گرد مولر؛ افسانۀ وفادار بایرن‌مونیخ

یکی از ویژگی های “بمب افکن” احترام فوق العاده او به داوران بود و به نظر می رسید که هرگز به او اخطار داده نشده و الگو قرار نداده است.

گرد مولر؛ افسانۀ وفادار بایرن‌مونیخ

به گزارش رویداد برتر عصر ایران وی نوشت: وفادارترین بازیکن تاریخ بایرن مونیخ و یکی از به یاد ماندنی ترین اسطوره های فوتبال آلمان ، گرد مولر درگذشت. چه کسی گفت: “اولین عشق همسرم بایرن است ، و عشق را نمی توان ترک کرد” ، و بنابراین او در بایرن ماند ، ماند و ماند و اسطوره شد.

اهمیت کار او بیشتر خواهد بود اگر بدانیم او از کدام تیم پیشنهادات بیشتری دریافت کرده است: رئال مادرید ، یوونتوس ، اینتر و شالکه ، که آن زمان در آلمان ثروتمند بودند.

کلمه “اسطوره” در طول این سالها آنقدر بارها تکرار شده است که شاید عادلانه نباشد که از آن با عنوان “گرهارد مولر” یاد کنیم ، اما این یکی از بازیکنان نسل طلای آلمان بود که قبلاً هرگز شبیه آنها نبود ، و اینطور نبود. تکرار شد (این تیم تنها با برزیل دهه 1970 مقایسه می شود ، که ظاهراً از مریخ آمده است.) تیم طلایی با سپ مایر ، گرد مولر ، برتی فاگس ، پل برایتنر ، ولفگانگ آمرات ، گونتر نتزر ، اولی هینس ، دژابوفسکی و البته فرانتس بکن باوئر این همان تیمی بود که هلند یا لاله های نارنجی را با درخشش یوهان کرایف با گل دور مولر شکست داد.

برای ما ایرانیان ، Gardmolar به دلایل دیگری نیز آشنا است. در سال 1351 تیم بایرن مونیخ به دعوت “پاس” وارد تهران شد و اولین بازی خود را مقابل تیم ملی ایران انجام داد و در ورزشگاه 100 هزار نفری 6 بر 3 حذف شد! بله ، آنها باختند و دو گل از سه گل توسط گرد مولر به ثمر رسید و البته در توجیه باخت سنگین 6 بر 3 ، آنها گفتند که ما دیشب به تهران رسیدیم و دیر خوابیدیم و روز بعد ما نباید بازی کرده اند

بازی بعدی بایرن مونیخ و میزبان – پاس – در امجدیه برگزار شد اما این بار با وجود استراحت خوب نتوانستند برنده شوند و این دیدار یک بر یک مساوی شد. گلزن مهدی مناجاتی بود. آنقدر یک گل خوب که اگر یک بازی دوستانه و رسمی نبود ، بدون شک هدف سال خواهد بود. کدام بازیکن بایرن مونیخ بازی مساوی را انجام داد؟ بله ، گرد مولر.

مدافع یارکوب گردملر در هر دو بازی (ملی و پاس) حلوا مجید بود که اگر تسلیم می شد ، مولر در دو بازی بیش از سه گل به ثمر می رساند.

در مجموع ، گرد مولر در طول این سالها نزدیک به 700 گل در دوران بازیکنی خود به ثمر رسانده است و معروف است که او هر توپی را که دریافت کرده در محوطه جریمه به ثمر رسانده است.

اگرچه او در سال 1966 در تیم آلمان حضور داشت و در فینال از انگلیس شکست خورد ، اما از سال 1968 دوستانه خود را ثابت کرد و در سال 1974 گل دوم و قهرمانی آلمان را به ثمر رساند. با این حال ، معروف ترین گل دور مولر در فینال نبود. زیرا هدف “یک چهارم نهایی” جام جهانی 1970 داستان متفاوتی است.

هنگامی که مدافع عنوان قهرمانی انگلستان دو امتیاز عقب بود و آلمانی ها با گل های اووه زیلر و بکن باوئر به دروازه بازگشتند ، مولر وقت اضافه دریافت کرد و یک گل آکروباتیک زد که تصویر آن روی جلد مجلات ورزشی ظاهر شد و جلد فوتبال شد. نشان می دهد. این سومین گل گرد مولر برای حذف انگلیس بود. در جام جهانی 1970 ، او با 10 گل بهترین گلزن شد. زیرا او در همه تیم ها به جز کار گلزنی کرد. مراکش ، بلغارستان ، پرو ، انگلستان و ایتالیا. اما شگفت انگیز است که او هرگز مرد سال نشد. با این حال ، او یک بار توپ طلای 1970 و دو کفش طلای اروپا را از آن خود کرد.

ویژگی دیگر احترام فوق العاده او به داور بود و بنابراین او هرگز اخطار نگرفت و الگو شد.

او با یادآوری مجلات قدیمی در مورد اولین لیگ آلمان در سال 1954 می گوید: “من هشت ساله بودم که هلموت ران گل لیگ را به ثمر رساند و من آنقدر از صندلی لهستانی پریدم که پایه شکست.” (صندلی های لهستانی که در ایران نیز رایج است و سبک و طرح آنها هنوز سفارش داده می شود ، به دلیل دوام و طول عمر معروف هستند.) پایه صندلی لهستانی شکسته شد ، اما من می دانستم که چقدر گلزنی را دوست دارم و چشمانم را باز کردم و شاه گل را دید “من متولد شدم و” بمب افکن ملی “نام گرفتم.

اما مهمتر از آن ، “ایران خانه دوم من است. چرا؟” – تهران برای شب ها!

در ابتدا ، آنها گفتند که او دعوت تیم های دیگر را با این پاسخ رد کرد که من عشقم را ترک نمی کنم ، اما ممکن است فکر کنیم که این به خاطر جوانی و پیشنهادات خوب بایرن بوده است. در پایان دوران بازیگری خود در سال 1978 ، در اوج حمله آلمان – کلاس فیشر – او در یک کلاس بالاتر از 25 میلیون دلار بازی کرد – که در آن زمان در فوتبال باورنکردنی بود – او به کاسموس نیویورک دعوت شد و پاسخ داد: من عشقم را آنجا نمی گذارم! (رویداد برتر: البته یک سال بعد ، او با هم تیمی بزرگش فرانتس بکن باوئر به فوتبال آمریکا رفت ، اما او مانند او به نیویورک نرفت ، بلکه دو سال در تیم مهاجمان فورت لادردیل به فلوریدا رفت.)

انگلستان |ایتالیا

توماس مولر در کنار گرد مولر

او چنین بازیکن به یاد ماندنی و به یاد ماندنی است ، اما در سالهای آخر عمرش از بیماری آلزایمر رنج می برد و در ذهن و حافظه او همه افتخارات به تنهایی و تنها از بین رفت ، تا اینکه سرانجام نامش به رسانه ها بازگشت و خاطرات را قلقلک داد. به دنیا بسته است

این بار خبری از هدف و درخشش قهرمانانه او نبود ، بلکه مرگ او بود. “مرگ گرد مولر ، که در بین اولین های دنیای فوتبال جایگاه دائمی دارد.”

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا