سلامت و دانش

آغاز به‌کار کنگره بین‌المللی پزشکی تولیدمثل رویان

افتتاحیه بیست و دومین کنگره بین المللی طب باروری رویان با سخنرانی رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ، رئیس جهاد دانشگاهی ، مدیر منطقه ای سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا صبح امروز (4 سپتامبر)

طبق گزارشات رویداد برتردکتر عبدالحسین شاهوردی ، مدیر پژوهشکده جهاددانشگاهی رویان ، در بیست و دومین کنگره بین المللی پزشکی تولید مثل و هفدهمین کنگره بین المللی سلول های بنیادی رویان از اساتید ، محققان و شرکت کنندگان استقبال کرد: «رویان از همه اساتید و مهمانان حسین حمایت کرده و به آنها کمک کرده است. علی شهریاری ، رئیس کمیته بهداشت مجلس شورای اسلامی ، دکتر حمیدرضا طیبی ، رئیس جهاد دانشگاهی ، دکتر سید جعفر حسین ، مدیر منطقه ای سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، پروفسور هیو ممنون تیلور ، آمریکایی پزشکی باروری ASRM) ، دکتر ابراهیم پارسانژاد ، رئیس انجمن باروری و ناباروری ایران (ISRM).

رئیس بیست و دومین کنگره بین المللی طب باروری رویان خاطرنشان کرد: هماهنگی در ارائه بیش از 60 سخنران دعوت شده از بیش از 18 کشور جهان و هماهنگی ارائه بیش از 200 مقاله بدون تلاش مستمر کارکنان موسسه تحقیقات رویان امکان پذیر نبود. ، دکتر مرجان صباغیان 2. کنگره بین المللی و دکتر فرشته کرمعلی ، دبیر علمی هفدهمین کنگره بین المللی سلول های بنیادی جنینی و دکتر روح الله فتحی ، نایب رئیس پژوهشکده رویان و دبیر اجرایی کنگره از میهمانان شما سپاسگزاریم. از کشورهای مختلف. تلاش و جدیت همکاران ما که به عنوان معاون آموزش در پژوهشکده رویان فعالیت می کنند قابل تحسین است و با این پیگیری و هماهنگی ، این رویداد علمی یادگاری از 22 سال تلاش همکاران ما است.

حرکت جامعه علمی قابل توقف نیست

مدیر پژوهشکده جهاددانشگاهی رویان افزود: اپیدمی جهانی بیماری کووید 19 ، مهمان ناخوانده ای که حدود دو سال با ما بوده است ، فرصت دیدار شخصی را از ما سلب کرده است. این چالش ما را مجبور به تجربه فعالیت های دور کرد. ممکن است از نظر اجتماعی از یکدیگر فاصله داشته باشیم ، اما در عین حال روشهای مشترک (مجازی) همکاری را دنبال می کنیم.

دکتر شاهوردی تاکید کرد: در یک سال گذشته با وجود همه مشکلات ، برنامه های علمی عملاً با تلاش جامعه علمی حفظ شده است ، اگرچه برخی مشکلات را شاهد بوده ایم؛ با این وجود ، حرکت جامعه علمی قابل توقف نیست. همه برنامه های بیست و دومین کنگره بین المللی طب باروری جنینی طبق پروتکل های بهداشتی و بر اساس بسترهای مجازی برگزار می شود.

رئیس م Instituteسسه تحقیقاتی جهاددانشگاهی رویان افزود: طی دو سال گذشته دانشمندان و محققان به دنبال راه هایی برای درمان این بیماری بودند و به نظر می رسد این اپیدمی تا مدت ها با ما خواهد بود. بنابراین ، به منظور ارائه خدمات استاندارد در زمینه های تولید مثل ، علوم سلولی و سلول های بنیادی ، باید پروتکل های جدیدی را برای بیماری کووید 19 و مدیریت بیمار معرفی کنیم.

دکتر شاهوردی اظهار داشت: “در این مدت ، محققان م Instituteسسه تحقیقات رویان تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات انجام دادند و با بررسی پروتکل ها ، مطالعات بالینی داروهای تولید مثل و سلول های بنیادی و همچنین کروناویروس و همه گیری را دنبال کردند. که در مجلات علمی چاپ می شود. “نمونه ای از این پروژه تولید موش تراریخته Covidsa برای آزمایش تاج است.

وی تأکید کرد که برنامه های آموزشی آنلاین برای افزایش دانش و آگاهی جامعه در همه سطوح (مردم و دانشگاهیان) تدوین و ارائه شده است. فعالیتهای بخش آموزش شامل برگزاری سمینارها ، کارگاهها و آموزشهای مجازی با هدف انتقال آخرین نتایج علمی در این زمینه بود. امیدواریم با افزایش آگاهی و تحقیقات در این زمینه ، راه حل هایی برای مقابله با این بیماری پیدا کنیم.

رئیس بیست و دومین کنگره بین المللی طب باروری رویان گفت: “جامعه علمی طی دو سال گذشته از برنامه های مجازی مزایای زیادی داشته است.” این تجربیات نشان داده است که اگر زیرساخت فناوری اطلاعات مناسب را داشته باشید ، می توانید از آن در کوتاه ترین زمان ممکن حداکثر استفاده را ببرید. این زیرساخت ها به هر کسی اجازه می داد از هر کجا بدون نگرانی در مورد زمان ، فضا ، هزینه یا ویزا شرکت کند.

شایان ذکر است بیست و دومین کنگره بین المللی پزشکی بیولوژیکی تولید مثل (بیست و دومین کنگره بیومدیکس تولید مثل) از 10 تا 12 سپتامبر و هفدهمین کنگره بین المللی سلول های بنیادی جنینی (هفدهمین زیست شناسی و فناوری فناوری سلول های بنیادی) در 13 سپتامبر برگزار می شود.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا