعلام کردم و می تواند توسط مدیرعامل وقت باشگاه و همچنین وکیل باشگاه تایید شود. این بستگی به من یا باشگاه فولاد ندارد که بازیکن بعدی کجا برود و ما نمی توانیم بازیکن را دنبال کنیم. خود بازیکن ، استقلال تهران و ما به خاطر همین موارد جریمه شدیم.

چرا برخی تیم ها فایل های داخلی خود را از دست نمی دهند؟

وی گفت: این رویدادها خوب نیستند و بدخواهی هایی که علیه ما مرتکب شده اند این است که شخص دیگری اشتباه کرده است و این بدترین مجازات برای باشگاه فولاد بود. من نمی دانم چرا برخی تیم ها نمی توانند در امور داخلی شکست بخورند و البته در امور خارجی برنده نمی شوند زیرا این خارج از قانون است و در اینجا مسئله ارتباطات مطرح است. امیدوارم با ورود عزیزی خادم و اتحاد جدید ، این اتفاقات دیگر تکرار نشود. در هر صورت ، او با فولاد مهربان نبود. تیمی که به دنبال رفتن به جام باشگاه های آسیا است نمی تواند در مقابل هفت بازیکنی که در ابتدای فصل به خدمت می گیرد مقاومت کند و تیمی که از بودجه کم سال گذشته تعطیل شده بود و در برابر تیم های خوب کشورهای عربی زنده می ماند. هر چه نوشتیم و درخواست ظاهر ملی کردیم ، نکردیم. ما همچنان فکر می کردیم که به دلیل مشروعیت ما در این مورد ، می توانیم پنجره را در وسط فصل بدون این چهره مهم باز کنیم.

من هرگز عذرخواهی نکردم

نکونام افزود: “از بین همه تیم هایی که در نیم فصل بازیکن جذب کردند ، آنها جزو موفق ترین تیم ها بودند ؛ قهرمان از پرسپولیس به تیم های دیگر رفت. در نهایت ، ما چهار بازیکن جوان را به تیم آوردیم تا تمرین کنند. وقتی مجروح یا تاجگذاری می کنیم. من هرگز از توقف تمرین عذرخواهی نکردم و جنگیدیم ، تلاش کردیم و حتی پنجره را بستیم ، تصمیم گرفتیم بیشتر تلاش کنیم. به بازیکنانم گفتم که این کار تمام شده است و ما باید بیشتر کار کنیم.

وی افزود: “زمانی که من در اسپانیا بودم و با لیورپول کار می کردم ، گروهی از دوستان می توانستند به ما در بهبودی ، فیزیوتراپی و تغذیه بازیکنان کمک زیادی کنند. اگر زبیر نیک نفس زحمات پزشکان و فیزیوتراپیست های تیم در آخرین بازی نبود. و شیمبا مطمئناً بازی نمی کرد ، اما آنها با تلاش خود آمدند و خوب بازی کردند و ما سعی کردیم این را با پنجره بسته تیم تایید کنیم. مربی بدنساز ما اسپانیایی است و ما هشت سال در اوساسونا با هم بودیم و هر کدام را می شناسیم معلم در دانشگاه و او در صنعت نساجی و خانه به خانه با من بود و خواهد بود.

تقدیم به مردم خوزستان و کارگران کارخانه فولاد

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان درباره بازی بعدی نیز گفت: در این بازی از نظر تیم استقلال ما بهترین تیم در زمین خود بودیم و کاری به پنالتی ها ندارم. ما استقلال را خیلی خوب تجزیه و تحلیل کردیم و واقعاً فرصتی به استقلال ندادیم و این اشتباهی بود که تیم ما مرتکب شد و ما یک گل به ثمر رساندیم و به غیر از آن استقلال هیچ شانسی برای گلزنی ما نداشت و اگر مراقب بودیم می توانستیم از 77 تا 90 دقیقه. ما توانستیم سه گل به ثمر برسانیم. همچنین در وقت های اضافه ، برنامه ما پیروزی در بازی بود و بنابراین من تغییر نکردم. در نیمه دوم وقت های از دست رفته ، وقتی تعادلات دفاعی استقلال را دیدم ، تصمیم گرفتم او را جایگزین پنالتی زنانه و پنالتی کنم. خدا را شکر محسن فروزان پنالتی شد و بازیکنان تعویضی گل زدند و ما قهرمان شدیم. این قهرمانی را برای مردم خوب خوزستان و کارگران کارخانه فولاد خوزستان تکرار می کنم.

اذیت شدم و سختی کشیدم

وی در مورد شایعات مربوط به قطع همکاری با باشگاه فولاد گفت: این سخت است زیرا من فولاد را بسیار دوست دارم و شرایط بسیار خوب و عالی بود ، اما در برخی جاها باید اعتراف کنم که من عصبانی و دوران سختی بودم. البته کسانی هستند که دوست دارند در باشگاه باشند و در امتحان قبول شده اند که نه مردم و نه باشگاه آنها را قبول نمی کنند. اینها آزاردهنده بود و متأسفانه اتفاقاتی افتاد که آنها می خواستند تیم به گل نرسد. اما باز هم تکرار می کنم ، مهم نیست که به کدام باشگاه باشم ، برای موفقیت آن تیم تلاش می کنم. سال آینده ، اگر فولادی باشم و به تیم دیگری بروم ، اینطور نیست که اگر فولاد را ببریم خوشحال نخواهم شد. در هر تیمی باشم ، تمام تلاشم را می کنم تا بهترین کار را انجام دهم و تا جایی که بخواهم خوشحال خواهم بود زیرا این کار من به عنوان یک مربی حرفه ای است. سال گذشته نیز ، پس از هفت سال بودجه بسیار کم ، در حال تولید فولاد آسیایی هستیم. قرارداد سعادت حردانی 40 میلیون تومان است و فکر نمی کنم کسی آن را باور کند.

مردم خوزستان از مسئولان می خواهند که آذری ها را نگه دارند

نکونام در پاسخ به این سوال که آیا ادامه همکاری با آذری برای ماندن در باشگاه فولاد؟ وی گفت: من همچنین با آقای آذری صحبت کردم و گفتم در مورد قرارداد صحبت نمی کنم مگر اینکه بدانم با کدام مدیری قرار است کار کنم و این آخرین ملاقات من با فولاد خوزستان بود. من باید بدانم مدیر باشگاه کیست و این حق من است. همکاری با آقای آذری واقعاً برای من لذت بخش و فوق العاده بود. امیدوارم حتی اگر فولاد را ترک کنم ، آذری باقی بماند زیرا چنین مدیرانی واقعاً در فوتبال ایران کم هستند. مخصوصاً وقتی صحبت از مربیان حرفه ای می شود ، او در کنار آنها می ایستد. من از مردم خوزستان می خواهم که از مسئولان بخواهند آقای آذری را در باشگاه فولاد نگه دارند. به هر حال ، من به باشگاه گفتم که ابتدا باید رهبری باشگاه را تعیین کنم و نکته بعدی این است که شرایط را برای کار فراهم کنم. من سه سال در آن باشگاه کار کردم و عملکردم مشخص است و اگر برگردم قطعا نمی مانم ، اما اگر شرایط مساعد باشد به باشگاه خدمت می کنم.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا