خبرهای کلی

افکار انقلاب اسلامی در ایران مشابه افکار ماست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رویداد برتر

شیخ ابراهیم زکزاکی ، دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه و رهبر رهبر شیعیان نیجریه ، در مصاحبه ای زنده با پرس تی وی در مصاحبه مستقیم با شبکه خبری گفت: “من یک اقتصاددان بودم و در جلسات اسلامی شرکت می کردم و آموزش اسلامی را تشویق می کردم.” من می گفتم زمانی که ما دانشجو بودیم به فعالیت های اسلامی نیز می پرداختیم.

وی افزود: در آن زمان دیدیم که افکار انقلاب اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب شبیه آنچه ما دانشجویان دانشگاه بودیم بود.

دبیرکل جنبش اسلامی در نیجریه گفت: “در نیجریه ، ما بازتابی از انقلاب اسلامی ایران بودیم. وضعیت اجتماعی در نیجریه ادامه استعمار است. وقتی مردم انتخابی دارند ، نظام اسلامی را انتخاب می کنند. من هزینه کردم نه سال زندان ، هفت سال. “او در هشتاد سالگی بود.

وی افزود: ما در مراسم مذهبی در دانشگاه شرکت می کردیم ، مقامات به شرکت کنندگان در مراسم حمله کردند ، مقامات به خانه من حمله کردند و بسیاری از حاضران در خانه و بیرون را کشتند.

شیخ زکزاکی گفت: برخی از فرزندانم در مقابل چشمان من کشته شدند ، کورکورانه تیراندازی کردند ، همسرم در این حمله در منطقه المده و الفخز مجروح شد و گلوله هنوز در بدن وی باقی مانده است.

دبیرکل جنبش اسلامی در نیجریه یادآور شد: “من گلوله هایی در بدنم دارم و اکنون وضعیت بدی دارم. ما هنوز تحت فرمان مقامات نیجریه هستیم و حق نداریم در مورد این حمله صحبت کنیم. وی خواستار تحقیق درباره هزاران نفر کشته ، خانه ها و مدارس ویران شدند.

شیخ زکزاکی افزود: “مقامات احکام دادگاه را تا کنون اجرا نکرده اند. بیش از 100 مجروح بازداشت شده اند. دادگاه در ماه جولای سال جاری به ما حق مطالبه غرامت را داد. مقامات نیجریه هیچ خسارتی به ما پرداخت نکرده اند و من همسر ما هنوز گلوله در بدن ما دارد و ما می خواهیم برای درمان به خارج از کشور سفر کنیم.

وی افزود: آنچه در ابوجا رخ داد این بود که نیروهای نیجریه به رژه های نمادین بزرگداشت اربعین حسینی (ع) حمله کردند که منجر به کشته شدن و زخمی شدن ده ها نفر شد. هنوز تعداد دقیق شهدا و زخمی ها مشخص نشده است به زودی اعلام می شود. “

شیخ ابراهیم زکزاکی گفت: پیام امام حسین (ع) بدیهی است و منظور از این پیام پیروزی خون بر شمشیر است ، مناسک عاشورا و اربعین حسینی تا ظهور صاحب الزمان (عج) ادامه خواهد داشت. به

دکمه بازگشت به بالا