خبرهای کلی

هدف اسرائیل، تحریک تهران – رویداد برتر

با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان ، احتمال خروج کامل نیروهای آمریکایی از عراق افزایش یافته است. در هفته های اخیر ، شاهد شکست های سیاسی و نظامی اخیر رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی بودیم که نشان دهنده آسیب پذیری آنها و این واقعیت است که صهیونیست ها با بحران سیاسی و نظامی روبرو هستند.

صهیونیست ها به دنبال افزایش نفوذ خود در منطقه به ویژه در خلیج فارس هستند و عمیقا نگران این هستند که ایران چه قدرتی در منطقه دارد و چقدر در خلیج فارس توانایی دارد. ترتیب رویدادها و نوع اتهامات به گونه ای است که می توان گفت رویدادهای اخیر از قبل سازماندهی و برنامه ریزی شده اند ، هنوز هیچ کشوری نتوانسته است ثابت کند که چه کسی پشت حملات به نفتکش ها و کشتی های تجاری قرار دارد. شبهه هایی مبنی بر تلاش برای ربودن کشتی های تجاری در بندر الفجیره در امارات متحده عربی و حمله به نفتکش اسرائیلی وجود دارد.

چند ساعت پس از این حملات ، آمریکا ، انگلیس و رژیم صهیونیستی به تهران پشت کردند. با این حال ، هیچ مدرک معتبری در این زمینه وجود ندارد و این ادعاها ماهیتی سیاسی و بی اساس دارند. ایالات متحده و کشورهای غربی مانند انگلیس برای اجماع علیه ایران تلاش می کنند و پرونده ما را تضمین می کنند.

با وجود تلاشهای ایالات متحده و انگلیس ، بعید است که این تلاشها به جایی برسد. روسیه و چین این اتهامات را رد کرده و گفته اند هیچ مدرکی مبنی بر دست داشتن ایران در این حملات وجود ندارد. در زمانی که گذار سیاسی در ایران به کندی پیش می رود ، آمریکایی ها و اسرائیلی ها سعی می کنند از این خلاء نهایت استفاده را ببرند و با کمک برخی از متحدان منطقه ای خود ، ایران را منزوی کرده و حتی حمله گسترده به آن را تهدید کنند. ایران توسط وزیر دفاع رژیم صهیونیستی پیشنهاد شد.

علیرغم لفاظی ها ، این تهدیدها جواب نمی دهد ، هرگونه اقدام نظامی علیه ایران می تواند عواقب جدی برای آمریکا ، رژیم صهیونیستی و متحدان آنها و حتی برای منطقه و جهان داشته باشد. آنها می خواهند ایران را به عنصر و عامل ناامنی منطقه تبدیل کنند. امنیت منطقه خلیج فارس بیش از هر چیز به همگرایی و هماهنگی کشورهای منطقه بستگی دارد. با این وجود ، هر زمان که کشورهای منطقه مانند ایالات متحده و انگلیس در منطقه مداخله می کنند ، عدم اطمینان در خلیج فارس افزایش می یابد. ایران به دنبال صلح ، ثبات ، امنیت و همکاری جمعی در منطقه است.

در این زمینه ، ایران هرگز در خلیج فارس فعالیت های ماجراجویانه انجام نمی دهد. بر این اساس ، به نظر می رسد برخی از طرفها به دنبال تحریک تهران بوده اند تا ایران را به عنصر و عاملی در ناامنی منطقه تبدیل کنند.

* منتشر شده در آرمان میلی

دکمه بازگشت به بالا