اقتصادی

۲۰۰۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه در انتظار مشاغل خانگی

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که پرداخت تسهیلات دوهزار میلیاردی قرض الحسنه به مشاغل خانگی توسط بانک مرکزی را تصویب می کند و توسعه مشاغل خانگی را کمک بزرگی دانست.

بر اساس آمار رویداد برتر ، مشاغل خانگی 4-6 درصد از کل اشتغال کشور را تشکیل می دهند و بیش از سه میلیون نفر به طور رسمی تولیدکنندگان محصولات مشاغل خانگی هستند.

کارشناسان مشاغل خانگی می گویند یکی از بهترین روش های تجارت این است که افراد ، به ویژه زنان و جوانان ، در جستجوی کار در قالب مشاغل آزاد در خانه باشند ، ضمن ایجاد فرصت های شغلی جدید برای رشد اقتصادی و اجتماعی و کاهش بیکاری در کشور.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سه درصد مشارکت مشاغل خانگی در کل اشتغال کشور می گوید: بانک مرکزی تخصیص خط اعتباری سالانه 2000 میلیارد دلار به مشاغل داخلی را تصویب کرده است که انتظار داریم گزارش آن و اختصاص دهید

به گفته شریعتمداری ، 30 درصد از این منابع به ستاد توسعه و ساماندهی مشاغل خانگی و 70 درصد تحت سهمیه استانی اختصاص می یابد.

به گفته وی ، اگرچه این امر به بانک مرکزی فشار می آورد و این هزینه باید توسط قرض الحسنه پرداخت شود ، اما این کمک بزرگی برای توسعه مشاغل خانگی است.

به گفته دبیرخانه مرکز سازماندهی و پشتیبانی مشاغل خانگی ، 22000 فعال مشاغل خانگی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا پایان سال گذشته تسهیلات کرونری دریافت کردند.

مهناز امامدادی ، سرپرست دبیرخانه سازماندهی و حمایت از مشاغل مسکن ، این افراد را با گزینه پرداخت حدود 1.075 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: با همکاری دفتر عمران سازمان ملل متحد ، تعاون ، وزارت کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی ، شناسایی و حمایت از مشاغلی که به 1700 تاج در استان تهران و شهر ملارد خسارت وارد کرد.

وی با اشاره به تسهیلات اشتغال روستایی و مهاجر گفت: طبق بند اول ماده 13 ضوابط اجرایی قانون حمایت از توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری ، حداکثر 10 درصد از فرصت های شغلی روستایی شرکتهای خرد و داخلی. “

به گفته امامدادی ، 26 هزار و 204 متقاضی مشاغل خانگی تا پایان سال گذشته 6 میلیارد و 740 میلیون ریال از تسهیلات فوق دریافت کردند.

طبق آمار ، بین سالهای 1390 تا 1399 ، تقریبا سه میلیون نفر برای ثبت مشاغل خانگی درخواست کردند که از این تعداد یک میلیون و 650 هزار نفر موفق به اخذ مجوز شدند. علاوه بر این ، در میان کسانی که مجوز کار در مشاغل خانگی را دارند ، 772،000 نفر تسهیلات دریافت کردند که 852،000 فرصت شغلی ایجاد کرد.

به گزارش رویداد برتر ، بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده ، چین و هند قبلاً با موفقیت در مورد مشاغل خانگی و توسعه کارآفرینی در مشاغل خانگی بحث کرده اند. مشاغل خانگی از جمله روشهای جدید تجارت و ایجاد مشاغل هستند که به دلیل حجم سرمایه گذاری کم و سودآوری مطلوب ارزش و استقبال می شوند. با این حال ، نیاز به حمایت از فعالان مشاغل خانگی و توسعه مشاغل وجود دارد. حمایت از مشوق هایی مانند معافیت از مالیات ، گزینه های کم هزینه و وام های کم بهره ، بازاریابی و توزیع محصولات خانگی و حمایت قانونی در قالب اصلاح برخی از قوانین تجاری غیر ضروری و مخل دولت و سازمان های مربوطه خانه صاف و کاهش بیکاری در سایه اشتغال پایدار

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا