هنر و فرهنگ

آغاز به کار هجدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در تبریز

رویداد برتر / آذربایجان شرقی هجدهمین اجلاس بین المللی خادمان و خادمان حسینی از 12 تا 15 سپتامبر در تبریز با حضور نمازگزاران ، شاعران ، پدرسالاران و خادمان حسینی برگزار می شود.

رئیس کنفرانس بین المللی تجلیل از خادمان و نوکران حسین عصر سه شنبه 23 شهریور در افتتاحیه اجلاس اظهار داشت که پرچم و خون خواری امام حسین (ع) همیشه هویت اصلی بوده است. مردم آذربایجان

محمدمهدی رحمتی اظهار داشت: خدا را شاکریم که هجدهمین ایستگاه همایش پیرغلامان حسینی امسال به تبریز رسید ؛ این هدیه ای است که پرچم زمیسم و ​​خونخوار امام حسین (ع) هویت اصلی مردم او هستند.

به گزارش رویداد برتر ، وی ادامه داد: از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی ، پرچم سرخ امام حسین (ع) نماد مقاومت بود و همین مردم تبریز در قیام 29 بهمن کاری کردند.

وی خاطرنشان کرد: “آذربایجان کشوری است که عاشورا را در حفاظت مقدس ایجاد کرد و ستاره های درخشانی را به استان تقدیم کرد.”

مسئول بسیج رسانه ملی ، به دلیل تاخیر یک ساله در برگزاری اجلاس به دلیل تاج ، گفت: “پس از یک سال وقفه ، همه مقامات کشوری و استانی توافق کردند که هجدهمین اجلاس به افتخار شرق برگزار شود. آذربایجان و تبریز. “اجازه ندهید این سنت خوب فراموش شود و ما زمینه را برای برگزاری جلسه با طراحی مجدد جلسه و حفظ آن مطابق پروتکل های پزشکی فراهم کردیم.

وی خاطرنشان کرد: این اجلاس با حضور مهمانان مورد اعتماد ، کارشناسان و همه سازمان های فعال در این زمینه برگزار می شود و تبریز شایسته میزبانی این اجلاس است.

رحمتی در بخشی دیگر از سخنان خود چهار هدف اجلاس را تشریح کرد: گسترش فرهنگ احترام به پدرسالاران ، ارائه شخصیت های فرهنگی پدرسالاران با اقتدار اجتماعی ، توسعه گردشگری مذهبی و ارائه آذربایجان به عنوان یکی از مقاصد مذهبی گردشگری و بازنمایی رسانه ای پدرسالاران حسینی از اهداف مهم برگزاری این اجلاس است.

پذیرایی از خادمان حسینی همه مشکلات را برطرف می کند

مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی نیز در سخنرانی خود گفت: تبریز امروز مفتخر است که از پدرسالارانی از اقصی نقاط کشور و دیگر کشورها استقبال می کند و ما اکنون فضایی را تنفس می کنیم که بوی عاشقان حسین در همه جا بوی می دهد و ما امیدواریم از حسین تقلید کنیم. (ع) ما این اجلاس را برگزار می کنیم.

مرتضی صفری ادامه داد: امروز میزبان پدرسالارانی هستیم که عصاره عشق به امام حسین (ع) هستند و به این ترتیب جوانی خود را گذرانده اند تا مشعل های هیئت های حسین همیشه روشن باشد و نور مردم را هدایت و هدایت کند.

وی خاطرنشان کرد: افتخار خدمت اهل بیت (ع) از دیرباز در سینه مردان و زنان تبریز منعکس شده است و مراسم عزاداری خداوند به پایان نرسیده است.

صفری اظهار داشت که خادمان اجلاس تهران و تبریز نمی دانستند چگونه برای برپایی این مراسم باشکوه بایستند.

“مرکز اجلاس با حمایت معنوی امام جمعه تبریز از روز جمعه و زیر نظر استاندار آذربایجان شرقی شروع به کار کرد. تحت مسئولیت حکومت فرهنگی و اسلامی ، کمیته علم و فناوری به مسئولیت دانشگاه تبریز ، کمیته امنیت و انضباط تحت مسئولیت اداره سیاسی و انتظامی استان و کمیته تدارکات و پشتیبانی ، معاون توسعه مدیریت منابع استان ، اقدامات لازم را انجام دادند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا